Citat:
Ursprungligen postat av
Duravitta
Har tagit MDMA kristaller ett gäng gånger genom åren, brukar börja med att bomba 120mg tycker de slår lite för hårt med mer.
Och sen bomba vidare då och då tills jag ca 3 timmar senare tagit 250mg.
Men tycker oftast att det mattats av för mycket då, vad är bäst för en längre fest natt. Har tagit mer mängd ca 300mg men då börjar de flimra så i ögonen.
Vad har jag för alternativ, ska jag bomba större typ allt på nästa intag nån timme efter första istället för att små bomba?
Eller pröva snorta kristallerna? (Aldrig prövat)
Eller blanda de med amfetamin eller kokain?
Prövat blanda med kokain men tyckte inte de blev så nice som man önskat.
Vad är bästa reseptet för att må topp på fest i 5 timmar istället för 3
Ser att du fått ett svar från en redan tidigare. Men jag skulle vilja säga att gör "precis tvärtom" vad hen säger. :-D
När jag och min tjej/kompisar brukar ta det så börjar vi alltid med att snorta en rejäl lina för att starta det ganska direkt. Och med rejäl menar jag mellan 80-100mg, beroende på kroppsvikt. Måste komma över tröskelnivån. Detta för att dels, kicka igång snabbt, på ca 10 min. Dels för att vi alla ska "starta" ungefär samtidigt. Bombar man kan det lätt skilja på 10-20 min mellan personerna, beroende på vikt/matintag såklart. Ingen "big deal" kanske men vi gillar att vara lite synkade.
Sen har vi koll på tiden när vi tog första linan. Bomber, lite större, ca 150mg ligger redan förberedda på bordet. För ca 30-40min efter första linan så tar vi bomberna. Då hinner bomberna börja värka och jobba sig uppåt ungefär samtidig som de snortade linorna börjar dala i sin effekt. Byter de liksom av varandra efter ca 1h 15min.
Då får man ett riktigt skönt långvarigt rus i ca 3h till. Inte lika intensivt, inte lika höga toppar som första timmen. Blir alltid intensivare när man snortar det.
Sen, hur ni gör efteråt är upp till er. Vi brukar när vi känner att det är på väg ner, göra om hela proceduren från steg ett, en ganska stor lina snortas och 30 min senare en 120-150mg bomb sväljs. Man kan ju välja att bara bomba när man känner att det går ner, men då finns risk för ett "glapp" som kan kännas "tomt", tycker jag. Om man inte har stenkoll på tiden och bombar i rätt tid. Vilket "alla" vet som tagit MDMA, tidsuppfattning är nog bland det sista man har. :-D
På detta sätt får två normalbyggda personer ett 8-10h rus på 1g. Kanonkväll om ni frågar mig.
PS. På frågan om amfetamin / kokain så brukar jag inte blanda just de två med MDMA. Kokain är ju en drog man använder för att hämma(få bort) ett MDMA rus på, om nån snear. Så det skulle jag inte mixa med. Amfetaminen gör ju MDMAn mer lik extacy, man tappar alla sköna fördelar med ren MDMA.
Mina 2 cent. Behöver inte hålla med. ;-)