Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
De saknar väl både och. Hur många gånger senaste tre åren har vi sett en svensk sprinter slå någon i absoluta världseliten ens i ett heat? Oskar har gjort det, men i övrigt?
Grate och Häggström som exempel är ju bra sprinter, men han har vad jag vet aldrig gått vidare från kvartsfinal om de kört en tidig kvartsfinal och de bästa placeringarna kommer när de kört semi fem. Nån gång har Häggström gått vidare från semi fyra.
I herrsprint tror jag den bistra verkligheten är att vi bör sluta satsa på alla över 23 med undantag av Oskar Svensson (om vi siktar högre än nuvarande nivå)
Ersson och Anger är ju redan i träningsgruppen. Danielsson och Gisselman är med på sprintläger medan Häggas och K-J är petade helt. Känns som man har prioriteringen rätt för att vara med om medaljerna 2025 & 2026.
Grate hoppas jag fortfarande har sina bästa år framför sig, Persson ser jag inte som lika stor talang och nu läste jag att han kommer köra säsongen utan korsband i ena knät. Tveksamt, även han lär vara given i laget i vinter. Berglund tror jag inte heller så mycket på trots hyfsat ung, alla dom yngre känns intressantare sett till egenskaper.
Bra att det är nationell konkurrens, men jag förväntar mig att 01&02orna flyttar fram positionerna i vinter och slåss om VM-platser. Kommer vara tajt om VC-platserna också, men där bör prio ligga på dom yngre till en början.