2022-10-15, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
SD har stjälpt sig själva genom att inte ingå i regeringen. Becka skulle passa bättre i AfS. Hon kanske kommer dit så småning om, när avhoppen börjar dugga.

Det blir en fråga om orsakssamband.

Det kan ju vara så att SD inte ingår i regering, då man haft sådana som Rebecka, som i tid och otid gjort osmidiga uttlanden. Jag har alltid stöttat SD och röstat på dem, men till och med jag börjar tröttna nu. Det är så hjärndött och WT.
Citera
2022-10-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ok, hon skrev det säkert utan agenda.

Och då är hon idiot

Lite väl konspiratoriskt att tro att människor är nazister bara för att de uttrycker att en annan människa är ”sedeslös”.

Fan vad skitnödiga ni är. Jag hatar nazister och annat avskum. Men det här är bara löjligt.
Citera
2022-10-15, 17:55
Avslutad
Varför ska SD och lallare ännu längre ut till höger alltid komma med de absolut mest korkade och kontraproduktiva utspelen vid precis fel tillfällen? Jag kan linda in mig själv i plastfolie för mindre. Det är så jävla absurt hur lite konsekvenstänk vissa tycks ha. Det kan inte bara vara en lycklig slump för både judelobbyn och kulturvänstern att sådana här idiotier ständigt kommer och bara spär på deras egna offernarrativ. Jag är inte född igår. Jag ser ett tydligt mönster här.

Ge bara fan i judarna. Sluta dra upp sånt här. Sluta provocera dem. Sluta antagonisera dem. Sluta instigera emot dem. Det är egentligen det bla. ADL i USA och Judiska Centralrådet här i Sverige vill. För då kan de själva putsa till sin statistik över ökande antisemitism och nynazism och bla bla bla. Sådan här meningslös, taktlös, smaklös skit ger dem bara öppet mål.

För att besegra juden måste du sluta konfrontera juden. Sluta viktimisera juden. Sluta göra martyr av juden. Sluta hata juden. Faktiskt. Så är det. Därför jag hatar nassar mer än något annat. Sionismens nyttiga idiot och fågelskrämma.

Vad juden själv sedan skulle ta sig till när resten av världen bestämt sig för att inte ens orka hata dem längre och sluta ge sig på dem får ju juden i så fall stå för själv, inte sant? Det är just det som skulle vara så pass jävla intressant enligt mig att få uppleva. Vad de skulle ta sig till utan allt detta hat emot de själva som de i längden alltid själva bara gynnats utav. Utan att få ha den psykologiska fördelen att få se ut som den angripne längre. Att själv tvingas bli instigeraren. Det hade varit något. Inga nazister kvar att peka på. Inga islamister. Inga lallare som Kanye West eller Fallenkvist.

Jag skiter i ifall viktigpettrar på båda sidor kallar mig schizo eller foliehatt nu som vanligt. Juden måste sluta vara hatad och påhoppad av korkade nazister, islamister eller lallare som Kanye West. Det är vulgär, lågpannad, kontraproduktiv antisemitism och alla förföljelser genom historien som håller ihop judarna. Det är det som håller igång dem. Progromerna gav dem New York och Hollywood. Förintelsen gav dem en egen etnostat i Levanten. Kom även ihåg att juden aktivt kollaborerade med tsaren mot Napoleon (som kommit för att emancipera och integrera dem). Samma tsardömme som segregerat dem och senare bedrev progromer mot dem.

Ville bara ha det sagt. Om ni tycker jag är galen får väl stå för er. Jag är van. Ingen tar mig ju ändå på allvar här längre. Det känns mer och mer bara som att jag ska ha fel och må skit känns det som. Som att alla sidor i samhällsdebatten vill att jag ska misskrediteras, misstros och förlöjligas. Har jag fel? Eller är jag bara dum i huvudet, galen och paranoid?

Ursäkta att jag någonsin ens yttrade mig då.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-10-15 kl. 18:13.
Citera
2022-10-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
SD har stjälpt sig själva genom att inte ingå i regeringen. Becka skulle passa bättre i AfS. Hon kanske kommer dit så småning om, när avhoppen börjar dugga.

Naturligtvis hade hon, jag och du passat bättre i AfS - eller du kanske redan är det. I mitt fall handlar det om damage control och då är SD det bästa som jag ser det. Men att böka runt och sänka SD (vilket jag anser hon gör, om än med medias goda hjälp) är inte rätt väg. Anser jag.
Citera
2022-10-15, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
Hur kunde den här människan komma in i SD och få en framträdande roll i valrörelsen.

SD är ett skitparti. Dyker upp såna här saker hela tiden.

Hon kom troligen in i SD för att hon är sedeslös och kåt, inte svårare än så.

Jag har bojkottat RIKS bl.a pga denna pinsamma mobbare till narcissist. Håller inte med om att SD är ett skitparti, men vill de fortsätta växa är det hejdå för sådana företrädare. Hur tror ni denna lågbegåvade människa kommer att arbeta politiskt i Stockholms region där hon blev invald?

