2022-10-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Uteslutningen var idiotisk, inte inlägget. Knappast något kränkande eller speciellt anmärkningsvärt. Folk får ha vilka åsikter dom vill om Anne Frank och Rebecka har förmodligen rätt. Meningslös moralpanik. SD har gått för långt. Ok att man tar ut putinister och allt för högerextrema men detta är bara fånigt.

Både uteslutningen och inlägget var idiotiska. Men det ska finnas plats även för detta i en demokrati med yttrandefrihet.
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Är du en sån som tycker att all kritik som är riktad mot judar (antingen personligen eller som grupp) är antisemitism?
Jag har inte personligen läst boken men Rebecka har naturligtvis rätt att utrycka sina åsikter, precis som alla andra.
Några som absolut borde vara för det fria ordet är ju just judar, det verkar dock ha slått bakut och blivit dessa som främst förespråkar censur.
“Kritik” mot judar för att de är judar är antisemitism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det är du som är PK. Becka är en frisk fläkt bland unkna, ingrodda hjärntvättade idioter. Snart kan man kalla en spade för en spade, tack vare Becka.

Jag menar inte att hon har fel i sak men likväl är ett sänke. På samma sätt som att det finns vänsterpartister vars främsta uppgift tycks vara att definiera begreppet kommunism och varför det är så viktigt att få kalla sig kommunist. Man fastnar i ideologiskt ordbajseri.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Väldigt tyst från Rebecca nu.. Inget Twittrande där inte.

Har hon ens uttalat sig efter detta?

Tror hon kom undan med Helg seger, ganska konsekvenslöst. Så att man nu kände att man behövde sätta ner foten ordentligt. Speciellt med tanke på att man nyss fått till ett ganska lukrativt politiskt avtal med resten av högerblocket. Att en halv-nasse med tourettes nu kan komma att förstöra allt vore inte bra.

Faktum är att endast två liberaler, behöver hoppa av och rösta på vänstern för att hela ens regeringsbildande ska falla. Att då i precis detta ögonblick göra narr av ett barn som tagits av daga i ett industriellt massmord är inte det smidigaste.

Sen kan man tycka vad man vill om både censur, avstängningar och Fallenkvist, men faktum är att L nu måste gå med på den presenterade regeringskonstellationen för att alla dessa underbara förslag man nu fått fram ska bli verklighet.
Citera
2022-10-15, 17:12
Medlem
Hur gammal är Rebecka? Ser ut att vara 45 men är som en trotsig 18-åring i skallen.
Ja, jag fattar att hon är mellan 20 och 30 men faaan vad hon ser ut. Tänker att hon var en sån där tjej som var snyggast och coolast i 8:an, de brukar åldras snabbt. Obs samma med killar.

ALLA läste väl dock Anne Franks dagbok i grundskolan? Känns patetiskt att hon gör det NU, och tror sig komma med någon ”vass” spaning. Jag hörde nån ståuppkomiker dra exakt samma skämt för typ 10 år sedan.
Citera
2022-10-15, 17:12
Avslutad
Hon kan börja jobba på Exakt24, lel 🤠
Citera
2022-10-15, 17:13
Medlem
Ännu en korkad människa som ploppat upp ur myllan. Så pinsam.
Citera
2022-10-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det finns åtminstone tre versioner.

Den första är den som många har läst i skolan. Den var något censurerad, av Otto Frank sägs det, och den innehåller inget snusk utan som max några trånande betraktelser av äldre pojkar.
Sedan kom det en version på nittiotalet där AF bland annat skrev om sitt könsorgan.
Sedan kom det för några år sedan en ytterligare version där man nu plötsligt "hittat" några överklistrade sidor, som innehåller mer snusk, fräckisar etc.

Jag vill minnas att man läste en av de tidigare versionerna på gymnasiet, i vart fall om man gick Natur eller Samhällsvetenskaplig inriktning i någon mening. Men det var som sagt några årtionden sedan nu. Det ingick då i någon meningen i allmänbildningen att göra det.

Däremot kan jag inte påminna mig om att jag ansåg efter att ha läst den då att AF var speciellt kåt eller sexualiserad i någon mening. Det fanns några bitar här och där när hon funderade över sin egen kropp och menstruation osv. Men inget mer än så. Tolkar RF det som om att hon vår kåt och sedeslös säger det nog mer om henne själv. Tittar man på de bilderna hon lägger ut av sig själv är det hela nog mer av en självbetraktelse alternativt att man ser och tolkar vad man vill tolka utifrån sitt eget perspektiv.

Den sista versionen, med de återfunna sidorna som varit igenklistrade tidigare, finns vad jag vet inte i tryck för allmänheten. De är inte med i de böckerna de brukar dela ut eller sälja. Men där är det lite iakttagelser av prostituerade, bordeller och annat. Tydligen skall pappa Otto varit på bordell i Paris. Hur hon vetat om det kan man fråga sig, är det sådant pappor talar om för sina barn? Lite sexskämt om madrasserna i Wehrmacht. I annat är det mest att en liten flicka som noterar att pojkar är intresserade av flickor, vilket inte bör vara chockerande för någon. I någon mening visar det bara hur lite saker och ting förändras.

I någon mening brukar RF vara rätt kul, det är onekligen så att trolla vänster är hennes grej. Det verkar som sagt inte krävas så mycket. "Helg seger" grejen var extremt kul i den meningen. Men ibland så kanske hon borde använda sin mun och sina fingrar till annat än att twittra om små döda judiska flickor och deras eventuella sexualitet.
Citera
2022-10-15, 17:16
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vem är utesluten?

Citat:
"Vi ser allvarligt på Rebeckas okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier och kommer att inleda en intern process tillsammans med vår HR-avdelning. Rebecka Fallenkvist är tagen ur tjänst under tiden detta pågår", skriver han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEEA0q/sd-tar-fallenkvist-ur-tjanst

"tagen ur tjänst under tiden detta pågår".

Hoppas hon återfår tjänsten. Allt annat är löjligt.
Citera
2022-10-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Jag är Sverigedemokrat men jag tror att hon är mer än lovligt korkad. Hon borde fatta att vissa ämnen håller man sig borta från.
Citera
2022-10-15, 17:17
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Jag menar inte att hon har fel i sak men likväl är ett sänke. På samma sätt som att det finns vänsterpartister vars främsta uppgift tycks vara att definiera begreppet kommunism och varför det är så viktigt att få kalla sig kommunist. Man fastnar i ideologiskt ordbajseri.
Långsökt jmf. Hon har självdistans och skinn på näsan. Precis vad som behövs för att lyfta Sverige. Vi kan inte ha nerviga fjollor som börjar grina så fort de hör ett ord de inte är bekväma med. Kn man inte ta "Helg Seger" som ett skämt och tåla att skabbiga (hon dog av skabb) Anne Frank granskas, har man problem.
Citera
2022-10-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baskonto
Innan man ger sig in i denna diskussion så bör man först läsa boken. Annars har man inte mycket av värde att tillägga…
Men den är ju så tråkig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in