2022-10-14, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
De håller nog övningar i vem som kan gräva sämst värn med en spade gjord utav bly. De på den västra flanken förbereder nog skyddsvärn gentemot Polen. Efter detta skall de ge sig på Kiev.....igen, men denna gången till fots för att slippa soppatorsk. Det är detta spezzzzzzzialtåget av lämmlar som det talats om så mycket på sistone.
Jag tror inte att dom attackerar kiev. Men etablera eldkontroll över området tror jag är en möjlighet. då kan man harrassa zelensky. Vet dock inte vad det finns för system i offensiven, mer än pansarvagnar, MLRS och artilleri.

Sumy är mest logiskt. Pusha mot Dnieper och etablera kontroll över förbindelser och energibyggnaderna. Då har man effektivt skärt av hela östra ukraina från västra ukraina.
Citera
2022-10-14, 17:16
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Hela ditt land kommer också sluta som nation, är du efterbliven eller? Fattar du inte vad konsekvenserna av ett kärnvapenkrig är?
Det är Du som är efterbliven då det är Ryssland som kommer börja samt att USA/Nato svarat att de kommer agera utan kärnvapen dvs. endast med konventionella vapen.
Det är och kommer fortsätta att vara ryssen som angriper samt eskalerar då de inte accepterar att man försvarar sig mot en aggressor!
Citera
2022-10-14, 17:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej den geniala planen är att vänta med luftherravälde tills alla ryska soldater är döda.
Vänta bara, snart kommer de med sitt nya Wunderwaffe, Zeppelinare, inte fyllda med gas utan med hat.
Verkligheten är kanske inte lika kul, för ryssen menar jag, kul för mig i alla fall, de har ont om material, deras soldater kommer att frysa ihjäl i vinter, någon tog pengarna avsedda för varma kläder och köpte lyx i stället.
Jag sörjer inte, de sket i att Ukrainare led och dog, nu när deras eget skin är hotat, gråter de, inte förr.
Citera
2022-10-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vet inte vad du syftar på här, antingen har du eller jag missat ett svar.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-10-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Deras pansarvagnar gick inte att laga..

Nej, tydligen inte de nyare med utländsk teknik i i alla fall.
Citera
2022-10-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vänta bara, snart kommer de med sitt nya Wunderwaffe, Zeppelinare, inte fyllda med gas utan med hat.
Verkligheten är kanske inte lika kul, för ryssen menar jag, kul för mig i alla fall, de har ont om material, deras soldater kommer att frysa ihjäl i vinter, någon tog pengarna avsedda för varma kläder och köpte lyx i stället.
Jag sörjer inte, de sket i att Ukrainare led och dog, nu när deras eget skin är hotat, gråter de, inte förr.

Det är inte Rysslands skinn som är hotat, utan ditt och mitt i ett kärnvapenkrig. Ryssland kommer inte "backa undan" för EU eller USA, det förstår du väl? Men jag antar att du inte bryr dig om att dö så länge din frälsare och Vogue modell Zelensky får ha makten i Donbass.
Citera
2022-10-14, 17:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Det är Du som är efterbliven då det är Ryssland som kommer börja samt att USA/Nato svarat att de kommer agera utan kärnvapen dvs. endast med konventionella vapen.
Det är och kommer fortsätta att vara ryssen som angriper samt eskalerar då de inte accepterar att man försvarar sig mot en aggressor!

putler kommer att vara den som först använder kärnvapen. När han ser att han förlorar och har slut på vanliga vapen så tar han till kärnvapen. Jämför han med en person som mördar hela familjen istället för att gå med på skilsmässa och får träffa barnen i alla fall. Kan inte jag behålla min kvinna ska ingen annan ha hon heller. Väldigt vanligt i arabländer. Precis så resonerar putler också. Kan inte jag få behålla det jag stulit ska ingen annan få ha det heller.
Citera
2022-10-14, 17:28
Medlem
leachs avatar
Mer hjälp från USA

US is preparing a new $725 million aid package to Ukraine that will include ammunition and HMMWV
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1580942373613228032

Lend and lease från Ryssland
Trophy T-90A russian tank
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1580942699930464257
Citera
2022-10-14, 17:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Det är inte Rysslands skinn som är hotat, utan ditt och mitt i ett kärnvapenkrig. Ryssland kommer inte "backa undan" för EU eller USA, det förstår du väl? Men jag antar att du inte bryr dig om att dö så länge din frälsare och Vogue modell Zelensky får ha makten i Donbass.
Du bara återger Kremls skräckpropaganda-
Vare sig våra, ryssens, eller Putins skin är hotade, den dag Ryssland lämnar Ukraina kommer ryska soldater sluta dö.
Putin kan dra sig tillbaka till sitt palats och leva gott där.
Citera
2022-10-14, 17:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssen har inga stridsvagnar dom är ju fattiga sa ni ju.. dom rostiga vapnen börjar också ta slut.
Varför tramsar du i stället för att svara på de argument du ställs inför? Du kan omöjligen missat att dina fattiga kusiner från öst plundrar allt som är löst i Ukraina.
Citera
2022-10-14, 17:32
Medlem
Intressanta synpunkter samt en uppskattning av hur många ryska robotar som finns kvar och spekulationer om hur man vet.

Det ser inte så bra ut för den kollapsande federationen.

https://twitter.com/sumlenny/status/1580902211051483136?s=61&t=WtkEBzxNhhdJdwI7fVzsCQ
Citera
2022-10-14, 17:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
putler kommer att vara den som först använder kärnvapen. När han ser att han förlorar och har slut på vanliga vapen så tar han till kärnvapen. Jämför han med en person som mördar hela familjen istället för att gå med på skilsmässa och får träffa barnen i alla fall. Kan inte jag behålla min kvinna ska ingen annan ha hon heller. Väldigt vanligt i arabländer. Precis så resonerar putler också. Kan inte jag få behålla det jag stulit ska ingen annan få ha det heller.
Skitsnack, han kommer fortfarande ha sina bastarder och ungar, sin mätress-gymnast som kan agera med strippstången i han palats, han ger inte upp det, varför skulle han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in