Citat:
Ursprungligen postat av
Ava899
Har du läst förundersökningsprotokoll på senaste tiden? Det är hänsynslösa psykopater som poliserna jobbar med.
Låt mig lägga in ett citat som en kriminell som skulle beordra ett mord på en annan kriminell skrev i en chatt:
"Men om det är flera på platsen så ska alla ryka. Kvinna barn spelar ingen roll"
Aldrig påstått att klientelet polisen jobbar mot inte är farliga. Många gånger riktigt farliga människor. Desto större anledning att inte skita i blå skåpet genom att själv bryta mot lagen i sin tjänsteutövning och falla in i facket gris/snut.
Det som är roligt med adhd snutar som går bergzeirk på allt och alla idag är att man ser den komma långt innan dom själva. Det är för mycket desperados därute för att spela cowboy med brickan. Jag ler bara nuförtiden när jag ser vissa snutar ingripa på vissa sätt. Jag tänker bara att dom är ute på väldigt djupt vatten och det är roande att se.
Tråkigt på deras skötsamma kollegor däremot som också får en farligare arbetsmiljö helt i onödan.
Det är skillnad på att använda det våldet man behöver och göra en gedigen och rättvis utredning än att puckla på människor och fuska med bevis i en utredning.
Det finns en anledning till att rättvisan ska vara helt blind annars blir det såhär och korruptionen blir dessutom djupare i en snabbt nedåtgående spiral.