2022-10-14, 08:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Blev lite nyfiken, så detta är vad jag hittade i ämnet gällande begärd information ihop med en del övrig information.

EXTENDED EMERGENCY BROADCAST • Wednesday 10/12/22 • ROBERT BARNES & NORM PATTIS
https://www.bitchute.com/video/jpCBly8wsn7c/

Så via länken ovan går det att höra två av Alex Jones advokater Robert Barnes och Norm Pattis ge sin syn på bakgrunden, rättegången och framtiden.

Inslaget börjar 4min 20sek i programmet, sedan talar Alex Jones en stund och efter kommer en videokavalkad av klipp från rättegången och olika media inslag.

Under inslaget med advokaterna så tas det även upp vad de krävde i dokumentation samt varför den inte ansågs räcka, just den specifika snutten börjar vid 20min 41sek.

Om man nu orkar att lyssna igenom "andra sidan av myntet" så tror jag att många kommer att förstå att "något är riktigt ruttet i konungariket Danmark".

Som jag ser det nu var domen startskottet för att få tyst på de som vågar lysa in under maktens stenar, proppen är ur och jakten på "misshagliga" kommer att intensifieras.

Såg någon kortis på hur de större utdömda ekonomiska straffen sett ut och för vilken skada, belopp kontra skada blir då ren SciFi.

Undrar om det finns något har också kollat lite, borde vara extremt "lätt hittat" tycker jag.

Jag föreslår att du läser vad allas advokater samt domaren skrivit i alla domstolsdokument i stället. Han vägrade att samarbeta.
Citera
2022-10-14, 08:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Du förstår inte vad du applåderar. Nästa gång är det din tur, PayPal var ju redan inne på att konfiskera kunders pengar ($2500) om de sprider ”fake news”. Kanske läge att superlimma igen truten i förebyggande syfte? Det kostar att ha ”egna tankar”.

Självklart! Alla borde göra det. Istället för att påstå saker och ting till höger och vänster innan man är säker på sin sak och verkligen har koll på vad man påstår.

Annars så SKA det självklart kosta, speciellt om det man påstår sårar andra eller orsakar skada. Att tänka något för sig själv är en sak, att sprida felaktiga budskap är något annat.
Citera
2022-10-14, 08:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FukDukr
Du vet mycket väl vad rättegången handlar om. Inte om att bestraffa nuvarande Alex Jones, den handlar om att varna en kommande Alex Jones för konsekvenserna av att inte rätta in sig i ledet.

Den delen av den här senaste rättegången är inte ens klar - det heter punitive damages och kommer att utdömas som nästa steg. Det är dock väldigt beroende av vilken stat man är i - vissa stater dömer ofta 4ggr så höga straffbelopp (punitive) som skadeståndet, andra dömer motsvarande rättegångs- och advokatkostnaderna, men här har nog Alex turen på sin sida och det lär stanna på kaffepengar i sammanhanget… den biten blir nog värre i nästa rättegång som hålls i Texas. (Texas har dock ett ”cap” på punitive om jag minns rätt - dvs även om man döms miljonbelopp så behöver man bara betala nåt fastställt maximalt schablonbelopp..)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-10-14 kl. 08:42.
Citera
2022-10-14, 08:50
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
En individ måste ha rätt att ha en åsikt?

Så om hans åsikt är att de tjugo barn som dödades i Sandy Hook-massakern inte alls blev dödade, utan att alltihop bara var en teaterföreställning där ingen blev skadad, och där syftet med alltsammans var att skärpa USA:s vapenlagar, så har han haft rätt att driva den tesen i tio års tid och göra sig till talesperson för en massa knäppskallar och konspirationsteoretiker, och tjäna miljontals dollar på sin kampanj, och göra livet till ett helvete för föräldrarna till de tjugo mördade barnen?

Det hade han rätt att göra, för att det är hans åsikt, liksom?

Så om du själv bodde i USA och hade samma åsikt som Alex Jones om Sandy Hook-massakern, så skulle du också ha blivit dömd att betala en miljon dollar i skadestånd? För att du hade fel åsikt?

Eller?

Rent krast ja, men du cherry pickar mitt inlägg och läser inte in vad jag menar . Man måste tillåta individer att ha åsikter som är kontroversiella, det är egentligen endast då som yttrandefriheten testas. Att någons följare gör saker för att de tror på det han säger bör han inte straffas för, sålänge han inte uppmannade sina följare så måste varje individ ta konsekvensen för sitt agerande och att driva en åsikt (även om det är en foliehatt) bör inte vara brottsligt. Nu har jag som sagt inte hört honom så mycket men av det jag hört så skulle det dock inte förvåna mig ifall han har uppmanat sina följare att agera (kanske indirekt). Av det lilla jag sett av Jones så känns han som en riktigt knäppgök men även såna måste ju få ha sina åsikter hur tokiga de än må vara. Mer tokiga må väl dock hans följare vara kan man tycka.

Sen finns förstås vinkeln med att spridda falsk information, där är det lite svårt att dra en konkret linje. I de flesta fall med konspirationer så är det relativt lättsamt och i en del fall intressant att spekulera och höra om. Oftast handlar det ju om äldre fall som inte har någon extrem påverkan på människor idag. I detta fall så är det annorlunda då det dels handlar om ett massmord på barn samt är i närtid. Kan straffet bero på hur han framför sina tankar?
Senast redigerad av Neroxx 2022-10-14 kl. 09:00.
Citera
2022-10-14, 09:08
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Yttrandefrihet innebär inte att du får sprida falsk information eller förtala.

