2013-12-13, 11:41
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Upp med skiten förihelvete istället för att sitta och lipa. Klart vi vill höra andra medlemmars musik här. Jag ska spela in en platta över jul, sen åker den raka vägen in i tråden.
Klart man vill höra, men jag vill fan inte att tråden ska förvandlas till nån slags "köp min platta"-tråd. Har man något att sälja så får man väl göra som alla andra, länka till en blogg eller affär eller något i sin signatur. Jag tycker det är orättvist när vissa som varit medlemmar i många år blir bannade första gången de slänger upp en annons, men andra kan göra det gång på gång. Lite jävla konsekvens får det vara.

Hur som helst, vad är det du ska spela in, vilken typ av musik alltså?

Här är det fortfarande Mayhem som gäller, och jag stjäl friskt riff från dem till min egen musik (fast å andra sidan så är inte "I Am Thy Labyrinth" den första låten som använder E-F-E-Eb-progressionen heller).

NP: Mayhem - Ancient Skin
https://www.youtube.com/watch?v=JclNQFkTTfE
Citera
2013-12-13, 13:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Klart man vill höra, men jag vill fan inte att tråden ska förvandlas till nån slags "köp min platta"-tråd. Har man något att sälja så får man väl göra som alla andra, länka till en blogg eller affär eller något i sin signatur. Jag tycker det är orättvist när vissa som varit medlemmar i många år blir bannade första gången de slänger upp en annons, men andra kan göra det gång på gång. Lite jävla konsekvens får det vara.

Jag fattar. Ja, att sitta och leka försäljare till överdrift är trams förstås. Blir dock gärna upplyst om trådmedlemmars egna projekt oavsett kvalitét. Vad jag vet är det väl bara Adversarius och den där knarkarn vad han nu heter som lagt upp material?

Citat:
Hur som helst, vad är det du ska spela in, vilken typ av musik alltså?

Något sorts dåligt försök till rå black metal om skog, sprit och ond bråd död. Du vet hur det är, man samlas några kompisar och dricker öl och spelar in en black metal-platta så oambitiöst som möjligt en helg för att det är kul. Började med en smart fylleidé om att plagiera Ildjarn rakt av men vi hade för dåliga grejer och var för dåliga i allmänhet. Jag ger dig: http://grooveshark.com/#!/s/I+Buskerners+Grener+D+r+Ondska+F+des/37jHW5?src=5

Citat:
Här är det fortfarande Mayhem som gäller, och jag stjäl friskt riff från dem till min egen musik (fast å andra sidan så är inte "I Am Thy Labyrinth" den första låten som använder E-F-E-Eb-progressionen heller).

NP: Mayhem - Ancient Skin
https://www.youtube.com/watch?v=JclNQFkTTfE

Och här är det fortsatt ärans och hjältarnas land Polen som står för fredagsnöjet. Efter Veles och diverse runthoppande bland Gravelands främsta verk spelas nu det enligt mig bästa som landet producerat. Speciellt trumspelet är som bekant magnifikt.

NP: Gontyna Kry - Welowie
Citera
2013-12-13, 14:24
Medlem
ToMegaTherions avatar
nu spisas Funeral Mist - Sun Of Hope

Fick nämligen hem boxen igår, helt klart årets viktigaste släpp för min del! en jävla fräsch box det där!
Citera
2013-12-13, 15:55
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Något sorts dåligt försök till rå black metal om skog, sprit och ond bråd död. Du vet hur det är, man samlas några kompisar och dricker öl och spelar in en black metal-platta så oambitiöst som möjligt en helg för att det är kul.
Med andra ord som Darkthrone efter "Ravishing Grimness".
Citat:
Började med en smart fylleidé om att plagiera Ildjarn rakt av men vi hade för dåliga grejer och var för dåliga i allmänhet. Jag ger dig: http://grooveshark.com/#!/s/I+Buskerners+Grener+D+r+Ondska+F+des/37jHW5?src=5
Haha! Det påminner mig om gamla Gehennah, som enligt egen uppgift började som ett Venomcoverband tills de märkte att de var för kassa, så de skrev egna låtar istället.
Citera
2013-12-14, 21:52
Medlem
pebers avatar
Roade mig med att läsa igenom drygt 100 sidor av den här tråden häromdan. Det var mycket mygg, motorhead och härligt fyllehat.

