Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBoston
Bra analys en timme innan överenskommelse.

Analysen gäller tills något annat meddelats av talmannen...
Citera
2022-10-13, 23:16
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Gissning

L får regeringsplatser, max 2.
SD får igenom sina krav gällande asylmottagandet och utvisning av kriminella invandrare. SD får även igenom sänkt drivmedelsskatt.
Elkompensationen är check.
Högre polislöner

Med mera

Fuck vänstern och fuck median som ingår i den äckliga högen. Time to make Sweden great again!

Jag tror på 3platser för L. Utbildningsminister eller skolminister. . . Biståndsminister och Miljöminister med möjligtvis
Citera
2022-10-13, 23:17
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ebba så 2-3 år och kanske om KD skulle stödja med regering med SD.

Finns ju inget som hindrar en regeringsombildning mitt i mandatperioden och SD om de skött sig belönas med ministerposter. Då är man ju en än mer samlad kraft inför 2026. Men det är om alla tre nu gett SD ett sådant löfte. Att de ingår redan nu vore ju en megaskräll.

Åfan. Det kan stämma.
Citera
2022-10-13, 23:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Expressen skriver nu att alla fyra partier är överens.

Oj spännande presskonferens i morgon kl. 10.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
SD behöver inte var med i regeringen, så länge de ser till att ha stor påverkan på politiken. Det allra minsta de måste få med sig är att beta cucksen i L inte bromsar och förstör alla nödvändiga åtgärder som behövs i Sverige. L är högerns MP fast i mindre skala.

Jo där blir det väl inget som redovisas vilka garantier möjligen SD fått för att inte L ska bromsa deras förslag hela tiden.

Skillnaden här blir ju att SD hela tiden kan fälla regeringen och deras budget. Det blir ien ordentlig hållake mot M att inte låta L sabba. MP hade mer fria tyglar då det inte fanns hot om att fälla.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Gissning

L får regeringsplatser, max 2.
SD får igenom sina krav gällande asylmottagandet och utvisning av kriminella invandrare. SD får även igenom sänkt drivmedelsskatt.
Elkompensationen är check.
Högre polislöner

Med mera

Fuck vänstern och fuck median som ingår i den äckliga högen. Time to make Sweden great again!

Anders Lindberg kommer gå full retard imorgon. På måndag är han tvångsintagen på psyket.
Citera
2022-10-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Vilka har drivit igenom massinvandring och stängda kärnkraftverk tror du?

Moderaterna med Reinfeldt klarade väl den saken alldeles själva med lite hjälp från Sossarna med kärnkraften då.

Stackars Tobias Billström blev ju offentligt uthängd av M för att han kritiserade de höga volymerna.

Knappast så att sossarna gjort något mot sin vilja, de har bara använt MP som alibi. Men snart börjar S väl skylla allt på MP när det går så dåligt.
Citera
2022-10-13, 23:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj spännande presskonferens i morgon kl. 10.

Har väntat så jävla länge sen har jag ett möte mellan 10 och 11. Kuken.
Citera
2022-10-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har väntat så jävla länge sen har jag ett möte mellan 10 och 11. Kuken.

Försök omboka, kanske fler som är nyfikna?
Citera
Medlem
cerns avatar
IMORGON KOMMER BESKEDET!

"Vi ska ta oss en funderare under helgen, ses på måndag!"

Citera
Medlem
outback4s avatar
Nu vill jag tusan med mig höra Åkesson säga imorgon att vi i sd fick utrikesministerposten, inrikesministerposten, kulturministerposten och energiministerposten och vi är överens om noll invandring, utvisa alla som begår brott, riv alla vindkraftverk, förbud mot Prideflaggan på offentliga platser, riva alla moskeer och sänkt bränslepris med 6 kronor, annars kommer jag rasa och aldrig mer rösta sd
Citera
2022-10-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag tror på 3platser för L. Utbildningsminister eller skolminister. . . Biståndsminister och Miljöminister med möjligtvis

Ska Sveriges minsta parti få ståta med ministerposter menar du? Det vore som att skita på 20% av Sveriges befolkning. Ja herregud, den siste dåren är visst inte född ännu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in