2022-10-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Var inte så tröttsam. Backa lite och läs själv.

Jag gjorde det.

Fel angående vad?
Citera
2022-10-10, 09:26
Medlem
Jag hoppas verkligen att det är på väg att dö ut. Vore det enda rätta.
Citera
2022-10-10, 09:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag gjorde det.

Fel angående vad?
Ingen bryr sig om du är tradcon, för ingen bryr sig om dig. Börjar du vädra varför du är tradcon, offentligt, så kommer folk givetvis, offentligt, uttrycka att du är idiot.
En tradcon, dvs en kvinna som hellre vill umgås med sina barn när de är små, än bidra till sosemaskineriet är en idiot. men bara säg det då!
Alla håller inte med.
Speciellt inte de som har barn.
OM de ändå hellre skulle lämpa av sina ungar på dagis och/eller jobba under tiden anser jag att de är sämre mammor, men desto bättre sossar.

Det är så man får skitungar som du till slut. Och generationen efter dig blir könsbytare.
Citera
2022-10-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om du är tradcon, för ingen bryr sig om dig. Börjar du vädra varför du är tradcon, offentligt, så kommer folk givetvis, offentligt, uttrycka att du är idiot.
En tradcon, dvs en kvinna som hellre vill umgås med sina barn när de är små, än bidra till sosemaskineriet är en idiot. men bara säg det då!
Alla håller inte med.
Speciellt inte de som har barn.
OM de ändå hellre skulle lämpa av sina ungar på dagis och/eller jobba under tiden anser jag att de är sämre mammor, men desto bättre sossar.

Det är så man får skitungar som du till slut. Och generationen efter dig blir könsbytare.

Ingen bryr sig om någon uttrycker att de vill vara hemma med sina små barn. Det är det många som vill.

Håller man däremot på att propagera att det är kvinnans roll att stanna hemma med barnen och mannens att dra hela det ekonomiska lasset och att folk som inte lägger upp sitt liv på det sättet är dåliga föräldrar som gör sina barn till könsbytare så kommer man givetvis få mothugg och en hel drös människor kommer tycka att man är en efterbliven jubelidiot. Det säger sig självt.

Att sen sitta och tro att man är förtryckt för att man får mothugg på detta är den lipiga, självömkande biten.
Citera
2022-10-10, 10:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ingen bryr sig om någon uttrycker att de vill vara hemma med sina små barn. Det är det många som vill.

Håller man däremot på att propagera att det är kvinnans roll att stanna hemma med barnen och mannens att dra hela det ekonomiska lasset och att folk som inte lägger upp sitt liv på det sättet är dåliga föräldrar som gör sina barn till könsbytare så kommer man givetvis få mothugg och en hel drös människor kommer tycka att man är en efterbliven jubelidiot. Det säger sig självt.

Att sen sitta och tro att man är förtryckt för att man får mothugg på detta är den lipiga, självömkande biten.
Lyssna nu, för jag säger det bara en gång.
Du har precis gjort en klassisk 360 och uttryckt två helt emotstående åsikter i samma mening och anser att båda kan vara sanna. Det du trycker på är den motsatta som du tror att jag har, men det har du ingen aning om vad det är.

Den enda anledningen till att du gör det är för att det är den feministiska hållningen. Att bli mamma är en kvinnofälla. Att behöva se till sina egna ungar är en kvinnofälla. Att vilja stanna hemma med dem är en kvinnofälla, hur bra ens partner än kan försörja hela familjen.
Det råder absolut inget som helst tvivel om att svenska barn mått skit i decennier, men feminismens kvinnor går före alla deras behov.

Jfr gärna med synen på familj i t.ex. Schweiz.
Deras barnomsorg är inte subventionerad av staten och kostar därför rätt mycket, men å andra sidan vill mammor vara hemma med sina barn där och behöver inte skämmas för det, som mammor här ska göra enligt feminismen.

Varför, får du berätta för läsare här.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-10-10 kl. 10:57.
Citera
2022-10-10, 11:55
Medlem
Citat:
Lyssna nu, för jag säger det bara en gång.
Du har precis gjort en klassisk 360 och uttryckt två helt emotstående åsikter i samma mening och anser att båda kan vara sanna. Det du trycker på är den motsatta som du tror att jag har, men det har du ingen aning om vad det är.

Den enda anledningen till att du gör det är för att det är den feministiska hållningen. Att bli mamma är en kvinnofälla. Att behöva se till sina egna ungar är en kvinnofälla. Att vilja stanna hemma med dem är en kvinnofälla, hur bra ens partner än kan försörja hela familjen.
Det råder absolut inget som helst tvivel om att svenska barn mått skit i decennier, men feminismens kvinnor går före alla deras behov.

