2022-10-14, 01:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
EXPLAINER: What does Infowars’ bankruptcy filing mean?
https://apnews.com/article/alex-jones-infowars-bankruptcy-filing-1a3b51946cb06c5f90c341d3118947cf

Hemskt ledsen, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med läsförståelsen.
MEN-PROVA-MED-ARTIKELN-OVAN

Tja om du vill debattera HUR AJ kan försöka slippa undan är en annan fråga och har inget med denna tråd att göra.

Men du tycker att det är rätt att AJ ska kunna smita undan skadeståndet och sedan fortsätta trakassera föräldrarna som förlorade sina barn i Sandy Hook massakern och ta ut 5 miljoner per månad.

Citera
2022-10-14, 01:18
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tyvärr kommer ju Alex inte att kunna betala ens en promille av detta skadestånd, han är väl i princip bankrutt om jag förstår saken rätt?

Nä han gömmer pengarna, som han gjorde vid skilsmässan..

Skillnaden är att nu finns en motivation från de som kräver pengarna och de har pengar OCH MOTIVATION...

Privat detektiver och revisorer 24/7 i många år.

Citera
2022-10-14, 01:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Befann sig verksamheten i konkurs med redovisade tillgångar innan rättegången började, ja eller nej
Varför tror du rättegången kom tillstånd nu så här lång tid efter? Om han enligt dig dagligen inte gjorde annat än att ägna sig åt att jaga föräldrarna måste rimligtvis detta kunna skett många år tidigare?

Nej, det stämmer inte. Alex Jones vägrade samarbeta och lämnade inte över allt som han skulle, hans ekonomi redovisades aldrig.
Citera
2022-10-14, 01:42
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nej, det stämmer inte. Alex Jones vägrade samarbeta och lämnade inte över allt som han skulle, hans ekonomi redovisades aldrig.
Såvitt jag förstått lämnades mer än de begärde men det räckte ändå inte av någon anledning om jag nu kommer ihåg rätt, jag har inte följt "toknoga". Ska se om jag hittar något länkbart när jag har en stund över.
Citera
2022-10-14, 01:56
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja om du vill debattera HUR AJ kan försöka slippa undan är en annan fråga och har inget med denna tråd att göra.

Men du tycker att det är rätt att AJ ska kunna smita undan skadeståndet och sedan fortsätta trakassera föräldrarna som förlorade sina barn i Sandy Hook massakern och ta ut 5 miljoner per månad.

Reported Durham Investigator, Ex-FBI Agent Awarded $90M In Alex Jones Verdict
https://www.dailywire.com/news/reported-durham-investigator-ex-fbi-agent-awarded-90m-in-alex-jones-verdict

Härligt också för FBI agenten som fick ca 900.000.000 kr, rättvisan stod verkligen som spön i backen.

Just hans vittnesmål såg jag, och efter det så är det svårt att inte lyfta på ögonbrynen 30 cm ovanför hjässan.

PS, du glömde:
Varför tror du rättegången kom tillstånd nu så här lång tid efter? Om han enligt dig dagligen inte gjorde annat än att ägna sig åt att jaga föräldrarna måste rimligtvis detta kunna skett många år tidigare?
Citera
2022-10-14, 02:01
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Du verkar missförstått vad free speech betyder. Det betyder inte att man får säga precis vad Som helst.

Det är USA, det är så deras system ser ut.

Jag har letat, kan inte hitta något klipp på när han säger att hans lyssnare ska gå efter deras familjer. Kan du?
Citera
2022-10-14, 05:38
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Blev lite nyfiken, så detta är vad jag hittade i ämnet gällande begärd information ihop med en del övrig information.

EXTENDED EMERGENCY BROADCAST • Wednesday 10/12/22 • ROBERT BARNES & NORM PATTIS
https://www.bitchute.com/video/jpCBly8wsn7c/

Så via länken ovan går det att höra två av Alex Jones advokater Robert Barnes och Norm Pattis ge sin syn på bakgrunden, rättegången och framtiden.

Inslaget börjar 4min 20sek i programmet, sedan talar Alex Jones en stund och efter kommer en videokavalkad av klipp från rättegången och olika media inslag.

Under inslaget med advokaterna så tas det även upp vad de krävde i dokumentation samt varför den inte ansågs räcka, just den specifika snutten börjar vid 20min 41sek.

