2022-10-15, 17:19
Medlem
Kaenkelberries avatar
Den där bruden borde hålla snattran.
Som folkvald politiker så måste man föregå med gott exempel- ökar bara politikerföraktet annars.
Lägg fokuset på sakfrågor istället för trams är
mitt råd. Jag är moderat.
Citera
2022-10-15, 17:20
Medlem
Stones avatar
Rebecka är en narcissist som många kvinnor som använder sig av socialmedicin i den utsträckning hon gör flexat få uppmärksamhet. Jag har gjort en del politisk konst och har gömt undan en del som inte är smakfullt dock om det är bra. Rebecka saknarcsrn spärren och hör ser man henne på Riks så är det alltid som att se en nitroglycerin på en stol. Det kan smälla när som helst. Nu gjorde det det.
Citera
2022-10-15, 17:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nej, Anne Frank hade varit helig även om hon var ett kristet barn som mördades av Boko Haram i Nigeria eller en yasidisk flicka som brändes levande av ISIS.

Man skriver inte så om ett mördat barn helt enkelt. Det är folkvett.

Sånt kan man säga till sina närmsta vänner efter några öl möjligtvis.

Plz. Som om du inte var en av alla de som skämtade friskt om både Engla och Bobby när de mördades.

Ingen normal människa upprörs över detta, men SD kryper som vanligt för Expo och judiska intresseorganisationer och utesluter Fallenqvist.
Citera
2022-10-15, 17:21
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
SD:are är uppenbarligen inte de skarpaste knivarna i lådan. Synd, deras politik hade säkert gjort Sverige bättre.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cestus
Jag är Sverigedemokrat men jag tror att hon är mer än lovligt korkad. Hon borde fatta att vissa ämnen håller man sig borta från.

Det handlar även om timingen. Hade det enbart varit Anne Frank skämtet hade man någonstans kunnat släta över det, men detta i kombination med ett freudianskt fylle Helg seger, indikerar på en viss läggning hos Fallenkvist. Att hon dessutom spelar Kanye samtidigt som hon gör narr av Anne Frank, som nyligen hamnat i blåsväder för antisemitiska uttalanden gör det uppenbart för alla med två hjärnceller att det inte är en slump.

Att det därtill sker precis när man måste få L att köpa det regeringsunderlag som det nu finns upplägg för, är superklantigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cestus
Jag är Sverigedemokrat men jag tror att hon är mer än lovligt korkad. Hon borde fatta att vissa ämnen håller man sig borta från.

Tack för nyktert inlägg. På samma sätt som att vänsterpartister borde bli galna på representanter som påtalar vikten av att kalla sig kommunister och möjligen kan finna något belägg från 1920 varför det inte skulle vara fel. Tänk om, tänk rätt ungefär.
Citera
2022-10-15, 17:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEEA0q/sd-tar-fallenkvist-ur-tjanst

"tagen ur tjänst under tiden detta pågår".

Hoppas hon återfår tjänsten. Allt annat är löjligt.

Hon kommer att uteslutas. Det har Expo krävt och då lyder SD som de hundar de är.
Citera
2022-10-15, 17:22
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
För övrigt var det en fin bild på denna vackra kvinna och då menar jag inte Anne..

Att Anne inte var så vacker kan vara anledningen till hon konstant var så kåt också. Vem vet?
Citera
2022-10-15, 17:23
Medlem
Rebecka Fallenkvist borde skärpa sig, vi fick faktiskt chansen att vända Sverige så det är ingen tid för tramsigheter. Hon borde tänka att hon representerar oss invandringskritiska och mångkultur-motståndare. Hell Seger var kul men Anna Frank var över gränsen. Betyda dock inte vi ska kasta Rebecka Fallenkvist under bussen men Rebecka borde skärpa sig nu. Tänk på Sveriges framtid när vi fått chansen att vända på utvecklingen nu.

Lite som Elon Mushs tramsigheter, vi faktiskt fått äntligen upp kommersiellt rymdfart igen och fått chansen att nå nästa "great filter" https://www.youtube.com/watch?v=UjtOGPJ0URM .
Senast redigerad av Hs187 2022-10-15 kl. 17:34.
Citera
2022-10-15, 17:23
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Näh, speciellt när man själv framstår som kysk och from.

