2022-10-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Expressen skriver nu att alla fyra partier är överens.
Yessss
Citera
2022-10-13, 22:52
Medlem
Helg-Segers avatar
Högerpartierna ska hålla en gemensam pressträff i morgon kl 10 läste jag på SVT. Spännande

Tycker man fått dubbla signaler hela veckan. Blir kul att se vad man har kommit fram till
Senast redigerad av Helg-Seger 2022-10-13 kl. 22:55.
Citera
2022-10-13, 22:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Pehrson sa väldigt nära med L i regering och senare alltså samlat till gemensam PK. Antar att det då blir M, KD och L med. SD stöttar med garantier för att kanske komma med om 2 år...
Citera
2022-10-13, 23:02
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pehrson sa väldigt nära med L i regering och senare alltså samlat till gemensam PK. Antar att det då blir M, KD och L med. SD stöttar med garantier för att kanske komma med om 2 år...

Om två år? Bilda ny regering mitt i? Tror jag knappast.
Citera
2022-10-13, 23:03
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
SD behöver inte var med i regeringen, så länge de ser till att ha stor påverkan på politiken. Det allra minsta de måste få med sig är att beta cucksen i L inte bromsar och förstör alla nödvändiga åtgärder som behövs i Sverige. L är högerns MP fast i mindre skala.
Citera
2022-10-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tråden bör nog förövrigt byta namn till "Regeringsinbillning 2022-23" för någon regering lär det inte bli på ett bra tag. Det är bara att titta på Kristerssons förhandlingsmeriter. Det enda han lyckats med som politiker är väl att sänka skatten på flatulens.

Bra analys en timme innan överenskommelse.
Citera
2022-10-13, 23:04
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Troligen kommer i så fall Kristersson att föreslås som statsminister, och så får man se hur det går.

Här gäller att en majoritet skall rösta EMOT, annars går det igenom.

Det är därför möjligt att att en minoritetsregering med KD och M tolereras genom att L och SD avstår att rösta och resten av bandet röstar nej.

Kryddan här är att för att det skall gå på tok (på riktigt) så krävs det att åtminstone L röstar ner en sådan regering, och vad det innebär på sikt för L kan man fråga sig.

Det skulle vara självmord för L. Partiet splittras då båda falangerna har ca 1,5% resterande 2% var Kristerssons väljare.
Citera
2022-10-13, 23:07
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Du ska nog lära dig stava. Innan du uttalar dig om kvinnors rösträtt. Samt växa till dig ett par år till. Sättet du stavar på säger mycket om din faktiska ålder.
Jag skeiver otrologt slarvigt på min mobil, och orkar eller hinner inte alltid rätta mina inlägg. Blir bättre på datorn.
Men de är tyvärr sant likväl som för män, att de finns vissa drag som får negativa utslag.
Precis sol höger och vänsterpolitik allsidigt dras med dilemman.
Citera
2022-10-13, 23:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Om två år? Bilda ny regering mitt i? Tror jag knappast.

Ebba så 2-3 år och kanske om KD skulle stödja med regering med SD.

Finns ju inget som hindrar en regeringsombildning mitt i mandatperioden och SD om de skött sig belönas med ministerposter. Då är man ju en än mer samlad kraft inför 2026. Men det är om alla tre nu gett SD ett sådant löfte. Att de ingår redan nu vore ju en megaskräll.
Citera
2022-10-13, 23:10
Medlem
Gissning

L får regeringsplatser, max 2.
SD får igenom sina krav gällande asylmottagandet och utvisning av kriminella invandrare. SD får även igenom sänkt drivmedelsskatt.
Elkompensationen är check.
Högre polislöner

Med mera

Fuck vänstern och fuck median som ingår i den äckliga högen. Time to make Sweden great again!
Citera
2022-10-13, 23:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Jag tror detta stämmer. Blir skönt i så fall så kan alla hålla truten sen om vilket nederlag det var för Uffe att förlänga med två dagar... Skärp er vänsterflummare, ta er förlust nu.
Citera
2022-10-13, 23:12
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Japp, MP har alltid varit redo att ta den i tvåan utan motprestation. Bara man får några meningslösa ministerposter i utbyte.

Vilka har drivit igenom massinvandring och stängda kärnkraftverk tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in