2022-10-05, 16:23
Medlem
lakritcs avatar
Bekräftelseberoende genom sociala medier (Twitter, Tinder, Instagram).
Citera
2022-10-05, 20:36
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ur ett kvinnligt perspektiv är det inte så konstigt att det ses som en Red flag. För en kvinna som möter en MGTOW (som enligt mig mycket väl kan dejta kvinnor) kan det innebära en problematik då han är svår att manipulera och att "sätta ett koppel på". Relationen med honom kommer i princip bara vara på hans villkor och han kommer aldrig att krypa / simpa för henne. Som skrivet, kan mycket väl förstå att kvinnor ser det som en Red flag. Själv, som man, ser jag det förstås helt annorlunda.

// CC

Blir han svår att få tag på så blir det ofta att de försöker sig på mer psykning för att komma åt honom, vilket hjälper föga då man ser igenom det på en gång.

MGTOW handlar inte om game eller försöka spela svår, det är i det stora hela att gå sin egen väg, och en seriös MGTOW dejtar INTE.
Vi skiter blanka den i kvinnor helt och hållet och sysslar med vad som är viktigt för oss. Visst, de försöker med mig, men jag ignorerar dem. De får ingenting, och visst, det är riktigt irriterande på många håll för dem, när deras välanvända fisk inte betyder ett skit, vad har de då?

För det kan jag säga, jag har fått med 1-2 poängare att göra som trott på fullaste allvar att bara för att jag har en grov kanon, vill jag köra in den direkt i vad som helst!? Det är ju inte riktigt så.
Jag tycker det är roligt faktiskt. Att säga nej ställer många av dem på pottkanten.
Flera av dem har aldrig fått ett nej någonsin.

Jag själv skulle aldrig dejta en tjej, jag får inte ha henne för mig själv, många har redan varit där, jag betyder inte ett skit för henne annat än vad jag kan erbjuda i ekonomisk trygghet.
Alltihop är en ren lögn. Kärlek!? -Existerar inte.

Åk hoj, båt, racerbil, jetfighter, var en man, för allt vad du tycker är roligt får du trots allt sälja när damen ska försöka ta över precis allt. -Att ändra på dig som hon vill att du ska vara.
Jag har upplevt det där, och aldrig mer!

Redpill MGTOW! Dejting är en Redflag, damer är Redflags, himlen är blå, utan moln!
Citera
2022-10-05, 20:37
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Varningstecken:
Inte vara ren och fräsch, kropp, hår, kläder.
Ha det smutsigt hemma mm.
Det är fysiska varningstecken.

Ringa eller skicka meddelanden hela tiden och bli sur när man inte svarar när han vet att jag jobbar, gymmar, löptränar, hjälper min familj, kör bil mm.

Vilja ha nyckel till min lägenhet efter en vecka.
Komma med tandborste och massa kläder efter en vecka.

Ifrågasätta vad jag säger och inte lita på mig utan orsak.

Vara arg och gapa, skrika och bråka.

Dricka för mycket, ta droger.

Jag har själv tur som har en underbar kille men tänkte på saker man inte vill ska vara i en relation och varningstecken som gör att man backar undan.
Citera
2022-10-07, 18:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En sak till:

Hon pratar tidigt i erat förhållande om riktigt triviala hälsoproblem, på fullaste allvar. Om hon säger att hon "väntar på utredningar" för det ena eller andra, så luska lite om hur många utredningar hon genomgått genom åren egentligen.
Hypokondri är inget som en person mörkar och skäms för (vilket man kan tro), utan ofta något som de trycker i ansiktet på dig ganska omgående. Därför missar man det. Det låter som allvar när hon ska hålla handen och "berätta något jobbigt" efter några dejter, och då handlar det om IBS, diffus yrsel eller några prover som visat "subkliniska värden".
Hypokondri är ett elände, och du kommer tillbringa dagar och nätter med någon som surar för att du inte är upprörd nog över någon påhittad sjuka som ger klåda på innerlåren.
Citera
2022-10-09, 23:57
Medlem
picassofrogs avatar
Tjej här! Dejtade en snubbe för något år sedan, han kunde inte sluta prata om sitt barndomstrauma om uppväxten i Frankrike. Personligen hade jag verkligen vilja växa upp på den franska rivieran men tydligen var det ”HEMSKT”

Jag sprang snabbt åt andra hållet
Citera
2022-10-10, 00:09
Medlem
Svårt att skriva en lista på rak hand men generellt lyder min och alla killar med lite stil, klass och status i samhället något såhär:

* Impulsivt beteende.
* Slarvig i text och ointresserad. Om en tjej inte kan stava ordentligt så ryker hon direkt.
* Filter på bilder.
* Sociala medier med massa selfies och om man märker att personen söker bekräftelse hela tiden via sociala medier
* Bilder med sina ex kvar på sociala medier, lol.
* Ohälsosam livsstil, fetma… ett rungande nej!
* Osäker och dålig självkänsla
* inte tar för sig och tar tag i saker. Ordning och reda!

