2022-10-12, 00:26
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Helt sanslöst ju
En sådan bugg ska ju fixas direkt

Man tycker ju det men ja... :/
Citera
2022-10-12, 05:25
Medlem
Ett tips till er som har råd, gör Valverde POTM och använd honom på mittfältet tillsammans med Kessie. Har testat många kombinationer men denna var helt överlägsen.

Dom kompletterar varandra otroligt bra.
Citera
2022-10-12, 09:25
Medlem
Tjena gänget,
fortsätter läsa här och tar till mig av er visdom även om jag inte skriver så mkt..

Har fortfarande lurigt att bygga upp ett bra anfallsspel men det kommer väl, så brukar det vara.

Har en fundering angående moments, tror tror ni att det kommer komma riktigt bra grejer där att lösa in stjärnorna mot? Har löst in mot det paketet som kostade 63 stjärnor men sen hållit i resten. Gör 10 om dagen typ och har 50 nu. Kan man vänta sig att det kommer icons t.ex. som kostar typ 1000? Eller är det nuvarande nivå på belöningar man ska förvänta sig?

Allt gott!
Citera
2022-10-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gedigenherre
Instämmer till fullo. Jag har även grindat detta eftersom det innebar coins till laget via rewardsen, men jag är väldigt besviken på att EA inte användet "moments" potential till fullo. Skulle varit bättre om man fick lägga mindre tid på att gå in i moments och även att fokuset på kemi och spelare från en viss klubb försvann. Skalan mellan tid man faktiskt spelar kontra tiden man lägger på att gå in i spelet är skev.

NHL hade ett liknande offline spelläge för kanske 6-7 år sedan där man återskapade ikoniska tillfällen/moments (comebacks, mål, osv) vilket jag tyckte var ganska kul. Tror att moments skulle vara roligare om de lade mer fokus på sådant, alltså att återskapa historiska ögonblick inom fotbollen. De gör detta till viss del, men får ingen innlevelse när man gör "klopps resa" och måste göra 3 mål mot något sletet bottenlag i tyska ligan efter att man först spenderat 5 minuter på att få ihop laget för att ens få tillåtelse att starta.

Rewardsen är också under all kritik. Varför inte lägga in några roliga obytbara promo kort? En ny TOTW varje vecka och under OTW/RTTK så kan några sådanna komma in. Menar inte att superbra kort ska finnas där, men något roligt åtminstonne. Packsen som är där är också väldigt tråkiga. Draft rewardsen var dock en bra idé.

håller med. de borde skippa squad requirements, istället får alla samma squad tilldelad så alla får samma utmaning.

gjorde klart Klopps Dortmund nu och den sista sög ju verkligen. 33 i chem och 85 squad rating med minst 10 Bundesligaspelare och 6 Dortmund. Det finns inga guld-rws i bundesliga, så du måste antingen köpa ett overpriced card eller bränna en position modifier, eller kompensera att du stoppar in ett värdelöst kort för att nå 85 i rating

som du säger, de borde istället lägga mer fokus på historiska matcher, typ Liverpool - Milan 2005. ett färdigt scenario, en färdig squad, en färdig svårighetsgrad. tryck igång och kör. istället för att lägga massa tid på att fixa till squaden och lägga positionskort på värdelösa kort

börjar ruttna rejält på spelet. tycker EA gjorde ett skapligt jobb på att plocka bort randomness och algoritm-momentum i 22, den bättre spelaren vann oftast. det som funkade, funkade.

i 23 tycker jag spelet är ohyggligt random och momentum-drivet.

spelare missar enkla passningar på 5-10 meter på random.
bollen bryts eller går igenom din spelare på random.
fritt skottläge går i stolpen eller i mål på random.
målvakten gör en panterräddning eller lägger sig bara ner och släpper in den, fast skottet inte var välplacerat och bollen går precis bredvid honom.
kommer din spelare vara snabb i vändningen eller som en färja vid kajen? oklart
kommer din spelare ta en lätt touch och behålla farten eller stanna av helt före han springer vidare? rulla tärningen så får du se

spelade fem matcher igår kväll, borde vunnit alla men 2-1-2 blev det. var bättre än motståndarna men fick inte in bolljäveln, ganska ofta pga ovan. jag har väl inte lärt mig vad som funkar och vad som är dåligt än
Citera
2022-10-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifa16fut85
Tjena gänget,
fortsätter läsa här och tar till mig av er visdom även om jag inte skriver så mkt..

Har fortfarande lurigt att bygga upp ett bra anfallsspel men det kommer väl, så brukar det vara.

Har en fundering angående moments, tror tror ni att det kommer komma riktigt bra grejer där att lösa in stjärnorna mot? Har löst in mot det paketet som kostade 63 stjärnor men sen hållit i resten. Gör 10 om dagen typ och har 50 nu. Kan man vänta sig att det kommer icons t.ex. som kostar typ 1000? Eller är det nuvarande nivå på belöningar man ska förvänta sig?

Allt gott!

väldigt oklart om stars går att spara till senare, tycker jag?

