2022-10-11, 10:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Ryska propagandan går verkligen på högvarv i detta nu är helt enligt manual. Man har invaderat ett land och gör sig skyldiga till alla brott mot mänskligheten i boken och har mage att anklaga försvararen för att inte vilja ha fred. Enbart direkt dekadent avskum - klinisk ondska - kan föra sig med en sådan retorik.

Försök att inte besvara dessa äckel.
Citera
2022-10-11, 11:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
4% är väldigt högt. Det var en mycket högre risk för "katastrof" än vi var beredda att acceptera under pandemin. Tänk "the long game". Om mänskligheten accepterar 4-10% risk för katastrofer, så klarar vi oss antagligen inte på 3-400 års sikt.
Nu pratar vi om en enskild händelse. Denna situation vi är i nu återkommer inte år efter år. Sen kan du helt enkelt inte säga 4-10%. Vi pratar 4% nu. Håll dig till det även om det är en grov gissning.

Citat:
När det är sagt så håller jag med dig om många av de andra argumenten. Jag tror också hans skattning att det är 80% chans för att NATO svarar med stort konventionellt angrepp är högt satt, av liknande skäl som du nämner. Den bör också justeras ner.
Det tror inte jag. Väst (och övriga världen) kommer att reagera hårt om Ryssland använder kärnvapen i Ukraina. Tro inte att Kina kommer att stå och klappa händerna.

Citat:
Men man ska tänka på att de där 30% är inte satta utifrån dagens läge. De ska ses vid ett scenarie där många av Putins nya 300 000 mobiliserade män ligger demoraliserade och döda, och nya kontingenter ligger nergrävda utanför Sevastopol, och vid gamla ryska gränsen, TASS kablar ut meddelanden om massiva ukrainska folkmord av ryssar i Donetsk och Mariupol och ännu mer moderna vapen används av ukrainska armén, och Zelensky vägrar förhandla.
Zelensky har gjort det väldigt tydligt för Ryssland. Lämna Ukraina så är kriget slut. Om Ryssarna i Donetsk är redo att följa Ukrainsk lag så har de inget att oroa sig för. Att tro att man kommer att dö bara för man är ryss är ett påhitt. Är man ändå rädd så får man flytta till Ryssland så är det problemet löst också.

Jag skiter högaktligt i vad rysk media kablar ut. Mycket av det är lögner. Redan idag kablar de ut om den där massgraven i Kupyansk och skriver att det är Ukrainska nazis som avrättar ryssar fast det är precis tvärtom. Lögner, lögner och åter lögner. Ryssland måste mogna och lämna det träsket.
https://www.rt.com/russia/564429-ukraine-mass-grave-probe/
Citera
2022-10-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är att pusha det västerländska sättet att leva att driva propaganda?

I sådana fall är vi alla i väst skyldiga. Jag älskar mitt västerländska liv. Möjligheten att utbilda mig till vad som helst, resa var som helst. Göra nästan precis vad jag vill. Tycka vad jag vill.

Varför tycker du att man ska införa restriktioner mot det? Varför det ryska sättet att leva bättre?

"Det västerländska sättet att leva?" .jag pratar om hur media rapporterar om kriget. Som John Pilger säger i videon.. "Inget om kriget som västerländsk media skriver om ska man lita på.."
Citera
2022-10-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Ryssland gapar ju redan högt och brett om att kriget i Ukraina i själva verket är ett krig mot NATO. Så det är nog ingen fara. Väst borde ösa in våra bästa grejer nu för att se till att Ukraina vinner sin frihetskamp. Ryssland har hittils fått storstryk av B-grejer som HIMARS, blir kul att se vad våra bästa vapen kan åstadkomma.

Ukraina förlorade sin frihet när man sålde sig till globalisterna och det är det folket i dom östra delarna förstått. Globalisterna vill till varje pris få bort Putin eftersom han inte rättar in sig i ledet och ”den nya världsordningen” precis som Saddam, Gadaffi och Assad. Om du tror att det här kriget handlar om Ukrainas frihet så är du duktigt hjärntvättad.
Citera
2022-10-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Låt oss slå fast följande:

RySSland har en begränsad missilkapacitet, det har alla stater, även fast USA:s är väldigt stor.

RySSland har, tack vare sanktionerna en mycket begränsad kapacitet att producera nya missiler. 85 procent av komponenterna i Iskander missilerna är inte ryska.

Så det är, absolut, nödvändigt för dig att sluta drömma om "100 000 Iskader och Kalibr missiler i lager".

Däremot så ser den ryska cancersvulsten kriget i Ukraina som ett existentiell krig. Sovjetunionen behärskade vissa geografiska barriärer som Putler anser att RySSland måste behärska igen. Detta kräver en erövring av Ukraina och bortdrivande och/,eller förintelse av den stora ukrainsks majoritet som är emot detta.Dessutom krävs det rySSka anfall emot de baltiska staterna samt emot Slovakien, samtliga NATO medlemmar.