Jag fick panik tidigare idag då jag inte vet vilka favoritskivorna från 2013 är, har allmänt dålig koll på aktuell skit. Så jag började leta runt och lyssnade på massor med skit. Så jag lade ner årsbästatänket och återgick till att försöka förstå mig på Teitanblood. Vanlig ordning orkade jag med kanske 3-4 låtar innan jag gav upp. De ligger ju allt som oftast i medvetandet, själva soundet och konceptet är ju briljant (som alla utom jag förstått för flera år sen) - men jag dyrkar inte ännu. Men jag ser det som något bra, de flesta favoriterna har jag fått kämpa länge med innan de lossnar till fullo.

Däremot Mgla har jag i veckan till slut tittat närmare på och omedelbums förälskat mig i. Iaf senaste skivan. Abyssal hittade jag idag och det är också skittrevligt även om det inte är så unikt. Döds-dso/portal typ. Irkallian oracle upptäckte jag i veckan! lite samma grej (iaf i mitt skadade huvud).

Pust. Jag vill så gärna lyssna in mig på så många äckelband men through silver in blood går inte att sluta lyssna på för tillfället.
Citera
2013-12-15, 00:41
Medlem
snillet_1s avatar
Somewhere in Time är lätt Iron Maidens bästa giv. Varenda låt på skivan är bra. Varje gång man kan får känslan av att det kanske börjar bli lite tradigt så händer något nytt, kanske ett solo eller ett nytt riff som tar vid. Utmärkt låtskrivande. Möjligen att Sea of Madness inte riktigt håller måttet.

I övrigt har det blivit en del Memphis-rap i form av Tommy Wright III. Vad hände med rappen? Det finns en del poänger med den tidiga 90-talshiphopen, men idag är det bara skit, rakt igenom.

Drar på Summoning - Evernight. Årets bästa skiva? Ja, enligt Hatpastorn i alla fall.
Citera
2013-12-15, 12:21
Medlem
surfacings avatar
Funeral mist boxen suger ju i tarmen. Frågan är om det är värt.

Massemord - The deity of ferocity
Citera
2013-12-15, 15:04
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing

Massemord - The deity of ferocity

Om du inte redan har alla skivorna på vinyl är det inte mycket att fundera på.

Sitter och lyssnar på W.A.I.L - Wisdom Through Agony into Illumination and Lunacy. Inte så pjåkigt.
Citera
2013-12-15, 19:27
Medlem
EMUs avatar
Alltså är det någon här som vet något band som är likt Lustre?

Har hittat en del men inte så mycket...
Citera
2013-12-15, 19:35
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMU
Alltså är det någon här som vet något band som är likt Lustre?

Har hittat en del men inte så mycket...

Summoning! Mer kan jag inte komma på, Lustre är något speciellt. En speciell känsla med varje album!
Citera
2013-12-15, 21:09
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Det är det, så till vida du inte sitter och ruvar på Salvation-förstapressen, som ju går för minst det dubbla boxpriset! Eller alltså; Du får varje skiva i fet gatefold och fett texthäfte, och en patch man aldrig syr på på patchvästen och en affisch man aldrig klistrar upp någonstans. Och en enormt heavy duty box! Att sitta och pilla på eländet medan man dyrkar döden är att likställa med att masturbera...
Citera
2013-12-16, 21:00
Medlem
BrainDisorders avatar
Vad tycker folket om nya plattan med Altar of Plagues då?
Själv tycker jag den var mysig att lyssna på såhär i vintermörkret. Inte lik "Mammal" direkt, men känns ungefär som klivet Nachtmystium gjorde från vilken platta det nu var till den senaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in