2022-10-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando
Jag är också inne på samma spår. Vet man om att man ska åka iväg så tar man med sig kontokortet, oavsett.
Det där behöver inte stämma. Talar av egen erfarenhet. Jag har i princip aldrig mitt.
Citera
2022-10-14, 22:54
Medlem
Varför tar det så lång tid för polisen? Hur kan det ha gått en vecka och knappt någon notis i tidningen?
Citera
2022-10-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Det där behöver inte stämma. Talar av egen erfarenhet. Jag har i princip aldrig mitt.
Visst kan man gå ut utan, men då planerar man att komma hem inom en rimlig tid.
Citera
2022-10-14, 22:56
Medlem
Citat:
Jag är också inne på samma spår. Vet man om att man ska åka iväg så tar man med sig kontokortet, oavsett.
Kontokortet kan man ha digitalt i mobilen.
Citera
2022-10-14, 22:58
Medlem
zzxxccvvs avatar
Citat:
Hon kanske har google pay/google wallet.
Citera
2022-10-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kontokortet kan man ha digitalt i mobilen.

Givetvis kan man ha det, men då är man ju beroende av att telefonen har batteri.
Citera
2022-10-14, 23:00
Medlem
Men tillbaka till Missing people.. Varför har det inte startas något sök? Är det för att det är för stora områden och för att man inte riktigt vet var man ska leta? Kan man inte ”bara” starta ett, i låt oss säga Kramfors, och se vad man finner?

Jag menar, allmänheten skulle väl vara snabba på att ställa upp och delta? Och vips har man betat av större områden.
Citera
2022-10-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14

Tar du i princip INTE med dig kontokortet när du ska åka någonstans??
Citera
2022-10-14, 23:01
Medlem
Citat:
Givetvis kan man ha det, men då är man ju beroende av att telefonen har batteri.
För mig är det mer märkligt att vara utan mobil i flera dagar, än kontokortet. Hon hade ju alltid telefonen i handen så helt klart tyder inte det på något positivt..
Citera
2022-10-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Tar du i princip INTE med dig kontokortet när du ska åka någonstans??
Nej.. Faktiskt inte. Finns så många andra sätt att betala på.
Citera
2022-10-14, 23:10
Medlem
Citat:

Mitt kontokort är alltid med för de är i kortfickan på mobilen o tar jag ut det och lägger bort det så måste jag alltså ta med det ändå, ifall att
Citera
2022-10-14, 23:15
Medlem
Ung kvinna försvunnen sedan sex dygn.
I jämförande fall hade det varit kvällstidningsrubriker, webbsändningar, reportrar på plats etc sedan flera dagar.
Varför inte i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in