Det är vår heliga plikt att stoppa denna vansinniga plan i dess linda!

Slsva Ukraini!

Ja just ja, det är därför dom snor kretskort från tvättmaskiner?!?! Hur fan kan ni gå på det???
Citera
2022-10-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vem offrade missilen på lekplatsen då?

Visa mig bilder från kratern på lekplatsen så kanske jag kan ge svar!
Citera
2022-10-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Några fakta om Ukraina.
Ukraina har aldrig tidigare historiskt varit ett självständigt land, utan tillhört Ryssland, Sovjet eller Polsk-Litauiska väldet.
Ukrainska språket är ett blandspråk mellan ryska och västslaviska språken (polska, tjeckiska och slovakiska).
Jag säger bara, "om ryssar och polacker inte kan dra jämt om Ukraina, vad fan angår det Sverige och svenskar"?
Vi får väl se framåt vintern hur det går, när främst Tyskland kommer slå näven i bordet mot Scheisspolacken (skitpolacker)?

Aldrig varit ett självständigt land? What!!! Sanningen är att det vi idag kallar Ryssland snarast är en avknoppning från det ursprungliga Ryssland, Kievrus som grundades av Rurik eller Rörik, som var av svensk börd.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kievrus
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rurik

Det stadsvapen, den gyllene treudden, som används idag fanns på Ukrainska mynt redan på 900-talet.

Endast den som hoppas på rysk seger säger att kriget inte angår oss. Ni går själva och hoppas på att Ryssland skall lägga under sig hela Europa och så låtsas ni att ni inte bryr er.
Det går helt enkelt inte att vara neutral i denna fråga. Vi vet att Ryssarna har planer på ett ryskt imperium som innefattar hela Europa och att Ukraina bara ses som ett litet hinder på vägen.

Är det något som andra världskriget har lärt oss är det att agera snabbt och kraftfullt. Hade man gjort det direkt mot Hitler så hade vi kanske sluppit ett mycket stort och förödande krig. Men man lät Hitler annektera ett par länder innan man verkligen satte ner foten.
Citera
2022-10-11, 11:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Det västerländska sättet att leva?" .jag pratar om hur media rapporterar om kriget. Som John Pilger säger i videon.. "Inget om kriget som västerländsk media skriver om ska man lita på.."
I slutändan så handlar det ändå om vilket liv som är bäst. Ryskt eller västerländskt.

Ska man lita på rysk media då? Ska vi köra en tävling? Ge mig en västerländsk artikel med lögner så ska jag kontra med en rysk så ser vi vilka som ljuger mest. Deal?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Några fakta om Ukraina.
Ukraina har aldrig tidigare historiskt varit ett självständigt land, utan tillhört Ryssland, Sovjet eller Polsk-Litauiska väldet.
Ukrainska språket är ett blandspråk mellan ryska och västslaviska språken (polska, tjeckiska och slovakiska).
Jag säger bara, "om ryssar och polacker inte kan dra jämt om Ukraina, vad fan angår det Sverige och svenskar"?
Vi får väl se framåt vintern hur det går, när främst Tyskland kommer slå näven i bordet mot Scheisspolacken (skitpolacker)?
Du har fel om språket. Det uppstod i nuvarande Ukraina och ryska är en dialekt av det. Att det förändrats i Ukraina under årens lopp är förstås naturligt, liksom svenskan. Ryssarna har ingen ursprunglig kultur. Allt är importerat. Inget har uppstått där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ukraina förlorade sin frihet när man sålde sig till globalisterna och det är det folket i dom östra delarna förstått. Globalisterna vill till varje pris få bort Putin eftersom han inte rättar in sig i ledet och ”den nya världsordningen” precis som Saddam, Gadaffi och Assad. Om du tror att det här kriget handlar om Ukrainas frihet så är du duktigt hjärntvättad.

Nej, det är i själva verket du, random person på Internet, som vet hur allt hänger ihop! Dåre som ser onda globalister i varje gatuhörn.
Citera
2022-10-11, 11:07
Medlem
Citat:
Några fakta om Ukraina.
Men Vladolf har ju inte ens gjort ett allvarligt menat försök att hitta en Endlösung på Ukrainafrågan. Från dag ett av SO har det varit slapstick, fars, halka på bananskal och göra bort sig på det mest förödmjukande sätt.

Putin är ute efter att förgöra Ryssland: Ukraina vet han att han inte kan rå på.
Citera
2022-10-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Ser du verkligen på världen som svart och vit?
Varför ska man lita på rysk media som flertalet gånger kommit med uppenbara lögner som inte har någon bärighet?
Ta tex alla påståenden om "olyckor" på ryska baser, och så ser man sen flera kratrar från offentliga satellitbilder. "Nej nej det var absolut ingen attack utan 5-6 pers som rökte samtidigt vid separata ammunitionsdepåer på samma bas"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in