Om man nu orkar att lyssna igenom "andra sidan av myntet" så tror jag att många kommer att förstå att "något är riktigt ruttet i konungariket Danmark".

Som jag ser det nu var domen startskottet för att få tyst på de som vågar lysa in under maktens stenar, proppen är ur och jakten på "misshagliga" kommer att intensifieras.

Såg någon kortis på hur de större utdömda ekonomiska straffen sett ut och för vilken skada, belopp kontra skada blir då ren SciFi.

Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Jag har letat, kan inte hitta något klipp på när han säger att hans lyssnare ska gå efter deras familjer. Kan du?
Undrar om det finns något har också kollat lite, borde vara extremt "lätt hittat" tycker jag.
Senast redigerad av arne99 2022-10-14 kl. 05:43. Anledning: Mer text.
Citera
2022-10-14, 05:55
Medlem
USA säger sig att många om yttrandefrihet och dom har till och med ingen hets mot folkgrupp men ändå visar den här domen att man får inte tror på vad man vill.
Citera
2022-10-14, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
men herregud tror ni verkligen alex jones krigar mot eliten, han är en del av dom. tror ni han hade fått sitta i den fina tv studion och sända annars?

hade han verkligen varit emot dom så hade han fått en kula i huvudet.

Han har blandat fakta med skit i MÅNGA år, bara lyssna på hans sändningar på nyårsafton 99 till 00, sök William Cooper Hour Of The Time om Alex Jones.

Ja han jobbar/jobbade garanterat för nån alfabets org.
Citera
2022-10-14, 07:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Här har ni 1 av anledningarna till att det spekulerade i om det var skådespelare inblandade i skolskjutningen,

Titta och avgör själv.

https://youtu.be/6fr1-YejnY4

Vi ser föräldern Robbie Parker, ”pappa” till en av barnen, intervjuas i TV.
När han tror kamerorna är avstängda står han och skrattar och skämtar, 5 sekunder senare när han tror att kamerorna är igång så drar han igång sitt dåliga skådespeleri och börjar plötsligt gråta, väldigt märkligt.
Det är inte märkligt om man vet hur människor fungerar. Det är inte ovanligt att en människa försöker le i svåra situationer innan allt blir för påtagligt. Det är helt mänskligt och ett sätt för hjärnan att hantera en svår situation. Man kan ofta se människor stå och le innan de ska hålla ett tal på en begravning för att precis när de öppnar munnen bryta ihop totalt. Det betyder inte att de tycker det är kul att vara på en begravning.

Människor med diverse bokstavskombinationer/empatistörningar har ofta svårt att läsa av människor så det hela är inte konstigt att det finns de som misstolkar ovan situation. De förstår helt enkelt inte vad som pågår.
Senast redigerad av Conception 2022-10-14 kl. 07:11.
Citera
2022-10-14, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Att skrämma folk att inte komma med obekräftade konspirationsteorier för en mångmiljonpublik som köper allt han säger rakt av, är bara en väldig sund grej att göra. Det är ett verktyg för demokratins överlevnad. Sedan kan man tycka vad man vill om det. Jones är förstås inte sen att utnyttja det som om det vore ett angrepp på yttrandefriheten ,det är givet, han lever upp då han drar på sig sin offerkofta och hans fans lider med honom.
Men det hjälper liksom inte hur kritisk man än vill vara till ditten och datten - Om det visar sig att 99% av allt han säger är total bullshit och i vissa fall får skadliga effekter.
Hur man än vrider och vänder på detta, så har Jones orsakat lidande för en hel del människor och det kan man bara inte svepa förbi. Det är dags att ta ansvar
Tvärtom kommer det här potentiellt att leda till farligheter när systemet förstör Jones liv på ett absurt sätt med de summorna, hoppas jag har fel men tror det kan brista för instabila individer. Rimliga straff och debatt är vägen framåt. Du är arg och står på systemets sida så du är glad att ett orimligt straff har delats ut till någon du ogillar. Ska inte Trump i fängelse också när vi väl är igång?
Citera
2022-10-14, 07:21
Medlem
InfoWars grundare Alex Jones döms att betala skadestånd på 965 miljoner dollar?

Rätt åt honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in