2022-10-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad r det som r illa med att fokusera p a-kassan? SD var strsta parti bland arbetslsa vljare:
https://www.dagensarena.se/innehall/...att-det-samre/ och de vntar sig gissningsvis ngot slags resultat.

(Jag tycker SD r vedervrdiga, men just p den punkten r de ju inte helt krda n s lnge. ven om det inte skulle frvna mig om de lter sig bli analpenetrerade av den vriga borgerligheten, precis som de har blivit i EU- och NATO-frgorna m.m..)

Bidragen r ren ondska. De frstr s mycket fr mnniskor p lng sikt.
Citera
2022-10-13, 12:24
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocheinmupp
Om det inte blir regering nu kommer L ka ur riksdagen och frsvinna. Dags att sluta tjafsa.

Beror helt och hllet p vad tjafset handlar om. Konsekvenserna kan ocks bli att folk tycker att SD visat sig vara regeringsodugliga genom att driva ngon struntfrga fr hrt. Vi fr se imorgon vad det handlar om
Citera
2022-10-13, 12:26
L kan nnu inte lova Kristersson sitt std

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...6d/ar-AA12Uvns

P mndag rstar L ner UK, sedan gr bollen ver till MA som bildar en S/M-samlingsregering som fr std av KD/L/C.

Helt enligt Bilderberg-direktiv.
Citera
2022-10-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Nej s r det givetvis men att globalistpartierna kan g samman fr att frysa ut hlften av alla svenska mn r sklart fullstndigt oacceptabelt.

Detta r Sverige - svenskarnas land

Sjlvklart r detta svenskarnas land. terstr bara att definiera vilka som r svenskar och vilka som inte r det. Har du ngra ider?
Citera
2022-10-13, 12:28
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Motsttningen r mellan L och SD och dr r det invandringen som skiljer. Allt annat kan de kompromissa om. Straff och krnkraft tycker de samma, socialfrskringssystemet s r det L som r nrmast SD av de tre borgerliga partierna som r inblandade. L kallar sig ju socialliberala.
Det stmmer nog att invandringen r en het frga.
Jag tnkte mest p att alla andra, M, KD och L inte ville g med p bibehllen A-kassa

SD och Sverige tjnar mer p att SD inte viker ned sig i krnfrgorna.
D r mycket bttre att dom rstar nej till U.K och lter vnstern ta ver.

Viker SD ner sig i invandringsfrgan nu s kommer den frgan aldrig upp p dagordningen igen och SD rasar till 10% i nsta val.

Fr vrigt delar jag din sikt att M och frmst Ulf Kristersson r totalt oplitlig nr det gller att minska asylinvandringen.
Mnniskor ndrar sig inte speciellt mycket, det r bara typ 10 r sen U.K och M i princip ville ha fri invandring.
Det r ungefr som om Jimmie kesson idag skulle bli ordfrande fr Refugee Welcome.
Citera
2022-10-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Beror helt och hllet p vad tjafset handlar om. Konsekvenserna kan ocks bli att folk tycker att SD visat sig vara regeringsodugliga genom att driva ngon struntfrga fr hrt. Vi fr se imorgon vad det handlar om

Mjligt, men SD r ett 4,5 ggr s stort parti som L. Om det ska kompromissas r det logiska att det kompromissas 75-80% t det hllet som SD vill, inte ngonstans i mitten.
Citera
2022-10-13, 12:36
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocheinmupp
Mjligt, men SD r ett 4,5 ggr s stort parti som L. Om det ska kompromissas r det logiska att det kompromissas 75-80% t det hllet som SD vill, inte ngonstans i mitten.

S r det men alla partier har sin "rda linjer". Om regeringen spricker pga av SD blockerar en sdan frga fr L och drigenom missar frndringar i migrationspolitiken och kriminalpolitik s r jag vertygad om att det kommer att kosta SD en hel del. Politik r inte matematik
Citera
2022-10-13, 12:36
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Dom hller p med regeringsbildandet har du missat det?
Det gr inte s bra, har du missat det?
Citera
2022-10-13, 12:41
Medlem
ariberts avatar
Citat:

SD r knappast knda fr att driva struntfrgor.

Jag tror att SD har satt tryck i frhandlingarna genom att krva frndringar p riktigt i politiken.

Nr Uffe svamlar om att det r smdetaljer som skall klaras ut s tror jag inte p honom. Hade det handlat om smsaker s hade dom varit lsta fr lnge sen.
Citera
2022-10-13, 12:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Jag tror att SD har satt tryck i frhandlingarna genom att krva frndringar p riktigt i politiken.

Nr Uffe svamlar om att det r smdetaljer som skall klaras ut s tror jag inte p honom. Hade det handlat om smsaker s hade dom varit lsta fr lnge sen.

Ja det r nog de stora frgorna kvar; antagligen tv: Invandringspolitiken och vilka partier som skall ing i regeringen. Men ven om det r stora frgor kvar att lsa s kan de ju nd tnkas vara nra en kompromiss.
Citera
2022-10-13, 12:45
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Delar din uppfattning om att det troligen inte r smsaker, d borde det varit lst. Delar inte din uppfattning om SD. I den hr frhandlingen ska man tcka hela politikomrdet d r det ltt att olika parter hamnar i lsningar av olika slag. Men imorgon kommer vi f se. Det r helt rtt avv L att markera att man inte till varje pris sttta UK.
Citera
2022-10-13, 12:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Delar din uppfattning om att det troligen inte r smsaker, d borde det varit lst. Delar inte din uppfattning om SD. I den hr frhandlingen ska man tcka hela politikomrdet d r det ltt att olika parter hamnar i lsningar av olika slag. Men imorgon kommer vi f se. Det r helt rtt avv L att markera att man inte till varje pris sttta UK.
Hade det bara varit "smsaker" hade det ju inte varit ngon anledning till att skjuta upp valet av statsminister. Man hade kunnat fylla i detaljer under bordlggningarna. Nej, Krille ljuger fr oss vad det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in