2022-10-10, 11:39
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vad har hänt med nivåskillnaden. Jag spelar inte fotbollsspel i vanliga fall, men proffsnivån ska väl iaf vara lite svår. Det är trots allt den nivå som ska vara medel då det bara finns världsklass och legendklass ovan. Jag är glad att jag inte tog lättaste nivån.

På medelnivå ska man kunna få en utmaning, men det känns inte så.

Ej provat mot datorn i år
Sen beror det vilket lag du möter
E det Squad Battle du kör ?
Så kan du tex möta ett 65 rating lag
Då är ju det betydligt tuffare mot ett 85 rating lag osv
Även om samma nivå

Vinner du lätt mot ett högt rated lag så e det ju bara öka svårighet

Du får prova dig fram
Citera
2022-10-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ej provat mot datorn i år
Sen beror det vilket lag du möter
E det Squad Battle du kör ?
Så kan du tex möta ett 65 rating lag
Då är ju det betydligt tuffare mot ett 85 rating lag osv
Även om samma nivå

Vinner du lätt mot ett högt rated lag så e det ju bara öka svårighet

Du får prova dig fram

Jag spelar inga squad battle eller liknande. Jag kör som jag alltid kör i alla sportspel, karriärläge. Jag spelar inte multiplayer alls.
Citera
2022-10-10, 12:21
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag spelar inga squad battle eller liknande. Jag kör som jag alltid kör i alla sportspel, karriärläge. Jag spelar inte multiplayer alls.

Förstår

Ändra du inställning å se

Bästa e väl att hitta en nivå som är skoj / balanserad

Sen vet ej hur mycket du kört
Om du kört en match ?
Datorn kan ju även den ändra press spel + svårare i tex viktiga matcher som cup final osv
Citera
2022-10-10, 14:32
Medlem
nu har jag testat 5122 och är inte alls nöjd. tycker mittfältarna sköldar backlinjen för dåligt, så kommer motståndaren förbi mittfältet står mina backar där i en rak linje och helt öppna. saknar också riktiga wingers. ytterbackarna kommer, men de kommer bakifrån och det går för långsamt

442(2) funkade skapligt i fut22, eller ska man gå för 433(3) och se om det går att spela med yttrar i 23?

hursomhelst. här är mina pusselbitar. kan någon sätta ihop något vettigt och billigt med det jag har?

https://www.futbin.com/23/squad/922390

budget 50k
Citera
2022-10-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
nu har jag testat 5122 och är inte alls nöjd. tycker mittfältarna sköldar backlinjen för dåligt, så kommer motståndaren förbi mittfältet står mina backar där i en rak linje och helt öppna. saknar också riktiga wingers. ytterbackarna kommer, men de kommer bakifrån och det går för långsamt

442(2) funkade skapligt i fut22, eller ska man gå för 433(3) och se om det går att spela med yttrar i 23?

hursomhelst. här är mina pusselbitar. kan någon sätta ihop något vettigt och billigt med det jag har?

budget 50k

Har nästan alltid bara gillat typ 41212 narrow tidigare år. I år måste man nästan ha yttrar. Tycker 4-4-2 , 4-2-2-2 och 5122 funkar bra.

Kör du inte old gen? För pace spelar fortfarande stor roll där, hade inte kört med så långsamma innermittfältare.

Har du Pedri och Chiesa untradeble i laget?

Hade kört såhär
https://www.futbin.com/23/squad/924019
Senast redigerad av FifaUltimateTeam 2022-10-10 kl. 15:24.
Citera
2022-10-10, 15:31
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

budget 50k

Kör 4411

Den e roligast framåt jag testat i år

Du kan ha benza st å ben yedder cf
Ta Lorentte som Rb

Går ju ta fransmän å la liga så får du ihop bra kemi

Ta andra cm
Tex merino å canales
Canales e rm men går ju göra om till cm
Dem två e bra i den formation
Citera
2022-10-10, 17:28
Medlem
Citat:
moments är sjukt segt, men nästan klar i varje fall. tar typ mer tid att byta formation och möta squad requirements än att spela vissa moment. tycker effort vs reward är ganska dåligt där. jag vet att de kommer bygga på mer, men jag är klar med bulken av det de lagt upp så långt, vilket är alldeles för mycket tid kontra reward
Instämmer till fullo. Jag har även grindat detta eftersom det innebar coins till laget via rewardsen, men jag är väldigt besviken på att EA inte användet "moments" potential till fullo. Skulle varit bättre om man fick lägga mindre tid på att gå in i moments och även att fokuset på kemi och spelare från en viss klubb försvann. Skalan mellan tid man faktiskt spelar kontra tiden man lägger på att gå in i spelet är skev.

NHL hade ett liknande offline spelläge för kanske 6-7 år sedan där man återskapade ikoniska tillfällen/moments (comebacks, mål, osv) vilket jag tyckte var ganska kul. Tror att moments skulle vara roligare om de lade mer fokus på sådant, alltså att återskapa historiska ögonblick inom fotbollen. De gör detta till viss del, men får ingen innlevelse när man gör "klopps resa" och måste göra 3 mål mot något sletet bottenlag i tyska ligan efter att man först spenderat 5 minuter på att få ihop laget för att ens få tillåtelse att starta.

Rewardsen är också under all kritik. Varför inte lägga in några roliga obytbara promo kort? En ny TOTW varje vecka och under OTW/RTTK så kan några sådanna komma in. Menar inte att superbra kort ska finnas där, men något roligt åtminstonne. Packsen som är där är också väldigt tråkiga. Draft rewardsen var dock en bra idé.
Citera
2022-10-11, 19:04
Medlem
sonofnatures avatar
2 Sbc med Leeds spelare
Sådan duo

De har gett fel foton på dem 😂
Så Harrison har rodrigo foto
Å Rodrigo har Harrisons foto

Bra EA 🧐
Citera
2022-10-11, 21:13
Medlem
tigertompas avatar
Riktigt tråkigt spel i år

Ingen fair play

Folk spelar i fel div m,m

Och är så otrevligts m.m

Ea först allt också
Citera
2022-10-11, 21:25
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Riktigt tråkigt spel i år

Ingen fair play

Folk spelar i fel div m,m

Och är så otrevligts m.m

Ea först allt också

Spelet e rätt skoj när flyter
Men e väldigt random gameplay tyvärr
Känns som de blir värre varje år

Sen tyvärr så extremt mycket fel överallt
Tex när söker i appen vid Sbc så blir det helt svart . Söker på transfer efter tex en fransk cm 600 coins , blir det helt svart
Sjukt störigt .
Citera
2022-10-11, 22:07
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vill gilla spelet och gillar det nya dom har gjort när man tex köper en spelare men gör det i en bra affär.

Sen är det värdelöst att man inte klarar uppgifterna man får, tex köp 3 spelare under 20år. Jag gör det men det kryssas inte i att jag gjort det och jag riskerar att kickas.

Karriär är det enda jag spelar så detta är väldigt tråkigt.
Citera
2022-10-11, 22:32
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vill gilla spelet och gillar det nya dom har gjort när man tex köper en spelare men gör det i en bra affär.

Sen är det värdelöst att man inte klarar uppgifterna man får, tex köp 3 spelare under 20år. Jag gör det men det kryssas inte i att jag gjort det och jag riskerar att kickas.

Karriär är det enda jag spelar så detta är väldigt tråkigt.

Helt sanslöst ju
En sådan bugg ska ju fixas direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in