ändå värt att köra dyraste paketet + draft i min mening, bra payout för det
resten vetefan
Citera
2022-10-12, 10:31
Medlem
sonofnatures avatar
Fick de bruyne igår i den cl mm
Verkar va bra grejer i packsen i år
Eller bara haft tur i år

Kör ju mest billiga lag
Gillar han dansken rb i pl 600 coins

Men ska prova en hero idag cahill
Har även untrade hero milito som ej provat
E det två bra eller ?
Kansje tar båda på topp ⚽️
Citera
2022-10-12, 10:41
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
håller med. de borde skippa squad requirements, istället får alla samma squad tilldelad så alla får samma utmaning.

gjorde klart Klopps Dortmund nu och den sista sög ju verkligen. 33 i chem och 85 squad rating med minst 10 Bundesligaspelare och 6 Dortmund. Det finns inga guld-rws i bundesliga, så du måste antingen köpa ett overpriced card eller bränna en position modifier, eller kompensera att du stoppar in ett värdelöst kort för att nå 85 i rating

som du säger, de borde istället lägga mer fokus på historiska matcher, typ Liverpool - Milan 2005. ett färdigt scenario, en färdig squad, en färdig svårighetsgrad. tryck igång och kör. istället för att lägga massa tid på att fixa till squaden och lägga positionskort på värdelösa kort

börjar ruttna rejält på spelet. tycker EA gjorde ett skapligt jobb på att plocka bort randomness och algoritm-momentum i 22, den bättre spelaren vann oftast. det som funkade, funkade.

i 23 tycker jag spelet är ohyggligt random och momentum-drivet.

spelare missar enkla passningar på 5-10 meter på random.
bollen bryts eller går igenom din spelare på random.
fritt skottläge går i stolpen eller i mål på random.
målvakten gör en panterräddning eller lägger sig bara ner och släpper in den, fast skottet inte var välplacerat och bollen går precis bredvid honom.
kommer din spelare vara snabb i vändningen eller som en färja vid kajen? oklart
kommer din spelare ta en lätt touch och behålla farten eller stanna av helt före han springer vidare? rulla tärningen så får du se

spelade fem matcher igår kväll, borde vunnit alla men 2-1-2 blev det. var bättre än motståndarna men fick inte in bolljäveln, ganska ofta pga ovan. jag har väl inte lärt mig vad som funkar och vad som är dåligt än

Ja mycket random
Ea vill vi ska byta lag hela tiden
Så marknaden lever
Å ny Sbc - han har bra rörelse 😂
Folk går på det varje gång

För bäst Gameplay
Bästa e att byta formation + taktik ofta
Spela 1-3 matcher Max i rad
Sen stänga av skiten
Citera
2022-10-12, 12:49
Medlem
en annan sak de förstört är målvakter som plockar inlägg. det var op i 22, så nu har går målvakter nästan aldrig ut och plockar ner den. istället står målvakten där och stirrar på en boll och så nickas den in på bortre, när de kan ta ett kliv ut och bara ta den.

klassisk ea. ett gameplay-moment är obalanserat, då tar vi bort det helt.
Citera
2022-10-12, 16:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
en annan sak de förstört är målvakter som plockar inlägg. det var op i 22, så nu har går målvakter nästan aldrig ut och plockar ner den. istället står målvakten där och stirrar på en boll och så nickas den in på bortre, när de kan ta ett kliv ut och bara ta den.

klassisk ea. ett gameplay-moment är obalanserat, då tar vi bort det helt.

Verkar faktiskt som de gör lite hur som
De har nog ingen aning om förra spelet

Menar appen har ju liknande problem varje år .

Hoppas vm spelläget blir kul
Men man vet aldrig med Ea
De kanske släpper det som ett offline spelläge 😂
Sitter folk å väntar i veckor efter någon ” cool ” trailer
Sen blir det bara offline
Citera
2022-10-12, 20:42
Medlem
Förstår mig inte på detta spelet för fem öre.

Vad är egentligen OP eller effektivt?

Spelade i elit divisionen på de tidigare upplagorna och tog väl 14-15 vinster i WL varje helg förra året men nu har man det tufft i div 6 lol.

Kändes kul första matcherna men nu är man mest sne hela tiden går fan inte göra nånting utan att förlora bollen...
Citera
2022-10-12, 21:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Förstår mig inte på detta spelet för fem öre.

Vad är egentligen OP eller effektivt?

Spelade i elit divisionen på de tidigare upplagorna och tog väl 14-15 vinster i WL varje helg förra året men nu har man det tufft i div 6 lol.

Kändes kul första matcherna men nu är man mest sne hela tiden går fan inte göra nånting utan att förlora bollen...

Låg du i elit div efter 2-3 veckor förr ?
De flesta som låg i elit div förr är inte där än

Ge det tid
Förstår inte stressen
Citera
2022-10-12, 22:06
Medlem
https://youtu.be/J6HLPmMo0Ho

EA gör verkkigen bort sig i år..

VM läget är utlagt och spelbart av misstag 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera