2022-10-11, 00:29
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
jag tycker att om du datear en kvinna som alltid har mobilen på tyst, upp och ner samt ljudlös+ dold text döljer något
med facit i hand så har dom som gjort så, dolt något har det visat sig

Du har dom erfarenheter du har och det är troligen rätt för dig. Men låter som att du dra lite väl stora växlar på det då det i sig inte behöver innebära något skumt alls.
Jag tycker att när jag har en man på besök, så vill jag ägna min uppmärksamhet åt honom och inte åt min mobil. Därav så är den på ljudlös och ofta ligger den med skärmen neråt, för att inte jag ska distraheras av eventuella aviseringar. För mig är det att visa respekt för den man umgås med att man inte låter sig störas av mobilen annan än om det är något viktigt, men väntar man något viktigt samtal så har man i förväg informerat om det.
Dock har jag inget att dölja med att ha mobilen på ljudlös eller att den ligger med skärmen nedåt, det är bara så jag gör för att inte låta den ta uppmärksamheten från människan jag umgås med.
Citera
2022-10-11, 00:35
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Du har dom erfarenheter du har och det är troligen rätt för dig. Men låter som att du dra lite väl stora växlar på det då det i sig inte behöver innebära något skumt alls.
Jag tycker att när jag har en man på besök, så vill jag ägna min uppmärksamhet åt honom och inte åt min mobil. Därav så är den på ljudlös och ofta ligger den med skärmen neråt, för att inte jag ska distraheras av eventuella aviseringar. För mig är det att visa respekt för den man umgås med att man inte låter sig störas av mobilen annan än om det är något viktigt, men väntar man något viktigt samtal så har man i förväg informerat om det.
Dock har jag inget att dölja med att ha mobilen på ljudlös eller att den ligger med skärmen nedåt, det är bara så jag gör för att inte låta den ta uppmärksamheten från människan jag umgås med.
gör du detta när du träffat mannen en längre tid?
ägnar all din tid och honom? har på ljudlöst?

det är skillnad på om du träffat honom 1x eller 1år
om du fortfarande gör det efter en längre tid så skulle jag säga att du har något att dölja
eller något du inte vill han ska se
det är min tolkning

hur har du reagerat om ni träffats en längre tid, och du ser ett mess som säger " tack för senast? knulla nu?"
Senast redigerad av DayNite 2022-10-11 kl. 00:39.
Citera
2022-10-11, 00:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
gör du detta när du träffat mannen en längre tid?
ägnar all din tid och honom? har på ljudlöst?

det är skillnad på om du träffat honom 1x eller 1år
om du fortfarande gör det efter en längre tid så skulle jag säga att du har något att dölja
eller något du inte vill han ska se
det är min tolkning

hur har du reagerat om ni träffats en längre tid, och du ser ett mess som säger " tack för senast? knulla nu?"

Den man jag träffar dejtar jag inte "seriöst", men vi träffas några dagar då och då. Och då är min mobil på ljudlöst och ligger oftast i byxfickan, eller nånstans i bostaden. Jag ägnar inte ALL tid åt honom, men då vi ses så är han högsta prio så länge inte någon familjemedlem blir sjuk eller det händer något allvarligt med mina närmaste.
Så enligt dig har jag troligen träffat honom en längre tid, mer än ett år och jag har precis ingenting att dölja. Vi har inget behov av att kolla varandras telefoner då vi inte träffas i syfte att bli livspartners.

Jag skulle för det första inte röra hans telefon såvida jag inte måste flytta den. Och ligger den med skärmen nedåt så vänder jag inte på den utan flyttar den utan att titta på skärmen. Han har också på ljudlös, hur han har aviseringar vet jag inte då jag inte kollar hans telefon.
Hade vi setts i syfte för en kärleksrelation, och han lagt sin telefon framför mig och ett sånt sms hade synts, så hade jag med största sannolikhet blivit rätt lack om vi setts en längre tid och premissen var att vi inte träffar andra.
Citera
2022-10-11, 01:55
Medlem
Är man och gillar kvinnor (hittills iaf).

-Osäkra på vad dom vill eller hur dom ska föra sig.
-Förväntar sig att bli bjuden, eller som förväntar sig att hon får bjuda.
-Pratar oavbrutet eller kan inte hantera stunder av tystnad.
-Överdrivet glad och/eller forcerad.
-Ingen humor. Kan varken skämta eller förstå skämt och ironi.
-Inte allmänbildad.
-Är uttalad feminist.
-Negativa kommentarer om andras utseende eller klädval.
-Pratar om sina ex.
-Pratar pengar.
-Frågar om min ekonomi.
-Pratar mycket om sin träning, sitt utseende eller sitt arbete.
-Ska ”piffa till sig på damernas” och är borta i 40 minuter.
-Inte intresserad av samhällsfrågor eller filosofiska frågeställningar.
-Inte är nyfiken eller intresserad av mat. ”Äter inte det”, ”gillar inte det”, ”vill inte prova det” etc.
-Äter inte kött.
-När dejten förvandlas till ett förhör (stor varningsflagg!).
-Pratar mycket om sina barn.
-Pratar mycket om framtida planer.
-Vill alltid vara hemma eller alltid ute (t ex krogen, museum, konserter).
-Vinterbadar. Endast fullkomligt känslokalla idioter som gör sånt.
-En svamp när det gäller alkohol.
-Gillar att ”göra allt tillsammans”.
-Pratar om sjukdomar.
-Minsta misstanke av svartsjuka (går fett bort direkt).

