2022-10-14, 11:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För att inte hamna i en sakfråga ifrån ämnet, så lyfter vi ut det och tittar på det objektivt.
Vi har ett påstående om ett resultat i framtiden, men vi kan omöjligt svara på vad det resultatet blir. Således kan vi omöjligen veta om något vi gör idag har någon som helst påverkan på resultatet i framtiden, eller ens påverkan idag eller om 10 år osv.
Det finns alltså ingen sanning i dessa fall eftersom det inte går att bevisa,
Så kan du se det om du vill men med samma resonemang så är det inte heller en lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ska detta ses som en absolut sanning, när vi inte har någon som helst möjlighet att kontrollera sanningshalten? Eller ska det blint ses som en sanning eftersom "rätt" instanser säger att detta är sanning?
Ska ifrågasättande av denna sanning i så fall vara omöjlig eller ses som lögn och vem ska i så fall bestämma det, är det samma "rätt" instans som kom med den absoluta sanningen?
Just gällande klimatet då. Vad är den bästa lösningen för just klimathotet. Ska vi helt och hållet se det som en lögn för att kanske en vacker dag stå med byxorna nere eller ska i börja försöka anpassa oss så att vi har en plan om den dagen kommer.

Människor genom historien har varit med om många ggr då vi stått med byxorna nere. På rak arm för länge sedan har vi Pompeji, Isberget och Titanic som var osänkbart och hyffsat nyligen trots terrorhot så hände attacken på World Trade Center. Kanske dåliga exempel men du förstår nog vad jag menar. Ger du mig lite tid så går det säkert att komma på ännu bättre exempel.
Citera
2022-10-14, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Han säger ju själv att han haft en psykos. Det är därför han har anklagat föräldrarna och de ihjälskjutna barnen varit skådespelare. För att de vill påverka vapenlagarna. Så de som fått sina barn mördade har hotats av den psykotiska Alex Jones i tio år.

Det hela blir ju ohållbart om alla med en kanal kan sitta och säga såna här saker, att de mördade barnen och deras föräldrar bara hittat på. Det har inte varit någon masskjutning på den skolan. Allt är ett påhitt. Och det i ett helt decennium. Bara mal på.
Jag menar att han trott på det han sagt.
Det är allt.
Citera
2022-10-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag menar att han trott på det han sagt.
Det är allt.

Han säger ju att han hade en psykos när han inte trodde på det. Nu har han inte en psykos så nu tror han på det.
Citera
2022-10-14, 11:23
Avslutad
Jag gillar inte Jones trots att jag är konservativ.

Teorin är att Jones är en agent för Mossad, Cia eller liknande. En slags kontrollerad opposition. Han säger vissa sanningar om djupa staten och bankirerna men håller vissa saker hemliga.

Rättgången är väl bara till för att skrämma pöbeln för att ifrågasätta false flags. Det pågår en långvarig påverkansoperation för att få amerikaner att ge upp deras vapen.
Citera
2022-10-14, 11:24
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De försöker skrämma folk ifrån att lägga fram alternativa narrativ till det officiella. Genomkorrupt rättssystem där borta. Som många befarade så blev Biden-administrationen döden för många av amerikanernas friheter.

Men Alex Jones får väl göra som Julian Assange: fly till Ryssland. Ryssland kan göra fina propagandapoäng på att skydda Alex Jones rätt till yttrandefrihet.