Men regeringar runt om i världen får sprida falsk information och förtala utan åtgärd? Lmfao
Citera
2022-10-14, 09:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Men regeringar runt om i världen får sprida falsk information och förtala utan åtgärd? Lmfao
Nej, länder som håller på med sådant, exempelvis Ryssland som leder det loppet med hästlängder, ska fördömas.
Citera
2022-10-14, 09:14
Medlem
Tydlig markering från etablissemanget att ni som vågar ha en avvikande åsikt kommer straffas hårt.

Tänk bara hur många på FB som kommer ställas inför rätta när den nya mediemyndigheten skapas och forum likt FB kommer stängas ner/krävas på användarinformation.

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/medier/
" -Vi måste bekämpa hot mot Sveriges säkerhet, i alla dess former. Det samhälle vi vill skydda bygger på demokratin. Vi behöver regler som gör att vi kan stoppa hybridhot och otillbörlig informationspåverkan, och samtidigt värna yttrande- och informationsfriheterna" - kulturminister Jeanette Gustafsdotter

En ny regering kommer givetvis att fortsätta "arbetet mot att bekämpa hot mot Sveriges säkerhet". Dvs mot alla de som har en avvikande åsikt mot gällande kulturmarxism.
Citera
2022-10-14, 09:15
Medlem
Citat:
Värdegrundsbaserad logik. De får ljuga för de är globalister, alltså på den "goda" sidan. Oppositionen får inte sprida sanning eftersom de är "onda".
Citera
2022-10-14, 09:16
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, länder som håller på med sådant, exempelvis Ryssland som leder det loppet med hästlängder, ska fördömas.

Ja, ska och ska. Det är väl det som hela problematiken här - att enstaka medborgare ska behöva få sina liv totalt raserade för en gärning men krösus-eliten och politikerna ska komma undan no biggie (?). Allt fokus borde ligga på att hänga sistnämnda.
Citera
2022-10-14, 09:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tydlig markering från etablissemanget att ni som vågar ha en avvikande åsikt kommer straffas hårt.

Tänk bara hur många på FB som kommer ställas inför rätta när den nya mediemyndigheten skapas och forum likt FB kommer stängas ner/krävas på användarinformation.

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/medier/
" -Vi måste bekämpa hot mot Sveriges säkerhet, i alla dess former. Det samhälle vi vill skydda bygger på demokratin. Vi behöver regler som gör att vi kan stoppa hybridhot och otillbörlig informationspåverkan, och samtidigt värna yttrande- och informationsfriheterna" - kulturminister Jeanette Gustafsdotter

En ny regering kommer givetvis att fortsätta "arbetet mot att bekämpa hot mot Sveriges säkerhet". Dvs mot alla de som har en avvikande åsikt mot gällande kulturmarxism.
Det är skillnad på en åsikt och lögn.

Lögnerna är det största hotet mot alla samhällen vi har, hands down.
Citera
2022-10-14, 09:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, ska och ska. Det är väl det som hela problematiken här - att enstaka medborgare ska behöva få sina liv totalt raserade för en gärning men krösus-eliten och politikerna ska komma undan no biggie (?). Allt fokus borde ligga på att hänga sistnämnda.
Är det vanligt att politiker hänger ut och förtalar privatpersoner offentligt?
Citera
2022-10-14, 09:20
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Rent krast ja, men du cherry pickar mitt inlägg och läser inte in vad jag menar . Man måste tillåta individer att ha åsikter som är kontroversiella, det är egentligen endast då som yttrandefriheten testas. Att någons följare gör saker för att de tror på det han säger bör han inte straffas för, sålänge han inte uppmannade sina följare så måste varje individ ta konsekvensen för sitt agerande och att driva en åsikt (även om det är en foliehatt) bör inte vara brottsligt. Nu har jag som sagt inte hört honom så mycket men av det jag hört så skulle det dock inte förvåna mig ifall han har uppmanat sina följare att agera (kanske indirekt). Av det lilla jag sett av Jones så känns han som en riktigt knäppgök men även såna måste ju få ha sina åsikter hur tokiga de än må vara. Mer tokiga må väl dock hans följare vara kan man tycka.

Sen finns förstås vinkeln med att spridda falsk information, där är det lite svårt att dra en konkret linje. I de flesta fall med konspirationer så är det relativt lättsamt och i en del fall intressant att spekulera och höra om. Oftast handlar det ju om äldre fall som inte har någon extrem påverkan på människor idag. I detta fall så är det annorlunda då det dels handlar om ett massmord på barn samt är i närtid. Kan straffet bero på hur han framför sina tankar?

Nu fanns det säkert lite annat också som gjorde att han torskade fett. Var nog inte enbart förnekandet och konspirationsteorierna som sådana som ställde till det. Hans framträdande i rätten visade väl upp både ett och annat har jag förstått.
Men i sak kan man bara hålla med. De som fortfarande förnekar månlandningen har inte blivit åtalade.

Land of the free and home of the brave........... de bör nog skriva om sin nationalhymn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in