Fallenkvist i all sin ära:

https://imgur.com/a/vrMGOFc

Tja, då är hon ju i gott bikini-sällskap med Anne Frank själv:

https://i.redd.it/st6i6l41vzj71.jpg
Citera
2022-10-15, 17:27
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Anne Frank är en bluff.
Som exempel, (ett av flera) är bluffen med pennan:
Citat:
"1980, as a result of a lawsuit in a German court, the German state forensic bureau (Bundes Kriminal Amt [BKA]), forensically examined the original “diary” manuscript. The analysis determined that “significant” portions of the work was written with a fine ballpoint pen. Fine ballpoint pens were not available before 1951; portions of the work was added well after the war (Anne Frank died in March 1945).

The BKA also determined that NONE of the “diary” handwriting matched known examples of Anne’s handwriting."

Nej. Du citerar från foliehattskällor.

Citat:
Are there really entries in the diary in ballpoint pen?

No, that is not correct. All the diary entries are written in various types of ink and (coloured) pencil, not in ballpoint. The document analysis by the Netherlands Forensic Institute showed that the main part of the diary and the loose sheets were written in grey-blue fountain pen ink. In addition, Anne also used thin red ink, green and red coloured pencils and black pencil for her annotations: not ballpoint.Nevertheless, the allegation can still regularly be seen on extreme right-wing websites and elsewhere that the diary of Anne Frank is written in ballpoint pen. Sneering remarks are made about “A. Frank the ballpoint girl”, and it is pointed out that the ballpoint pen only came into common use in Europe after the Second World War. The conclusion forced by this allegation is that the texts in the diary could not have been written by Anne Frank herself.

Källa:
https://www.annefrank.org/en/anne-frank/go-in-depth/authenticity-diary-anne-frank/

Ursprunget till ballpoint pen-myten går att läsa om i länken ovan.

OnT: Fallenkvist bör kickas. Värre sänke finns inte.
Citera
2022-10-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Har inte orkat läsa hela tråden, så nån har säkert redan skrivit det här, men grejen är den att politiker och andra makthavare inte får uttrycka sig hur som helst. Hon kanske har yttrandefrihet på så sätt att hon får skriva det här utan att det blir rättsliga påföljder, men är man politiker så får man finna sig i att man har valt ett yrke där man inte får ägna sig åt råa skämt i offentligheten hur som helst.

Personligen tycker jag att det är rätt att politiker borde hålla en högre moralisk standard än oss andra. Vi har gett dem förtroendet att bestämma över oss och de får riktigt mycket pengar för det. Då är det minsta man kan begära att de ska ha lite jävla anständighet. Dvs, de bör till exempel inte kalla en förföljt och mördat barn för hora. Även om de säger hora med glimten i ögat.

Själv anser jag att rymdödlor styr världen (med glimten i ögat) och min vän Kalle anser att Hitler var en stor djurvän. Kalle tycker att man borde fokusera mer på Hitlers fina djurvänliga sidor istället för att tjata om förintelsen.

Kalle o jag vill göra karriär i Moderaterna. Jag är redan regionfullmäktige men vill göra politisk toppkarriär. Men eftersom det råder yttrandefrihet vill jag berätta om ödlor.
Som styr världen. Kalle vill berätta om Hitlers glada hundar.

Men så kommer den satans wokevänstern och förstör alltihop. För både Kalle o mig. Hemskt. Finns det ingen yttrandefrihet i det här djävla landet?

Jag är helt fascinerad av hur man blandar ihop politiskt förtroende med yttrandefrihet i den här tråden. För att inneha politiska maktpositioner måste dina åsikter nämligen representera det parti du företräder.

Rymdödlor går därmed fett bort. Det gör också beskrivningen av Anne Frank som kåt slyna. I synnerhet för ett parti som lagt ner åtskilligt med tid på att tvätta bort Nazistämpeln.

Visste jag inte bättre skulle jag tro att de som försvarar Rebecka Fyllekvist avskyr Sd. Men det kanske ni gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in