2022-10-12, 21:59
Medlem
Rumpkorvens avatar
Hur i helvete kan det komma sig att IPTV laggar sönder på tvn men inte på mobilen när man har samma wifi på både tvn och mobilen?
Citera
2022-10-12, 22:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur i helvete kan det komma sig att IPTV laggar sönder på tvn men inte på mobilen när man har samma wifi på både tvn och mobilen?

Försöker du titta samtidigt på både telefonen och teven? Har du nån box eller är det en app direkt i teven? Vilken app isåfall?
Citera
2022-10-12, 22:32
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Försöker du titta samtidigt på både telefonen och teven? Har du nån box eller är det en app direkt i teven? Vilken app isåfall?
Nej jag tittar inte samtidigt. Antingen det ena eller det andra. Jag får inte kolla på båda samtidigt, då avbryts tjänsten.

Jag har en GTV-box. Så ingen app.
Citera
2022-10-12, 22:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Nej jag tittar inte samtidigt. Antingen det ena eller det andra. Jag får inte kolla på båda samtidigt, då avbryts tjänsten.

Jag har en GTV-box. Så ingen app.

Har du möjlighet att installera någon iptv app på teven och testa? Låter ju som att din box inte är OK.
Citera
2022-10-12, 22:48
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du möjlighet att installera någon iptv app på teven och testa? Låter ju som att din box inte är OK.
Jag har haft en app tidigare och den var lika illa. Jag måste säga att internetleverantören suger och jag får inte alls ut lika mycket som jag betalar för, men det är sjukt att tvn laggar men telefonen inte? Är det inte?
Citera
2022-10-12, 23:24
Medlem
Citat:
Jag har haft en app tidigare och den var lika illa. Jag måste säga att internetleverantören suger och jag får inte alls ut lika mycket som jag betalar för, men det är sjukt att tvn laggar men telefonen inte? Är det inte?

Har du mätt vilken hastighet du får i boxen?
Ladda ner någon speed test app från Google play på GTV och kör sen testet.

Testat köra med nätverkskabel istället för wifi?
Citera
2022-10-13, 07:49
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du mätt vilken hastighet du får i boxen?
Ladda ner någon speed test app från Google play på GTV och kör sen testet.

Testat köra med nätverkskabel istället för wifi?
Nej jag kan testa köra en speed app.

Kabel rakt in i boxen funkar inte. Det är egentligen samma med ps5. Går inte.
Citera
2022-10-13, 07:52
Medlem
Citat:
Nej jag kan testa köra en speed app.

Kabel rakt in i boxen funkar inte. Det är egentligen samma med ps5. Går inte.

Om det inte funkar med nätverkskabel på varken boxen eller PS5 så känns det som problemet ligger i routern eller nätverkskabeln.
Citera
2022-10-13, 09:02
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om det inte funkar med nätverkskabel på varken boxen eller PS5 så känns det som problemet ligger i routern eller nätverkskabeln.
Nja alltså jag kör kabel från modemet till boxen och ps5. Inte från routern. Ska man köra från routern?

Jag körde kabel från modemet till datorn igår och hade bara 12 i nedladdningshastighet. Betalar för 100. Men det krånglar ofta. Men oavsett så klarade telefonen sända i bra kvalitet på endast 12 i nedladdning.
Citera
2022-10-13, 09:06
Medlem
Citat:
Nja alltså jag kör kabel från modemet till boxen och ps5. Inte från routern. Ska man köra från routern?

Jag körde kabel från modemet till datorn igår och hade bara 12 i nedladdningshastighet. Betalar för 100. Men det krånglar ofta. Men oavsett så klarade telefonen sända i bra kvalitet på endast 12 i nedladdning.

Känns som det är läge att kontakta din internetleverantör och påpeka att du ligger på 12 istället för 100 som du betalar för.
Citera
2022-10-13, 09:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Så det gick bra via wifi på telefonen, men det går inte bra med kabel från modemet. Nånting knas med uppkopplingen då, du kan prova kabel från routern istället eller så kopplar du upp iptv-boxen på ditt wifi , om boxen har wifi. Vid 10-12 mbit får jag lagg också, jag har legat nere på den farten nån gång bakåt och det funkade inte bra. Kring 30mbit är att rekommendera för iptv.
Citera
2022-10-13, 13:31
Medlem
Kör N1 och vill ändra credentials. Min säljare säger att det är endast supporten som kan det. Vad är det för slags service att inte låta säljarna sköta sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in