Som med allt här i livet kräver riktigt bra och intellektuellt begåvade herrar även likadant som man typiskt hör tjejer vilja ha av tjejer.
En balansgång mellan ”lätt” och ”svår” t.ex. man tröttnar ju om personen inte visar intresse.
Inte för att det ska vara svårt men det ska ju vara en tennis match där man möts och bollen vill gärna gå tillbaka lika hårt och ibland bättre slagen än en själv.

Men det absolut värsta med tjejer är de faktum att INGEN absolut INGEN kan vara charmig? Vad hände med 1990 talets Femme Fatale rörelse med Chick-Bond brudar som rökte cigarretter i baren och förförde män enbart med blick?
Tjejer tror att killar vill ha försvarslösa, korkade, tysta små dockor som aldrig torgför en åsikt - heeeeeeeeeeelt fel.

På samma sätt som tjejer vill ha killar med självkänsla och självförtroende, som tar tag i saker och ting - vill killar det! De tjejer som knäcker den koden är mest troligen den där kompisen du har som har världens bästa kille.

https://badgirlsbible.com/how-to-be-good-in-bed
Senast redigerad av Cheddarjoe 2022-10-10 kl. 00:12.
Citera
2022-10-10, 00:30
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En sak till:

Hon pratar tidigt i erat förhållande om riktigt triviala hälsoproblem, på fullaste allvar. Om hon säger att hon "väntar på utredningar" för det ena eller andra, så luska lite om hur många utredningar hon genomgått genom åren egentligen.
Hypokondri är inget som en person mörkar och skäms för (vilket man kan tro), utan ofta något som de trycker i ansiktet på dig ganska omgående. Därför missar man det. Det låter som allvar när hon ska hålla handen och "berätta något jobbigt" efter några dejter, och då handlar det om IBS, diffus yrsel eller några prover som visat "subkliniska värden".
Hypokondri är ett elände, och du kommer tillbringa dagar och nätter med någon som surar för att du inte är upprörd nog över någon påhittad sjuka som ger klåda på innerlåren.
väldigt sant, träffade en kvinna som började med att säga att hon har över 100 diagnoser

det kändes som hon var stolt över det, hoppade från jobb till jobb, givetvis jobbar alltid halvtid
bytte läkare ofta när dom tyckte att hon var frisk nog att jobb heltid
en äkta "hot mess"

när du inte håller med så säger hon direkt "du supportar mig inte" "du förstår mig inte" etc
eller helt enkelt "du försöker inte ens förstå hur jag har det" och helt plötsligt är allt ditt fel
Senast redigerad av DayNite 2022-10-10 kl. 00:35.
Citera
2022-10-10, 00:34
Medlem
vodericks avatar
När jag var ung och singel var det några standard parametrar man kolla i smyg vid första dejten hemma hos henne:
Ser spisen använd ut?
Om icke
Glöm att hon kommer spisa mat till ev kommande barn.

Är det mkt tvätt i tvättkorgen alt skåp för dito?
Hon har problemen med sin personliga hygien.
( tjejer som röker ingår ofta i den kategorin )

I nutid:
Försök att komma in i hennes tel.bok.
Kanske är sms listan ej raderad.
Mkt sms osv in i hennes mobbe.
Speciellt från män.
Bara dra.
Döljer ofta ngn form av missbruk inkl sex dito.
Summa
Stackars killar som raggar tjejer 2022....

Ps
Spola rökarna.
Även dom snygga.
Ds
Citera
2022-10-10, 00:37
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
När jag var ung och singel var det några standard parametrar man kolla i smyg vid första dejten hemma hos henne:
Ser spisen använd ut?
Om icke
Glöm att hon kommer spisa mat till ev kommande barn.

