2022-10-15, 13:53
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Valvinsten har tydligen stigit henne åt huvudet. Med sina uttalanden är hon nu en black om foten för vilket parti som helst.
Bra att SD har tagit henne ur tjänst, om än tillfälligt. Hon är en ovanligt korkad representant för partiet.
Finns bara en vettig person i SD och det är Jimmie.
Citera
2022-10-15, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tycker att det är stor skillnad, på meningsfulla vis, mellan att säga att Anne Frank var askåt, och att säga att hon var sedeslös.

Det förra är vanvördigt och plumpt, men ändå (eller kanske just därför) lite kul. Hade en komiker sagt detta så hade folk skrattat. Men när ordet sedelös ramlar in så slutar det vara vanvördigt observerande och blir istället dömande enligt en föråldrad hedersetik och det blir bara väldigt fel, och istället för att vara kul känns det bara obehagligt och unket.

Var fick hon egentligen det ifrån? Att Frank skulle vara kåt?

Har Fallenkvist bott under en sten i hela sitt liv eller var det bara ett inlägg på att det var den första bok hon läst ut i sitt liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Säger idioten som inte ens förstår att SD inte ingår i regeringen och inte har några ministerposter därmed.

Du har varit en SD-hatare hela tiden och vet inget om den här boken heller eftersom du är totalt okunnig om allt du skriver om.

Men oj så förorättad man kan vara.

Så vi som inte tror på Kreationismen eller tycker Anne Frank är en kåt liten hora är SD hatare?

Att Rebecka Fallenkvist är olämplig som politiker verkar både jag och Sd:s ledning vara rörande överens om.

Exakt var på Fb har jag ägnat mig åt Sd hat din satans lögnare. Fram med bevis!
Citera
Medlem
Nu är inte jag SD:are men hade jag varit det så torde detta vara en synnerligen god nyhet. Känns lite som att hon gått på myten om sig själv. Har svårt att se hur någon skulle kunna vara så förbannat korkat som henne om det inte låg megalomaniska personlighetsdrag bakom som fått sig en rejäl skjuts i samband med framgångarna för partiet. Som hon nu har märkt kommer däremot SD att tuffa vidare med henne kvarlämnad vid sidlinjen.
Citera
Avslutad
Lustigt hur man pratar om respekt för huvudpersonen och är arg och kränkta, när nära samtliga av dessa personer inte har läst boken.

Lustigt också att tråden invaderas av samma vanliga vänstertroll och hur dessa poserar som SD-väljare som "ångrar sig" och liknande fast dessa är välkända SD-hatare och inte ens orkar byta användarnamn när dom trollar och leker i sin trollarmé. Sedan anklagar man andra för detta beteenden, som man känner sig själv...
Citera
2022-10-15, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av World.Citizen
Man har då inte behövt något sjätte sinne för att ana Rebeccas avgång... Bruden har ju totalt tappat det inför valet i Riks.

Jag trodde faktiskt att SD skulle vara pigga nog att göra sig av med det här "rötägget" redan efter Helg seger-incidenten, men det behövde alltså gå såhär långt.

Jag tror Rebecca kommer bli tystad medialt, om inte här och nu så inom kort efter någon annan skandal. Rebecca kommer bli djupt kränkt och ansluta sig till Alternativ för Sverige eller liknande.

Hakar mulatten på eller tror du de kör på utan Rebecca? Mulatten hade ju inte så mycket av en identitet utan kändes mest som utfyllnad vid sidan av Rebecca? Tror du hon klarar på att köra själv?
Citera
2022-10-15, 13:55
Medlem
Vad är oddset på att Falkenkvist tillhör alternativ för Sverige inom ett år?

Vågar nästan satsa allt jag äger på det.
Citera
2022-10-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Hon är knappast en ovanligt korkad representant för SD. Vi ser gång på gång hur SD representant beter sig som låg intellektuella.

Andelen personer som saknar eftergymnasial utbildning är högst bland SD. SD är ett parti som drar till sig personer med lägre intelligens.
Och DU är supersmart? Har hela bilden och sanningen och vet hur det står till med alla som röstar SD? Du förstår att vi kommer ur alla skikt och samhällsklasser.
Citera
Medlem
jag har läst boken. dock länge sedan nu. Men visst finns det detaljer där Rebecka har rätt. Men frågan är om det just nu är politiskt korrekt att göra dessa uttalanden totalt tvärt emot den gängse uppfattningen. Jag menar, sanningen gör ont och just nu är det inte läge för SD att säga alla sanningar på en gång utan portionera ut dem, bit för bit.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Ja, hon är korkad.
Det är pga idioter som hon och Björn Söder aldrig kan hålla käften det tagit så lång tid för SD att få någon makt.
Sparka henne.
Agree. RF gjorde nästintill obotlig skada på SD med sitt "segerhelg". Varför?
Citera
2022-10-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju sant. Jag läste den boken när jag var lika gammal som Anne Frank när hon skrev den (runt 14 år), och jag blev chockad över att en ung flicka i min egen ålder kunde ha så fula tankar. Bland annat tog hon hankatten och tittade på dess könsorgan, och beskrev detta i dagboken på ett obehagligt sätt. Vid ett annat tillfälle skrev hon att hon föll i extas över en staty föreställande en naken kvinna. Hon spekulerade hela tiden i de sexuella relationerna bland andra gömda.

Det fanns bara en ung man i det där gårdshuset, och från början beskrev hon honom i mycket negativa ordalag. Men eftersom det bara fanns han, så blev Anne och hennes syster rivaler om denne man. Anne blev tillsammans med honom, och då blev systern alldeles galen, eftersom hon "inte hade möjlighet att träffa någon". Hon var bara 18, och hade ju tid. (Eller - nu hade hon inte det eftersom hon dog i ett koncentrationsläger, men det handlade inte om det. Hon var kåt helt enkelt.)

Dessutom kom det fram för bara några månader eller något år sedan, att det fanns ÄNNU fulare saker i dagboken. Forskarna hade hittat sidor som hon hade klistrat ihop, och som de hade öppnat.

Man kan väl ha två tankar i huvudet samtidigt? De här systrarna var uppenbarligen översexuella på ett osunt sätt - vare sig detta beror på att de var judinnor eller inte, det lämnar jag osagt. Det gör ju inte, att man för den sakens skull tycker att det var rätt att de skulle dö i ett koncentrationsläger. Men alla som dog i koncentrationslägret var naturligtvis inte helgon, och att ge en förskönande bild av dem är inte heller rätt.

Anne Frank var inte "a pale virgin shrouded in snow" eller "a fair maiden with quiet eyes". Live with it!
Poängen är inte Anne Franks tonårshormoner, utan att den rumänska folkutbytaren Neagu inte har vett att uttrycka sig på ett sätt som gynnar det egna partiet.
Citera
2022-10-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Lustigt hur man pratar om respekt för huvudpersonen och är arg och kränkta, när nära samtliga av dessa personer inte har läst boken.

Lustigt också att tråden invaderas av samma vanliga vänstertroll och hur dessa poserar som SD-väljare som "ångrar sig" och liknande fast dessa är välkända SD-hatare och inte ens orkar byta användarnamn när dom trollar och leker i sin trollarmé. Sedan anklagar man andra för detta beteenden, som man känner sig själv...

Bra kommentar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in