2022-10-12, 22:05
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha DET där är Linn som skrivit, det är EXAKT hennes formuleringar på texten på Simons story.

Alltså detta par är så komiskt på många sätt o vis, det är som en reality-show fast IRL.

Ja vem behöver tv när man har Simon och Linn
Citera
2022-10-13, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Ja, uppenbart att Linn som skrivit Simmes inlägg. Framför allt när hon därefter lägger upp i sin egen story(delat inlägget)" Älskar honom lite extra när man läser detta kom hem älskling" . Han skulle knappast sitta och författa ett sådant långt inlägg efter hockeyträningen (innan han ens kommit hem).

Den kvällen hade han dessutom bortamatch.
Citera
2022-10-13, 09:06
Medlem
Vilken TUR att Linn fått 3 tjejer så att de kan ärva av varandra! För det skulle absolut inte gå annars 🙃 Är man nu så anti av tanken att en pojke har rosa kläder kan man kanske.. jag vet inte.. välja andra färger på kläderna till barnen så de kan ärva om man nu har olika kön på barnen?

Ska hon köpa en helt ny garderob till barn nr 4 om det är en pojke? 🤦🏼‍♀️
Citera
2022-10-13, 09:46
Medlem
”Simon” skriver att blodsband inte är någonting utan att kärleken är starkare. Undrar hur mycket han kommer (få?) vara med de andra två tjejerna när han och Linnsan går isär. För helt ärligt kommer deras förhållande inte hålla för evigt, kanske nåt år till men sen njaaaa
Citera
2022-10-13, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Precis 🤣🤣
Citera
2022-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia2627
”Simon” skriver att blodsband inte är någonting utan att kärleken är starkare. Undrar hur mycket han kommer (få?) vara med de andra två tjejerna när han och Linnsan går isär. För helt ärligt kommer deras förhållande inte hålla för evigt, kanske nåt år till men sen njaaaa

Och det märktes ju väldigt tydligt när Belle kom att han visst gör skillnad på barn och barn, MIN dotter, MITT barn, MIN prinsessa. Han skrev ju till och med på en frågestund ”jag tycker om Linns barn MEN det är ju en oförklarlig och speciell känsla att få ett eget barn, sitt egna kött och blod.”
Ordet men gör att allt det du skrivit innan inte spelar någon roll.
Jag är så trött på folk som försöker intala andra att de inte gör skillnad på barnen när de tydligt gör det ändå, de äldre barnen kommer (om inte Tindra redan märker det) märka det och påverkas av det. Och det kan säkert skapa avundsjuka till den yngsta systern. Vilket är synd.
Simon och Linn kan fortsätta leva i sin fantasivärld.
Citera
2022-10-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonnosslin
Och det märktes ju väldigt tydligt när Belle kom att han visst gör skillnad på barn och barn, MIN dotter, MITT barn, MIN prinsessa. Han skrev ju till och med på en frågestund ”jag tycker om Linns barn MEN det är ju en oförklarlig och speciell känsla att få ett eget barn, sitt egna kött och blod.”
Ordet men gör att allt det du skrivit innan inte spelar någon roll.
Jag är så trött på folk som försöker intala andra att de inte gör skillnad på barnen när de tydligt gör det ändå, de äldre barnen kommer (om inte Tindra redan märker det) märka det och påverkas av det. Och det kan säkert skapa avundsjuka till den yngsta systern. Vilket är synd.
Simon och Linn kan fortsätta leva i sin fantasivärld.

Håller med dig. Otroligt elakt att göra skillnad. Traumatiskt om inget annat.
Vilket Simon gör, det är tydligt. Och har varit sedan Belle föddes.
Citera
2022-10-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Håller med dig. Otroligt elakt att göra skillnad. Traumatiskt om inget annat.
Vilket Simon gör, det är tydligt. Och har varit sedan Belle föddes.

Det får väl ändå anses högst normalt att man har mer känslor för sitt/sina biologiska barn?
Både Juvelia och Tindra har biologiska pappor som fyller den rollen i deras liv. Jag förstår inte varför Simon skall behöva ”låtsas” vara lika mycket pappa för dem som för Belle?
Naturligtvis bör man inte göra skillnad på barnen i hushållet i form av tid som läggs på dem/presenter/önskemål om mat osv osv. Men det är ju en helt annan sak och helt ärligt så verkar ju Simon väldigt engagerad i Juvelia?
Citera
2022-10-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Det får väl ändå anses högst normalt att man har mer känslor för sitt/sina biologiska barn?
Både Juvelia och Tindra har biologiska pappor som fyller den rollen i deras liv. Jag förstår inte varför Simon skall behöva ”låtsas” vara lika mycket pappa för dem som för Belle?
Naturligtvis bör man inte göra skillnad på barnen i hushållet i form av tid som läggs på dem/presenter/önskemål om mat osv osv. Men det är ju en helt annan sak och helt ärligt så verkar ju Simon väldigt engagerad i Juvelia?
Fast det som ifrågasätts är ju att ”Simon” å ena sidan skriver inlägg som att blodsband inte betyder någonting och å andra sidan skriver att ens egna blod och kött är speciellt
Citera
2022-10-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Fast det som ifrågasätts är ju att ”Simon” å ena sidan skriver inlägg som att blodsband inte betyder någonting och å andra sidan skriver att ens egna blod och kött är speciellt

Nej det är inte enbart vad personen jag svarat ifrågasätter.🙂
Senast redigerad av Enenenenen 2022-10-13 kl. 22:31.
Citera
2022-10-13, 22:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Haha exakt!
Citera
2022-10-13, 22:40
Avslutad
Personlig fråga - Vet någon i er närhet om att ni är relativt aktiva på denna sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in