Är det mkt tvätt i tvättkorgen alt skåp för dito?
Hon har problemen med sin personliga hygien.
( tjejer som röker ingår ofta i den kategorin )

I nutid:
Försök att komma in i hennes tel.bok.
Kanske är sms listan ej raderad.
Mkt sms osv in i hennes mobbe.
Speciellt från män.
Bara dra.
Döljer ofta ngn form av missbruk inkl sex dito.
Summa
Stackars killar som raggar tjejer 2022....

Ps
Spola rökarna.
Även dom snygga.
Ds

jag skulle säga spola dom kvinnor som har ett stökigt hem, skitigt hemma, är lata, inte kan ta intiativ etc
ofta kallar dom sig UG eller sysslar med BDSM för att dom är lata i sängen helt enkelt, men samtidigt har en väldigt hög sex drive och måste ha sex för "att må bra"
dom går inte till gymmet utan tar genvägar som självsvält, fettsugning eller barbiedrog som lindrar hunger så att dom håller sig smala

DET VIKTIGASTE ATT KOLLA EFTER -->
dessa kvinnor brukar ha sin mobil på tyst när ni ses, eller lägger den upp och ner, samt stänger av så att texten är "dold" , STOR RÖD FLAGGA!

jag dateade en sådan kvinna några månader, vi satt och chillade hos henne, hon glömde stänga av "dölj text"
skulle flytta hennes mobil, då kommer det ett mess typ 02.30
"tack för senast du var skön, knulla nu?"

"du fick ett mess" sa jag, kanske du ska kolla det?
hon fick panik, började stamma och sa "jag vet inte vem det är" "varför messar han mig?"
det blev inga flera dates

håll dig borta
Senast redigerad av DayNite 2022-10-10 kl. 00:50.
Citera
2022-10-10, 00:44
Medlem
vodericks avatar
Ug kvinnor är smarta.
Får vi killar det vi gillar får hon det med sedan "efter sex"
( materiella saker)
Dom är inte dumma kvinnorna....

Å dumpar du henne.
Att hon är dyr i drift.
Finns 570.000 andra män till som gärna leker herre på täppan. ( lättlurade muppar dvs )

Vi män är helt enkelt puckon.
Spänner upp våra trummskinn.
5sek senare är vi on the top.
5 dagar senare är hon mera fortfarande kvinnan på täppan....
Citera
2022-10-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
jag skulle säga spola dom kvinnor som har ett stökigt hem, skitigt hemma, är lata, inte kan ta intiativ etc
ofta kallar dom sig UG eller sysslar med BDSM för att dom är lata i sängen helt enkelt, men samtidigt har en väldigt hög sex drive och måste ha sex för "att må bra"
dom går inte till gymmet utan tar genvägar som självsvält, fettsugning eller barbiedrog som lindrar hunger så att dom håller sig smala

DET VIKTIGASTE ATT KOLLA EFTER -->
dessa kvinnor brukar ha sin mobil på tyst när ni ses, eller lägger den upp och ner, samt stänger av så att texten är "dold" , STOR RÖD FLAGGA!

jag dateade en sådan kvinna några månader, vi satt och chillade hos henne, hon glömde stänga av "dölj text"
skulle flytta hennes mobil, då kommer det ett mess typ 02.30
"tack för senast du var skön, knulla nu?"

"du fick ett mess" sa jag, kanske du ska kolla det?
hon fick panik, började stamma och sa "jag vet inte vem det är" "varför messar han mig?"
det blev inga flera dates

håll dig borta

Är det det kursiverade i sig som är en varningsflagga, att mobilen är på ljudlöst eller innehållet i sms:et som kom och som du råkade läsa?

I sig så anser jag det som självklart och respektfullt att ha mobilen på ljudlös när man är upptagen med en person man vill ägna sig ostört åt. Jag har nog dolt innehåll på alla aviseringar för att inte i onödan störas av dom och kan tänka mig att fler har det så.
Citera
2022-10-11, 00:15
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Är det det kursiverade i sig som är en varningsflagga, att mobilen är på ljudlöst eller innehållet i sms:et som kom och som du råkade läsa?

I sig så anser jag det som självklart och respektfullt att ha mobilen på ljudlös när man är upptagen med en person man vill ägna sig ostört åt. Jag har nog dolt innehåll på alla aviseringar för att inte i onödan störas av dom och kan tänka mig att fler har det så.
jag tycker att om du datear en kvinna som alltid har mobilen på tyst, upp och ner samt ljudlös+ dold text döljer något
med facit i hand så har dom som gjort så, dolt något har det visat sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in