2022-10-14, 10:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det är jag helt med på och håller med till 100%.
Mao så är klimathotet
Klimathotet går aldrig att bevisa att det är en lögn. Ingen vet hur jorden ser ut om 500 år.
Citera
2022-10-14, 10:28
Bannlyst
Samma dag som dom 3 bomberna i London sprängdes 2005, så pågick det övningar på exakt dessa 3 ställen som simulerade just bomber som sprängdes.

Det kan få vem som helst att känna sig lite obekväm och få nackhåren att resa sig.
Där blir det svårt med vad som är "sanning".
Citera
2022-10-14, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Enligt mig?

Han har sagt att Sandy Hook massakern inte har hänt. Att alla som visas i media kring incidenten är skådespelare. Att föräldrarna som förlorat sina barn och som visats om och om igen i amerikansk media står och ljuger. Att de sedan setts som lögnare har gjort att de blivit utsatta. Hur kan du missat det?
Om han trodde att det låg till så, hur menar du att han ljuger?
Citera
2022-10-14, 10:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Hur kan världen fungera om den som har makt att krossa inte kan argumentera för sin sak och därför krossar. Är det en värld du vill leva i? Tro inte att du alltid har samma åsikt som makten.
Vem är det som inte kan argumentera för sin sak? De som har "makten" visar om och om igen utredningar och undersökningar som bevisar att det finns belägg bakom det de säger.

Kan det inte istället bero på att vissa är:

1) Faktaresistenta
2) Inte vill förstå
3) Kan inte förstå
Citera
2022-10-14, 10:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Om han trodde att det låg till så, hur menar du att han ljuger?
För att Sandy Hook massakern ägde rum och barnen till föräldrarna ligger begravda. De är inga skådespelare som han påstår. Det har bevisats i rätten. Hade han brytt sig om sanningen så hade han givetvis försökt hitta denna fakta innan han säger att det är fejk.

Denna diskussionen börjar bli löjlig.
Citera
2022-10-14, 10:33
Avslutad
Citat:
Vem är det som inte kan argumentera för sin sak? De som har "makten" visar om och om igen utredningar och undersökningar som bevisar att det finns belägg bakom det de säger.

Kan det inte istället bero på att vissa är:

1) Faktaresistenta
2) Inte vill förstå
3) Kan inte förstå
Galileo var ”faktaresistent” tills han plötsligt inte längre var det. Varför är det så viktigt att få rätt i sak att man t.o.m. är beredd att döda för det? De har ju redan bevisat att Alex Jones hade fel, resten handlar om att med alla medel stoppa andra som tror sig kunna ha en avvikande åsikt. Du verkar inte förstå vad jag säger så låt oss släppa det.
Senast redigerad av FukDukr 2022-10-14 kl. 10:36.
Citera
2022-10-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdjuretsGranne
OK, jag fattar vilken typ du är. Tack för mig.

PS. Tror du även att Drottning Elisabeth II var en ödla? DS.
Du är medveten om att vi diskuterar vad som ska anses vara sanning och vad som ska anses vart lögn, inte sakfrågorna som togs upp som exempel?
Ska de som har en annan åsikt än vad du har inte tas på allvar, är det så vi ska tolka ditt inlägg?
Citera
2022-10-14, 10:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Galileo var ”faktaresistent”” tills han plötsligt inte längre var det. Varför är det så viktigt att få rätt i sak att man t.o.m. är beredd att döda för det? De har ju redan bevisat att Alex Jones hade fel, resten handlar om att med alla medel stoppa andra som tror sig kunna ha en avvikande åsikt. Du verkar inte förstå vad jag säger så låt oss släppa det.
Nej, du har någon underlig världsbild som är svår att förstå. Så långt är vi överens.
Citera
2022-10-14, 10:39
Avslutad
Citat:
Nej, du har någon underlig världsbild som är svår att förstå. Så långt är vi överens.
Vi är överens om att du har svårt att förstå, helt korrekt. Frågan är varför du försöker när du insett att du inte klarar av det? Svårt att hantera ett ”nej”?
Citera
2022-10-14, 10:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Det som för dig är ett ”felaktigt budskap” kanske är sanning för någon annan. Tror du verkligen att du är en gud som vet saker som absolut ingen annan förstått? Om ”ja”, varför behöver du tvinga alla till samförstånd, saknar du talets gåva?

Förtydligande: Varför ska det nödvändigtvis KOSTA? Är pengar viktigare än sanning eller t.o.m. barns liv?

Det här handlar inte om sanning, det här handlar om hämnd för att någon vågat ifrågasätta ”sanningen”. Kom ihåg, ”sanning” är bara ett ord som man fyller med egen betydelse. Om jag vill kan jag ”bevisa” att månen är en ost genom att peka på dig med gevärspipan. Du kommer inte att ifrågasätta min sanning.

Ok. Du är desssvärre helt lost. Lycka till med uppväxten.

PS. Tänk inte så mycket. Du är inte så bra på det.
Citera
2022-10-14, 10:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Samma dag som dom 3 bomberna i London sprängdes 2005, så pågick det övningar på exakt dessa 3 ställen som simulerade just bomber som sprängdes.

Det kan få vem som helst att känna sig lite obekväm och få nackhåren att resa sig.
Där blir det svårt med vad som är "sanning".
Tänk om det är ett sammanträffande bara. Vad händer med din världsbild då?

Sedan pågick det väl inte övningar utan det arbetades på en chefsövning som simulerade en attack på dessa järnvägsstationer.
Senast redigerad av Conception 2022-10-14 kl. 10:43.
Citera
2022-10-14, 10:41
Medlem
Citat:
Klimathotet går aldrig att bevisa att det är en lögn. Ingen vet hur jorden ser ut om 500 år.
Klimatet är i ständig förändring. Det går att bevisa till 100%.
Människan släpper ut, slänger skit och skapar ting som förstör naturen, det är också till 100% sant eftersom att det går att bevisa. Föroreningar i vattnet och haven, plast, vindkraftverk som tar död på enorma mängder insekter och fåglar osv.

Att människan påverkar klimatet är inte belagt på något sätt, alltså kan det inte tas som sanning.

Vad som är sant och inte sant ska, precis som du skrev, vara förankrat i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in