Citat:
Ursprungligen postat av
Idumea
Har inte orkat läsa hela tråden, så nån har säkert redan skrivit det här, men grejen är den att politiker och andra makthavare inte får uttrycka sig hur som helst. Hon kanske har yttrandefrihet på så sätt att hon får skriva det här utan att det blir rättsliga påföljder, men är man politiker så får man finna sig i att man har valt ett yrke där man inte får ägna sig åt råa skämt i offentligheten hur som helst.
Personligen tycker jag att det är rätt att politiker borde hålla en högre moralisk standard än oss andra. Vi har gett dem förtroendet att bestämma över oss och de får riktigt mycket pengar för det. Då är det minsta man kan begära att de ska ha lite jävla anständighet. Dvs, de bör till exempel inte kalla en förföljt och mördat barn för hora. Även om de säger hora med glimten i ögat.
Själv anser jag att rymdödlor styr världen (med glimten i ögat) och min vän Kalle anser att Hitler var en stor djurvän. Kalle tycker att man borde fokusera mer på Hitlers fina djurvänliga sidor istället för att tjata om förintelsen.
Kalle o jag vill göra karriär i Moderaterna. Jag är redan regionfullmäktige men vill göra politisk toppkarriär. Men eftersom det råder yttrandefrihet vill jag berätta om ödlor.
Som styr världen. Kalle vill berätta om Hitlers glada hundar.
Men så kommer den satans wokevänstern och förstör alltihop. För både Kalle o mig. Hemskt. Finns det ingen yttrandefrihet i det här djävla landet?
Jag är helt fascinerad av hur man blandar ihop politiskt förtroende med yttrandefrihet i den här tråden. För att inneha politiska maktpositioner måste dina åsikter nämligen representera det parti du företräder.
Rymdödlor går därmed fett bort. Det gör också beskrivningen av Anne Frank som kåt slyna. I synnerhet för ett parti som lagt ner åtskilligt med tid på att tvätta bort Nazistämpeln.
Visste jag inte bättre skulle jag tro att de som försvarar Rebecka Fyllekvist avskyr Sd. Men det kanske ni gör?