2022-10-14, 12:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Mattias Karlsson var nyligen i Rwanda, förhandlade han fängelseplatser lr asylcenter

Låter dock lite för fint tycker jag.

Han borde åka till Etiopien och förhandla med dem.
Förhandla om platser vid Kalitifängelset som då Sverige kan bidra att bygga ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha hur menar du att SD har fått igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer sätta stopp för allt.
Det allra största problemet med SDs väljare är att de inte förstår hur politik fungerar.
Att ingen uppgörelse någonsin slutar såsom den först såg ut på pappret.
Allting handlar om kohandel och politiker säljer sina principer och värderingar för chansen att få sitta kvar lite till eller få en högre position osv.

ALLA vet detta, utom sverigedemokraterna
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Ja vi får inte glömma att statsministeromröstningen ej har ägt rum än. Litar inte på Pride-liberalerna
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
1. Jo, här är siffror från BRÅ https://bulletin.nu/ny-undersokning-nara-halften-av-unga-man-bland-vissa-invandrare-kriminella

2. Finns kryphål, har man fått medborgarskap på felaktiga grunder så är det helt klart möjligt. Kolla bara på Danmark, de har utvisat folk som t.o.m är födda där.

Kan du läsa?

1.Nära hälften av unga män bland vissa invandrare kriminella.

Alltså nära hälften av UNGA MÄN av VISSA invandrargrupper. Inte hälften av invandrarna.

Så säg somalier, hälften av deras unga män. Vuxna, kvinnor och andra hälften av somalierna är inte det.

Därmed är det inte många som kan utvisas.

2. Det kräver att personen har dubbla medborgarskap.

Han som blev utvisad hade det. Efter det droppade många kriminella danskar sina hemländers medborgarskap och därför har det inte skett igen
Citera
Medlem
fittslems avatar
Där fick man höra Uffe prata lite Engelska också på Exressen live. Helt klart godkänt.

Nu kan alla som av nån konstig ogrundlig anledning var oroliga över att den skulle vara på samma nivå som Löfven vara lugna.
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag såg ingenting om att man ska börja dra in svenska medborgarskap. Länka gärna så att jag får se.

Dålig koll på ditt trollande? När sa jag något om att dra in svenska medborgarskap?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är inte alls självklart. Var någonstans i tidö-avtalet hittar du att det ens ska utredas? Det finns inte ens i Sd:s partiprogram att dra tillbaka medborgarskap i någon större skala. Dessutom är det svenska medborgarskapet grundlagsskyddat, då räcker det inte med ny lagstiftning, utan grundlagsändring.

Nej, har man fått svenskt medborgarskap så kommer man att behålla det livet ut, även under denna nationalistiska regering.

Det går att runda grundlagen temporärt. Har gjorts flera gånger när det handlat om yttrandefrihet.

Ändra grundlagen kräver två val och tar minst åtta år.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Ett riktigt rån där jag blev medvetslös och två rånförsök där jag ena gången kom undan genom diplomati och andra gången på grund av ren tur. 2/3 gånger var det Abdis. 1/3 en svensk med Abdivänner. Jag bor i en storstad.

Jag är helt okej med hårdare övervakning och har varit det länge. Det är ett nödvändigt ont till följd av att vi har haft öppna gränser.
Den som är villig att ge upp sin frihet för en känsla av mer falsk säkerhet förtjänar varken frihet eller säkerhet.
Citera
2022-10-14, 12:10
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Säkert. Du har snarare förnyat till medlemskap i Vänsterpartiet. Hejdå kamrat!

Jag kan sitta med dig på läktaren tack. Att inte ta ansvar = Quisling
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Sedär, nazisterna och fascisterna vann och ska nu ta över Sverige.
Jag putsar på mina ridstövlar och koppel, när börjar rättegångarna i Finspång?
Citera
Avstängd
Citat:
Vilken makt? Upplys mig.
Beror väl.på om man "leker" med ord i dess rätta bemärkelse eller inte..

SD har ju fått igenom ett antal krav för att ingå i koalitionen.
Dessutom fått fotfäste i de olika statsrådsberedningarna och regeringskansliet.

När det nu 2022 fortfarande finns partier som vill utesluta sakpolitiken till förmån för egna principer blir utvägen sådan.

Men som Jimmie sa: Det viktigaste är att få till förändring".
Citera
Medlem
rafterajars avatar
Citat:
Sorry det är såna som du som ger SD ett dåligt rykte. Du tror att du vet hur politik fungerar?

Du har visat din inkompetens redan så håll bara tyst så kommer någon snart och tar hand om dig. ❤️

De kommer inte att få igenom något i riksdagen om SD hugger de i ryggen. Eller du kanske tror att regeringen har fria tyglar att stifta egna lagar?

Du vet inte vad du pratar om.
Senast redigerad av rafterajar 2022-10-14 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in