SD behöver vassa företrädare (var ju en SDare som röstade moderat i Årjäng för att inte få in SD-rötägg i arbetsgruppen). Det blir så när ett parti växer snabbt och det saknas kompetenta personer.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/sds-gruppledare-i-arjang-jag-rostade-pa-m/

För övrigt önskar jag att Dick Erixon byts ut till en mer skärpt person. Han har trots allt promotat Fallenkvist och hejat på hennes djupt obehagliga jargong. Det tyder knappast på gott omdöme.

Erixon deltog i P1s Lördagsintervju idag och kunde inte ge ett enda exempel på vad bristande vandel kan betyda, det kunde däremot Linda Jerneck (Expressen), och hon gjorde det på ett ytterst förtjänstfullt och tydligt sätt.
https://sverigesradio.se/avsnitt/allt-om-tidoavtalet

Tror inte Erixon själv förstår att det är dags att kliva av, han är för trög och oskärpt. Nää, lekstugan RIKS behöver ett lyft till mer fakta och mindre flum/ryggdunkande.
Senast redigerad av skoputs 2022-10-15 kl. 18:03.
Citera
2022-10-15, 18:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det Rebecka gör, är att hon gör en "Mona Shalin", Mona pratade bort sig från S genom sina konstiga förslag och uttalanden. Ingen tvekar på att Mona var en röd socialdemokrat och för mycket av det "goda" gör att folk som ska rösta på hennes parti inte gör det, för de håller inte med.

Samma med excentriska Rebecka. Jag tvivlar inte på att Rebecka är en Sverigedemokrat, däremot är det inte i linje med partiet, dessa uttalanden hon gör. Hon kommer i Mona-anda att bli utsparkad från SD. Hon får då inte vara med i Riks. Rebecka är inte dum eller korkad, däremot säger hon saker rakt ut, för hon kör sitt egna race förmodligen. Istället för att diskutera och samarbeta med sina partikollegor och läsa in sig på vad hon ska säga.

Jag vet heller inte vart hon kan ta det utrymmet hon gör, Youtube bannar. Synd för hon är kul och intressant att titta på, när hon pratar. Inte för jag kollar regelbundet på Rebecka men har lyssnat på vad hon säger ett antal gånger.

Då är det så att Rebecka Fallenkvist är slut både som politiker och programledare på Riks, det tror jag tyvärr. Kanalen är direkt kopplad till SD så Erixon kommer att ge henne foten, var så säker.
Citera
2022-10-15, 18:02
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Detta. Att vissa försöker påvisa att Fallenkvist har rätt i sak är skrattretande. Det spelar liksom ingen roll att så är fallet, frågan är varför man är så urbota dum som politiker att man tar upp en sån sak överhuvudtaget. Det är som om hon försöker förstöra för partiet. Var är mediaträningen?

Litegrann som när herr Erlandsson stod och spekulerade kring huruvida tidelag bör vara lagligt eller inte. Frågan i sig behöver inte vara illegitim, men så fruktansvärt snuskgubbeaktigt och ovidkommande att han sköt sig själv och partiet i foten. Och då är detta ännu mer osmakligt och irrelevant att komma dragande med.
Exakt så är analysen. Politiker som går ut som Rebecca gjort har Asperger eller någon annan diagnos som gör att de saknar förståelse för ord, särskilt på nätet inför potentiellt 100.000 läsare. Sådana politiker blir inte långlivade. Strandhäll och Söder har liknande problem, men inte lika illa.

Tycker mig ana att just SD har extra många diagnos-politiker. Det är bara att rensa. Det går ändå inte att rösta på personer som man blir svettig när man ser, hur bra de än är annars.
Citera
2022-10-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
Många har skrivit att Muhammed var pedofil och Hitler var Pervo. Säger mer om henne än Anne Frank.
Dag böcker är ju ofta imtima.
Hon gillar inte judar så då vill hon inte se helheten i boken.
Senast redigerad av mikael2 2022-10-15 kl. 18:07.
Citera
Medlem
Doubts avatar
Jag tycker ju absolut att hon får säga vad hon vill, jag har inte ens läst boken. Men att Rebecka kallar någon sedlös, tja hade en polare som kände henne tidigare och hon bör nog inte gå och kalla folk det.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
För att ni inte delar samma världsuppfattning. Du och dem reagerar inte på samma saker helt enkelt. Fisken vet inte att den simmar i vatten osv.

Jovisst. Men här handlar det ju om att Sverigedemokraterna som parti nu måste göra sig av med Fallenkvist eftersom hon är ett politiskt bojsänke.
Citera
2022-10-15, 18:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Naturligtvis hade hon, jag och du passat bättre i AfS - eller du kanske redan är det. I mitt fall handlar det om damage control och då är SD det bästa som jag ser det. Men att böka runt och sänka SD (vilket jag anser hon gör, om än med medias goda hjälp) är inte rätt väg. Anser jag.
Då anser jag öppen svenskhet och "utredningar" vara ett större sänke än Becka. Bryr mig inte längre i vad media skriver. SD är en stepping stone till ett sundare politiskt klimat. De har redan bränt sina chanser. Om Becka hjälpt den processen vet jag inte. Den uppmärksamhet hon fått är bara trams.
Citera
2022-10-15, 18:07
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hon kom troligen in i SD för att hon är sedeslös och kåt, inte svårare än så.
Haha exakt, hon avslöjade sina egna innersta tankar. Varav hjärtat är fullt talar munnen. Hell seger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in