2022-10-15, 14:33
Medlem
MitchRapps avatar
Växjö har inte varit nära att tappa poäng i Vida. Kanske risk att Växjö underskattar Stars. Känner mig segerviss tills resultattavlan visar något annat. 10-0 till blåa. Heja blå, Heja blå.
Citera
2022-10-15, 14:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Måtte vår förslustsvit släppa idag. Det kan fan inte fortsätta såhär mer.

Förtjänar ni en seger så kommer den.
Citera
2022-10-15, 14:36
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Förtjänar ni en seger så kommer den.
Det gjorde vi för en vecka sen.

Ett felskär avgjorde med 44 sekunder kvar av p3 mot LHC.

För övrigt har vi haft flera matcher där spelet har varit helt okej, men puckarna har inte suttit bara.
Citera
2022-10-15, 14:52
Medlem
Citat:
Måtte vår förslustsvit släppa idag. Det kan fan inte fortsätta såhär mer.

Helt galet att HV71 bara är top-3 i Småland nuförtiden, vem hade trott det för några år sedan?

Växjö och Oskarshamn i ishockey, samt Kalmar, Värnamo å Öster i fotboll, vad händer med Jönköping?
Citera
2022-10-15, 14:53
Avslutad
Citat:
Växjö har inte varit nära att tappa poäng i Vida. Kanske risk att Växjö underskattar Stars. Känner mig segerviss tills resultattavlan visar något annat. 10-0 till blåa. Heja blå, Heja blå.

Måste säga att jag är imponerad över eran start på säsongen, trodde inte ni skulle va såhär bra, ni har tappat Sveriges bästa tränare samt att truppen känns inte alls lika vass som förra säsongen. Men som sagt jag är imponerad
Citera
2022-10-15, 14:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hade hellre sett att de visat HV - Brynäs faktiskt.

Leksand får nog riktigt svårt i Småland ikväll mot serieledarna men hoppas såklart de kan bärga 3 poäng hem till Dalarna
Ja ett bra val av match av dig, Brynäs har inte spelat mot HV sen sist, när de skickade iväg laget till Allsvenskan, ja Leksand får det väldigt tufft idag, men de har mer kultur än Växjö som har kommit in nästan sist av alla lagen till SHL.
Citera
2022-10-15, 15:01
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Helt galet att HV71 bara är top-3 i Småland nuförtiden, vem hade trott det för några år sedan?

Växjö och Oskarshamn i ishockey, samt Kalmar, Värnamo å Öster i fotboll, vad händer med Jönköping?
Ja, jag önskar att jag visste. Vi har inte haft ett stabilt lag sen coronasäsongen då allt abrubt slutade i mars.
Citera
2022-10-15, 15:08
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Måste säga att jag är imponerad över eran start på säsongen, trodde inte ni skulle va såhär bra, ni har tappat Sveriges bästa tränare samt att truppen känns inte alls lika vass som förra säsongen. Men som sagt jag är imponerad

Samma här. Trots en dålig start där Växjö låg sist efter tre omgångar är vi nu tillbaka där Växjö har lärt sig att vara.
Men är långt kvar så Växjö och Brynäs slåss säkert i mitten av tabellen runt jul. Klarar det här laget toppsex har de gjort det över förväntan.
Citera
2022-10-15, 19:18
Medlem
4608s avatar
Citat:
Samma här. Trots en dålig start där Växjö låg sist efter tre omgångar är vi nu tillbaka där Växjö har lärt sig att vara.
Men är långt kvar så Växjö och Brynäs slåss säkert i mitten av tabellen runt jul. Klarar det här laget toppsex har de gjort det över förväntan.

Här var det storhetsvansinne som vanligt.
Citera
2022-10-15, 20:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Här var det storhetsvansinne som vanligt.

Japp klubben som inte lyckats fostra några spelare för svenskhockey plastsjö fejkers!

jämför HV71 meriter med Plastsjö men att förklara de för en träskalle som Mitch går bara inte
Citera
2022-10-15, 20:30
Medlem
MitchRapps avatar
Växjö är ju inte klubben som tror att de är bättre än vad de är. Det är problemet i HV. som tror att ni är ett topplag när ni är nykomlig med en extra stor plånbok. Går inte att sminka en gris.

Jag tror att Växjö är exakt så bra som de visar. Varken bättre eller sämre.

Men räknar du bort de 2-3 första säsongerna som Växjö behövde för att etablera sig i shl så har det varit ganska mycket serieledning. Men tror inte Växjö kommer vara serieledare särskilt länge till. Laget kommer behöva slåss om att klara toppsex.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-10-15 kl. 20:56.
Citera
2022-10-15, 22:29
Medlem
Ja Växjö har startat imponerande!! Skellefteå också men det var mer väntat i min värld, i övrigt ganska jämnt i mitten.

Viktig seger för Hv idag, tror Sammen ryker snart om han inte får ordning på det, kanske vänder nu! Jag ser dock inte hur experter och tränare kan tippa HV som mästare i vår och inte en jävel på regerande mästarna, även om vi tappat många bra och inte ersatt på lika hög nivå så kommer vi vara med och slåss om det i vår med!

Fint mål av Lennström idag💚

Varför vill inte Klasen till Luleå nu? Ska han kasta bort en säsong i allsvenskan när han inte har så många år kvar? Är det att familjen bor i Stockholm eller är det att vården är bättre där eller trivdes han inte upp i Norrbotten? 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in