2022-10-14, 10:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Vi är överens om att du har svårt att förstå, helt korrekt. Frågan är varför du försöker när du insett att du inte klarar av det? Svårt att hantera ett ”nej”?
Ok då, jag har svårt att förstå hur du kan vara så skruvad i huvudet.
Citera
2022-10-14, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Ok. Du är desssvärre helt lost. Lycka till med uppväxten.

PS. Tänk inte så mycket. Du är inte så bra på det.
Verkligen ”imponerande” argumentation. Må aldrig någon ge dig ett vapen.
Citera
2022-10-14, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
För att Sandy Hook massakern ägde rum och barnen till föräldrarna ligger begravda. De är inga skådespelare som han påstår. Det har bevisats i rätten. Hade han brytt sig om sanningen så hade han givetvis försökt hitta denna fakta innan han säger att det är fejk.

Denna diskussionen börjar bli löjlig.
Vi kommer nog inte längre, du och jag.
Vi har väldigt olika uppfattning om vad som är verklighet och vad som är "sanning".

Du tror säkert på det mesta som sägs på TV.
Jag tror tvärtom knappt på något som sägs på TV.

Jag förstår att diskussionen då känns ganska löjlig för dig, vi lever helt enkelt i helt olika verkligheter.
Citera
2022-10-14, 10:43
Bannlyst
Citat:
Tänk om det är ett sammanträffande bara. Vad händer med din världsbild då?
Ingenting.
Men jag tror inte på sådana sammanträffanden.
Citera
2022-10-14, 10:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Vi kommer nog inte längre, du och jag.
Vi har väldigt olika uppfattning om vad som är verklighet och vad som är "sanning".

Du tror säkert på det mesta som sägs på TV.
Jag tror tvärtom knappt på något som sägs på TV.

Jag förstår att diskussionen då känns ganska löjlig för dig, vi lever helt enkelt i helt olika verkligheter.
Håller med dig 100%.

Du har tydligen väldigt svårt att skilja på sanning och lögner.
Citera
2022-10-14, 10:47
Avslutad
Citat:
Ok då, jag har svårt att förstå hur du kan vara så skruvad i huvudet.
Hoppas det inte krånglar till din vardag att någon inte beskådar världen genom samma stuprör som du. Det vore ju hemskt.
Citera
2022-10-14, 10:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Klimatet är i ständig förändring. Det går att bevisa till 100%.
Människan släpper ut, slänger skit och skapar ting som förstör naturen, det är också till 100% sant eftersom att det går att bevisa. Föroreningar i vattnet och haven, plast, vindkraftverk som tar död på enorma mängder insekter och fåglar osv.

Att människan påverkar klimatet är inte belagt på något sätt, alltså kan det inte tas som sanning.

Vad som är sant och inte sant ska, precis som du skrev, vara förankrat i verkligheten.
Klimatforskare varnar för att om vi håller på med samma destruktiva beteende på samma magnitud som vi gör nu med snart 8 miljarder invånare så kommer vi att ställas inför stora problem med vår jord i framtiden. Det kan inte vara så svårt att förstå heller tycker jag. Forskare har bevisat att stör man det ekologiska systemet så får det effekter.
Senast redigerad av Conception 2022-10-14 kl. 10:51.
Citera
2022-10-14, 10:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Hoppas det inte krånglar till din vardag att någon inte beskådar världen genom samma stuprör som du. Det vore ju hemskt.
Det var ett lustigt påstående att vi inte ser samma sak för att vi inte uppfattar dem likadant. Vi ser precis samma saker du och jag. Tro inte att du har någon övergripande syn på världen som ingen annan har. Då sätter du dig själv på en piedestal.
Citera
2022-10-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag förstår också varför han blev fälld, men jag tycker inte han har ljugit.

Han säger ju själv att han haft en psykos. Det är därför han har anklagat föräldrarna och de ihjälskjutna barnen varit skådespelare. För att de vill påverka vapenlagarna. Så de som fått sina barn mördade har hotats av den psykotiska Alex Jones i tio år.

Det hela blir ju ohållbart om alla med en kanal kan sitta och säga såna här saker, att de mördade barnen och deras föräldrar bara hittat på. Det har inte varit någon masskjutning på den skolan. Allt är ett påhitt. Och det i ett helt decennium. Bara mal på.
Citera
2022-10-14, 11:01
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Här är delar av rättegången när de spelar upp klipp på Alex Jones raljerade om att det inte hände och att föräldrarna är skådespelare.

Han behöver inte specifikt säga att "gå efter dessa" för att det ska bli ett brottsmål av det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=FinFZKy_tmA&ab_channel=Law%26CrimeNetwork

Du får tro vad du vill men problemet är att denna man hade X antal tusen följare och sa vad han vill.

Men hur svårt kan det vara att förstå. "åsikten" går emot verkligheten. Då är det ingen åsikt längre utan en lögn.

Den här mannen är en av världens främsta Journalister med miljoner lyssnare dagligen. Det är ingen shittuber som började sända 2017. Han byggde upp Infowars Från öppna kanalen 1996 till vad det är nu.

I klippen så hänvisar han vagt att det kan ha varit andra människor involverade, sen är det lyssnare som ringer in. (ingen hetsar om familjer fortfarande)

Så enligt dig skall ingen i media få framföra en personlig åsikt? Hur skall det fungera? Ett sanningsministerium som skickar ut "Dagens korrekta åsikter"? Den som säger något emot det kan förvänta sig att bli stämda på miljoner?
Citera
2022-10-14, 11:03
Medlem
Facades avatar
Helt rätt att den där störande jäveln åker dit och att de stackars familjerna får skadestånd.
Hade ingen insikt i vad dom fått stå ut med men enbart genom den länken i TS så blir man illa bestört.
Fyfan att förlora sitt barn sådär för att sedan bli trakasserad för det, anklagad för det och vandaliserad för det.
Alex Jones förtjänar detta.

Men summan känns dragen ur röven.
Några sådana pengar finns ju givetvis inte och det är helt orimliga summor även om pengarna hade existerat.

Men än värre än att snubben är en högljudd idiot är det faktum att folk är så korkade att dom för det första ens orkar lyssna på honom och för det andra faktiskt tror på det bullshit han sprider.
Helt jävla otroligt… men jänkare är ju erkänt allmänt efterblivna…
Snubben är inget annat än en gödselspridare.
Citera
2022-10-14, 11:07
Medlem
Citat:
Klimatforskare varnar för att om vi håller på med samma destruktiva beteende på samma magnitud som vi gör nu med snart 8 miljarder invånare så kommer vi att ställas inför stora problem med vår jord i framtiden. Det kan inte vara så svårt att förstå heller tycker jag. Forskare har bevisat att stör man det ekologiska systemet så får det effekter.
För att inte hamna i en sakfråga ifrån ämnet, så lyfter vi ut det och tittar på det objektivt.
Vi har ett påstående om ett resultat i framtiden, men vi kan omöjligt svara på vad det resultatet blir. Således kan vi omöjligen veta om något vi gör idag har någon som helst påverkan på resultatet i framtiden, eller ens påverkan idag eller om 10 år osv.
Det finns alltså ingen sanning i dessa fall eftersom det inte går att bevisa,

Ska detta ses som en absolut sanning, när vi inte har någon som helst möjlighet att kontrollera sanningshalten? Eller ska det blint ses som en sanning eftersom "rätt" instanser säger att detta är sanning?
Ska ifrågasättande av denna sanning i så fall vara omöjlig eller ses som lögn och vem ska i så fall bestämma det, är det samma "rätt" instans som kom med den absoluta sanningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in