Det handlar i första hand inte om att man inte får uttala sig och skapa konspirationer.
Det är lagligt.
Problemet är att det har hetsats mot offren och dess familjer samt även förtal (påstår att barnens föräldrar är mördare vilket är bevisat vara falskt).
Man får givetvis tro och sprida sin tro lagligt så länge det ej skadar andra. I detta fall har det skadat andra.
Och det är tur att det finns lagar mot förtal.
Vore väl inte roligt själv att få sin son/dotter mördad för att sedan bli anklagad av en grupp människor att man mördat sitt egna barn?
Eller att någon sprider rykte om att man är pedofil.
Citera
2022-10-14, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Han säger ju att han hade en psykos när han inte trodde på det. Nu har han inte en psykos så nu tror han på det.
Jepp.
Han trodde på det han sa.
Citera
2022-10-14, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det var ett lustigt påstående att vi inte ser samma sak för att vi inte uppfattar dem likadant. Vi ser precis samma saker du och jag. Tro inte att du har någon övergripande syn på världen som ingen annan har. Då sätter du dig själv på en piedestal.
Jag tror ju inte att jag har en övergripande syn på världen, därför ställer jag mig ofta skeptisk till benhårda påståenden, speciellt sådana som måste ”argumenteras” via maktutövning.

Varför måste t.ex. färgen ”röd” betyda samma för alla som tittar på den?

Du argumenterar emot dig själv i ovanstående stycke, synd att det är över din kapacitet att begripa. Du framstår tyvärr mest som en kränkt kärring som inte kan hantera att du inte imponerar.
Citera
2022-10-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Men regeringar runt om i världen får sprida falsk information och förtala utan åtgärd? Lmfao

Tänk dig ABBA med "take a chance".. Men texten är whatabout whatabout whatabout.
Citera
2022-10-14, 11:33
Medlem
CassandraCs avatar
Korruptionen syrar genom när man hör att den som dömdes till högst böter av de bank topparna som stod för finanskrisen 2008 som nästan kollapsade hela världsekonomin fick endast böta 65 mille. Det är en skvätt i havet mot de pengar de tjänat under perioden de sålde dessa lån till random mellanklass invånare såklart, en så kallad "slap on the wrist". Samtidigt så skall Alex Jones böta 20 gånger så mycket för något som knappt orsakat i närheten av lika mycket skada, man ser vad som händer när man står på världselitenssida kontra om man inte gör det.

You will own nothing and you will be happy is coming, be sure of it.
Citera
2022-10-14, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Helt rätt att den där störande jäveln åker dit och att de stackars familjerna får skadestånd.
Hade ingen insikt i vad dom fått stå ut med men enbart genom den länken i TS så blir man illa bestört.
Fyfan att förlora sitt barn sådär för att sedan bli trakasserad för det, anklagad för det och vandaliserad för det.
Alex Jones förtjänar detta.

Men summan känns dragen ur röven.
Några sådana pengar finns ju givetvis inte och det är helt orimliga summor även om pengarna hade existerat.

Men än värre än att snubben är en högljudd idiot är det faktum att folk är så korkade att dom för det första ens orkar lyssna på honom och för det andra faktiskt tror på det bullshit han sprider.
Helt jävla otroligt… men jänkare är ju erkänt allmänt efterblivna…
Snubben är inget annat än en gödselspridare.
Jag tycker DU är en högljudd idiot. Tur att jag inte kan döma dig till att betala ett skadestånd på 965 miljoner dollar, eller hur?
Citera
2022-10-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Jag har letat, kan inte hitta något klipp på när han säger att hans lyssnare ska gå efter deras familjer. Kan du?

Jag hittar videos när han säger att Sandy Hook var påhittat. Det i sig själv är att säga åt sina lyssnare att ge sig efter familjerna.
Citera
2022-10-14, 11:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Varför måste t.ex. färgen ”röd” betyda samma för alla som tittar på den?
Detta är en klassisk filosofisk tanke som människor ofta körde med innan man kunde bevisa vilka färger ett människoöga, eller kattöga eller vilket djur du än må vara kan se.

Som du vet nu så har det presenterats bilder över hur andra djur ser världen. Detta är baserade på vetenskap. Så vi har kommit en lång väg från tiden då konspirationer väldigt sällan kunde bevisas. Exemplet med den platta jorden som du själv nämnde är också ett sådant.

Är man lite akademiskt utbildad så vet man skillnad mellan true/false som väldigt ofta föreligger i vetenskap.
Senast redigerad av Conception 2022-10-14 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in