2022-10-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Vad denne "författare" grundar sina uppgifter på kan man ju verkligen undra? För det första skulle inte Viola hämta in någon ved. Hon gick ( enligt föräldrarna och lilla systern) helt lugnt och stilla ut genom dörren efter grälet. Att lilla systern skulle vara inlåst i ladugården var nog bara bya-skvaller. Hon förhördes ju av polisen och lämnade samma uppgifter som föräldrarna.

Jag kan en del om det här fallet så ni är välkomna med frågor eller funderingar.

Såg lillasystern Viola gå ut genom dörren, eller var det vad föräldrarna sagt åt henne att säga?
Citera
2022-10-10, 20:13
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tycker det är glasklart vad som hände den natten. Självklart sprang hon ingenstans utan blev ihjälslagen där i köket av sin sjuka pappa.

När en kvinna som brukar bli misshandlad försvinner spårlöst under ett bråk brukar det ha slutat så.

Det är ytterst intressant hur någon kan använda ordet självklart om något som hände för över 70 år sedan... Håhåjaja
Citera
2022-10-10, 20:15
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Nja, hon sprang ut i ladugården, pappan följde efter och knackade henne bakifrån. Han dumpade sedan kroppen i brunnen. Men 100% att det var pappan som bragde henne om livet.

Den var ny! Källa på det?
Citera
2022-10-10, 20:58
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tycker det är glasklart vad som hände den natten. Självklart sprang hon ingenstans utan blev ihjälslagen där i köket av sin sjuka pappa.

När en kvinna som brukar bli misshandlad försvinner spårlöst under ett bråk brukar det ha slutat så.

Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det är ytterst intressant hur någon kan använda ordet självklart om något som hände för över 70 år sedan... Håhåjaja

Viola ”brukade” inte bli misshandlad enligt de uppgifter som finns. Källa om du har på fötterna för det påståendet? Sen undrar jag hur du menar, har alla kvinnor som försvunnit efter ett bråk blivit ihjälslagna av sina fäder? Håhåjaja.

Citat:
Nja, hon sprang ut i ladugården, pappan följde efter och knackade henne bakifrån. Han dumpade sedan kroppen i brunnen. Men 100% att det var pappan som bragde henne om livet.

Citat:

Varifrån fick familjen Widegren sitt dricksvatten om Violas kropp låg i brunnen? Hur kom det sig att vare sig utredare, diverse snokande eller för all del Hurkos missade att upptäcka vad som fanns i brunnen? Frågorna är många.
Citera
2022-10-10, 21:06
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:

En vän till familjen som forskat i fallet, enligt honom ligger hon på 15 meters djup. Han är tyvärr död idag, så mer info kan jag inte få.
Citera
2022-10-10, 21:09
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
En vän till familjen som forskat i fallet, enligt honom ligger hon på 15 meters djup. Han är tyvärr död idag, så mer info kan jag inte få.

Okej... men borde inte dricksvattnet ha blivit dåligt då? Eller vad sa vännen till familjen om den saken?
Citera
2022-10-10, 23:55
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Det hade varit sensationellt om Violas kvarlevor hittats så varför såg ”vännen” inte till att detta blev offentligt? Låter också märkligt med 15 meters djup, hade Widegrens verkligen en så djup brunn? Och hur fick de sitt dricksvatten i fortsättningen?
Citera
2022-10-11, 06:27
Medlem
cerns avatar
Var ju såklart farsan som hade ihjäl na och grävde ner kroppen.
Citera
2022-10-13, 06:26
Medlem
Crime-boy2s avatar
Lyssna gärna på senaste poddavsnittet där polisen intervjuas. Jag delar hans åsikt.

https://shows.acast.com/olostamord/episodes/112-viola-widegren-del-16
Citera
2022-10-13, 10:28
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Lyssna gärna på senaste poddavsnittet där polisen intervjuas. Jag delar hans åsikt.

https://shows.acast.com/olostamord/episodes/112-viola-widegren-del-16
Vad anser han?
Citera
2022-10-13, 20:55
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Var ju såklart farsan som hade ihjäl na och grävde ner kroppen.

I december går tjälen djupt i de ångermanländska markerna så att gräva ner någon någorlunda djupt skulle ha varit ett drygt dagsverke.
Citera
2022-10-13, 21:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
I december går tjälen djupt i de ångermanländska markerna så att gräva ner någon någorlunda djupt skulle ha varit ett drygt dagsverke.

Hur var det med myrarna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in