2022-10-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Förstår inte det här. Hur kan Sundling och Ribom vara på läger i tre veckor då om sprintherrarna bara klarar en veckas läger?
Är det någon större skillnad att vara i Toblach mot att vara hemma? Allt beror väl på vilken träning man bedriver.

Sundling och Ribom är rika och har råd med en veckas semester (inte från träningen) tillskillnad från medelmåttorna i herrlaget.
Citera
2022-10-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Är det någon större skillnad att vara i Toblach mot att vara hemma? Allt beror väl på vilken träning man bedriver.

Sundling och Ribom är rika och har råd med en veckas semester (inte från träningen) tillskillnad från medelmåttorna i herrlaget.
Vad menar du med att dom är rika? Jonna har väl dragit in nån krona i vinstpengar, men Emma har knappast nån förmögenhet av ta av.
Senast redigerad av Krebs 2022-10-08 kl. 23:43.
Citera
2022-10-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Vad menar du med att dom är rika? Jonna har väl dragit in nån krona i vinstpengar, men Emma har knappast nån förmögenhet av ta av.
Relativt sett jämfört med manliga svenska åkare.

Sundling är hur bra som helst och Ribom är duktig med en vinnande personlighet. Klart sponsorer föredrar att satsa pengar på dem framför de ocharmiga herråkarna vi har i det här landet.
Citera
2022-10-09, 16:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Dåligt uppdaterad på sistone. Hur ligger det till för Svahn?
Citera
2022-10-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Dåligt uppdaterad på sistone. Hur ligger det till för Svahn?
Är på Mallorca med fysion och MDFK tror jag.
Citera
2022-10-09, 20:09
Medlem
Bra om så många som möjligt är på solläger nu för att slippa halkskadorna. När dom kommer hem är snösäsongen igång. Landslaget kör läger i slutet av månaden men Vålådalen öppnar 5km redan nästa helg.
Citera
2022-10-10, 14:04
Medlem
ycwms avatar
Bra av Maja och Linn, men Frida får rycka upp sig. Hoppas dock det inte kommer till att enskilda åkare tvingas ta såna beslut om ryssarna släpps på, då måste beslutet att bojkotta tas högre upp ifrån

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svenska-skidstjarnornas-hot-kan-bojkotta-vm/
Citera
2022-10-10, 14:32
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Bra av Maja och Linn, men Frida får rycka upp sig. Hoppas dock det inte kommer till att enskilda åkare tvingas ta såna beslut om ryssarna släpps på, då måste beslutet att bojkotta tas högre upp ifrån

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svenska-skidstjarnornas-hot-kan-bojkotta-vm/
Enligt dig är alltså:

Rycka upp sig = Tycka exakt som alla andra.
Citera
2022-10-10, 17:15
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Enligt dig är alltså:

Rycka upp sig = Tycka exakt som alla andra.

Om tycka exakt som alla andra är att göra sitt för att stå upp emot Putins Ryssland absolut.
Senast redigerad av ycwm 2022-10-10 kl. 17:45.
Citera
2022-10-10, 18:06
Medlem
Citat:

Jag håller med Frida om att det inte är utövarnas sak egentligen. Det är andra som ska besluta om det.
Citera
2022-10-10, 18:10
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag håller med Frida om att det inte är utövarnas sak egentligen. Det är andra som ska besluta om det.

Det håller jag med om som jag skrev. Självklart beslut av ledningen att ta enligt mig. Men viktigt att åkarna vädjar sina åsikter också och gör det tydligt för FIS
Citera
2022-10-10, 18:13
Medlem
Citat:
Det håller jag med om som jag skrev. Självklart beslut av ledningen att ta enligt mig.
Jag svarade på att du tyckte Frida skulle rycka upp sig. Ser egentligen ingen skillnad på vad hon Linn sa (Linn var ju inte heller säker på att hon verkligen skulle bojkotta inför fullbordat faktum)

Jag hade också varit nyfiken på att höra mer från Linn nu när TT uppenbarligen ringt upp dem. Men kanske kommer dagarna framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in