2022-10-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Kan ha blivit kidnappad

Och inte ett ord om Hallstaberget, Sollefteå i artikeln.
Bara Timrå och Kramfors nämns.
Citera
2022-10-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarity
F är tydligen en vän till L/L:s syster.

Okej tack. Blev förvirrad
Citera
2022-10-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En liten fråga. Du skriver F hela tiden. Men hennes namn börjar ju på L

F*rida är vän med L*iselotte. Hon hjälper till å delar å kolla tipsen på efterlysningarna och kollar efter mer info. Pratar med systern. F bor i kramfors och har varit till stor hjälp på så vis iom hon känner folk där... Som tex med hallsta.. tipset kom till F om att en servitris serverad L och mannen. F och servitrisen ringde polisen,, dom fick svar att de inte va relevant info.. F gick då ut med egen förfrågan om nån sett henne där. F fick då info att en tjej hade film därifrån. De gicks igenom och då såg dom L bland publiken.
Citera
2022-10-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Och inte ett ord om Hallstaberget, Sollefteå i artikeln.
Bara Timrå och Kramfors nämns.

Jo i senaste artikeln som delas här. El kanske näst sista...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/inga-nya-spar-efter-25-ariga-liselotte-sokandet-koncentrerat-till-kramfors
Citera
2022-10-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Men om dom inte kan bekräfta de, varför har dom inte ens nämnt de? Har dom sett bilder må dom ju kunna bekräfta det.

I svt/vasternorrland idag bekräftade polisen att dom undersökte Hallstabergets övervakningsfilmer idag under eftermiddagen. Men jag har inte hört nåt resultat ännu.
Citera
2022-10-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Jo i senaste artikeln som delas här. El kanske näst sista...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/inga-nya-spar-efter-25-ariga-liselotte-sokandet-koncentrerat-till-kramfors

Min kommentar syftade på Aftonbladets artikel som är en av de senaste.
Den artikel och det inslag du hänvisar till har jag tidigare nämnt som den första (?) gången som media/polisen nämner Hallstaberget, Sollefteå.
Citera
2022-10-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
I svt/vasternorrland idag bekräftade polisen att dom undersökte Hallstabergets övervakningsfilmer idag under eftermiddagen. Men jag har inte hört nåt resultat ännu.
Ja, idag först. Men de borde dom kunna sagt direkt isf.
Citera
2022-10-14, 22:33
Medlem
Citat:
Men om dom inte kan bekräfta de, varför har dom inte ens nämnt de? Har dom sett bilder må dom ju kunna bekräfta det.

– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu.

Citat från artikel ur ST
Citera
2022-10-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvich
– Vi håller på att kolla upp det och det är inget som vi kan bekräfta. Vi har pratat med folk som jobbar där och har begärt in filmer därifrån som vi bearbetar nu.

Citat från artikel ur ST
Ja, idag står de. Uppgiften om hallstaberget fanns för flera dagar sedan. Dom har fått tagit del av bilder och filmer därifrån där hon syns enligt den här i tråden. Jag tror ingen information finns som kan förklara det!
Citera
2022-10-14, 22:41
Medlem
Det står ju att hon kommer ifrån Boden.

Kan någon därifrån varit på väg hem från älgjakten, och ringt henne att komma ut och ”hälsa”. Hon går ut med mobil, men utan kort, sätter sig i bilen och pratar lite. Denne kör iväg med henne, och kastar hennes mobil under vägen?
Citera
2022-10-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ja, idag först. Men de borde dom kunna sagt direkt isf.

Och det var inte polisen som tog upp ämnet Hallstaberget, utan det var reportern som frågade "angående de tips som kommit in om Hallstaberget"
Citera
2022-10-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Det står ju att hon kommer ifrån Boden.

Kan någon därifrån varit på väg hem från älgjakten, och ringt henne att komma ut och ”hälsa”. Hon går ut med mobil, men utan kort, sätter sig i bilen och pratar lite. Denne kör iväg med henne, och kastar hennes mobil under vägen?

Jag är också inne på samma spår. Vet man om att man ska åka iväg så tar man med sig kontokortet, oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in