Tilltalande och sexigt hos en kvinna är när hon:
-Är trygg i sig själv och vet vad hon vill.
-Gillar sig själv och är nöjd med sitt utseende.
-Vet vad jag uppskattar.
-Vet att både hon och jag behöver utrymme och egen tid.
-Är kvinnlig men ändå självständig.
-Har en avslappnad attityd till livet och måsten.
Citera
2022-10-11, 03:45
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Bekräftelseberoende genom sociala medier (Twitter, Tinder, Instagram).
Gud ja!

Ser tjejer som lägger ut 5-10 bilder om dagen på sig själva och ingenting annat.
Det är fan no go på den!
Citera
2022-10-11, 21:37
Medlem
- När hon har ett öppet instagram-konto med utmanande lättklädda bilder (attentionwhore).
- Kan inte hålla sina jävla händer från mobilen och håller på med den hela tiden (högst sannolikt att hon har 50 andra killar som hon messar med, och/eller hänger ihop med punkten ovan).
- Har flera barn med flera olika män
- Röker/dricker/har hesig WT-röst.
- Manshaftig
- Har tatueringar.
Citera
2022-10-11, 21:50
Medlem
Findusofelixs avatar
En fråga till den som har ganska många punkter på sin lista för red flags. Fungerar det att hitta någon som inte har någon av punkterna på listan, eller får ni kompromissa på något sätt genom att personen har andra önskvärda egenskaper som väger över?
Utifrån dom red flags några har så undrar jag ifall det finns någon att dejta som är bra på alla sätt och vis och inte har något från varningslistan?

Skulle det kunna bli så, att man har så många red flags så att man faktiskt aldrig hittar någon att leva sitt liv med, men att man inser det lite för sent? Eller är man fullständigt nöjd med att leva själv om ingen följer ens protokoll till punkt och pricka?
Citera
2022-10-12, 02:49
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Utifrån dom red flags några har så undrar jag ifall det finns någon att dejta som är bra på alla sätt och vis och inte har något från varningslistan?

Absolut finns det vanliga tjejer utan röda flaggor. Min polares tjej var en helt vanlig tjej. Han sade det själv även när hon inte var närvarande. Hon var verkligen mitten på spektrumet i allt. Ingen dålig människa heller.

Den värsta röda flaggan som jag hade accepterat är historisk aknytningsstörning. Den är grov men jag hade utvärderat det från fall till fall...
Citera
2022-10-12, 03:32
Medlem
xXoyKillSss avatar
Tro på stjärntecken. Jag trodde bara det var ett tjej fenomen, men en gång fick jag höra från en kille om hur han tror på klockslag och stjärntecken, sedan börja han babbla om massa spirituella grejer typ kort och kristaller. Jag är inte intellektuellt funktionshindrad så jag tänkte att det här måste vara något han säger för att imponera på mig, men han var helt allvarlig. Tappade hakan, tror till och med jag sa rakt ut att han var iq befriad. Vi pratade aldrig mer efter detta, jag blockade honom. Med tanke på att inte krafter från kristaller eller timvisaren har fått mig att gå tillbaka, så hoppas jag att han inser vilket bullshit det egentligen är.

Vad fan är det för fel på folk
Citera
2022-10-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Tro på stjärntecken. Jag trodde bara det var ett tjej fenomen, men en gång fick jag höra från en kille om hur han tror på klockslag och stjärntecken, sedan börja han babbla om massa spirituella grejer typ kort och kristaller. Jag är inte intellektuellt funktionshindrad så jag tänkte att det här måste vara något han säger för att imponera på mig, men han var helt allvarlig. Tappade hakan, tror till och med jag sa rakt ut att han var iq befriad. Vi pratade aldrig mer efter detta, jag blockade honom. Med tanke på att inte krafter från kristaller eller timvisaren har fått mig att gå tillbaka, så hoppas jag att han inser vilket bullshit det egentligen är.

Vad fan är det för fel på folk
Jag fick se en killes sociala medier. Det konstigaste konto jag någonsin sett när det kommer till killar faktiskt. Såg ut som en fullt utblommad satanist i mängder av bilder med svarta vingar o pentagram. Fick verkligen svälja några gånger för medan jag undrade vad det var för prick jag haft kontakt med. Kan inte skriva så mycket om hur annorlunda det var för att han inte ska kännas igen.

Nåväl..vi var knappast en matchning och mår bäst med helt andra slags partners än varandra
Citera
2023-02-04, 07:54
Medlem
Stormpiskares avatar
Aftonbladet har nu en artikel bakom betalvägg.
6 egenskaper som avskräcker din dejt

Den senaste forskningen visar att dessa röda flaggor kan kokas ner till sex distinkta kategorier.
https://www.aftonbladet.se/relatione...ligt-forskning

Någon här som läst artikeln och kan berätta vad det handlar om för kategorier?
Citera
2024-10-22, 12:07
Medlem
När många väljer partner enbart efter fotografier. Så missar man andra viktiga egenskaper
Du kan inte se charm, skratt, kroppsspråk, moral, hygien, naturlig doft eller missbruk i en bild
Jag tror att många ratar dejtingsidor pga just detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in