Jfr gärna med synen på familj i t.ex. Schweiz.
Deras barnomsorg är inte subventionerad av staten och kostar därför rätt mycket, men å andra sidan vill mammor vara hemma med sina barn där och behöver inte skämmas för det, som mammor här ska göra enligt feminismen.

Varför, får du berätta för läsare här.

Nej det är inte det minsta emotsägelsefullt.

Man kan tycka om att fiska och ingen kommer bry sig men om man går runt och gafflar om hur värdelösa alla andra är om de inte tycker om att fiska och att deras barn kommer bli könsbytare om man inte fiskar så är det en helt annan sak.

Att du inte kan förstå skillnaden är förändrar inte saken.

Det kan bli en ekonomisk fälla för den parten som väljer att inte jobba. Det säger sig självt. Detta hade ju däremot kunnat underlättas om man införde frivillig sambeskattning och/eller ett skilsmässosystem likt det som finns i USA men det verkar inte direkt toppen och är något som det klagas mycket över här på forumet
Citera
2022-10-10, 12:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej det är inte det minsta emotsägelsefullt.
Det kan bli en ekonomisk fälla för den parten som väljer att inte jobba.
Logiken är på topp precis hela tiden!
Du menar att man tjänar mindre om man inte jobbar?

Moses sandaler!

Ja, ett av narrativen är att om kvinnor inte jobbar precis hela tiden och helst utanatt få barn, får de bättre pensioner, men deras pensioner är inte låga för att de fött barn utan för att de väljer gratis, frivillig- och lågbetalda arbeten.
Eller har gjort.
Idag skjuter deras löner i höjden och superinflationen står runt nästa lågkonjunktur och väntar.

Då måste S fiffla bort runt 350 miljarder till av pensionärernas pengar. Man börjar med att höja pensionsåldern, nu först till 67 och om några år till 69. Men rör fan inte min Jämställdhetsmyndighet, inte ens om 300 000 fattigpensionärer skickas ut på gatan.
Citera
2022-10-10, 12:17
Medlem
Citat:
Logiken är på topp precis hela tiden!
Du menar att man tjänar mindre om man inte jobbar?

Moses sandaler!

Ja, ett av narrativen är att om kvinnor inte jobbar precis hela tiden och helst utanatt få barn, får de bättre pensioner, men deras pensioner är inte låga för att de fött barn utan för att de väljer gratis, frivillig- och lågbetalda arbeten.
Eller har gjort.
Idag skjuter deras löner i höjden och superinflationen står runt nästa lågkonjunktur och väntar.

Då måste S fiffla bort runt 350 miljarder till av pensionärernas pengar. Man börjar med att höja pensionsåldern, nu först till 67 och om några år till 69. Men rör fan inte min Jämställdhetsmyndighet, inte ens om 300 000 fattigpensionärer skickas ut på gatan.

Ja. Rätt logiskt, eller hur? Och man tjänar mindre om man inte jobbar än om man jobbar i ett lågbetalt yrke. Tror inte speciellt många jobbar hela livet gratis- eller som volontärer.

Detta hade som sagt kunnat hjälpas med frivillig sambeskattning eller ett skilsmässosystem likt det de har i USA, för det verkar rätt sugigt att vara ekonomiskt beroende av sin partner och veta att man sitter i skiten om man vill skilja sig.

Inget du betraktar som ett problem antar jag. Min fördom när det gäller tradcons av din sort är att det till största del handlar om att vilja ha makt över sin partner på så många olika sätt som möjligt. Att den inte ska kunna skilja sig från dig utan att bestraffas för det. Knappast konstigt att få vill hamna i den sitsen.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-10 kl. 12:47.
Citera
2022-10-10, 13:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja. Rätt logiskt, eller hur? Och man tjänar mindre om man inte jobbar än om man jobbar i ett lågbetalt yrke. Tror inte speciellt många jobbar hela livet gratis- eller som volontärer.

Detta hade som sagt kunnat hjälpas med frivillig sambeskattning eller ett skilsmässosystem likt det de har i USA, för det verkar rätt sugigt att vara ekonomiskt beroende av sin partner och veta att man sitter i skiten om man vill skilja sig.

Inget du betraktar som ett problem antar jag. Min fördom när det gäller tradcons av din sort är att det till största del handlar om att vilja ha makt över sin partner på så många olika sätt som möjligt. Att den inte ska kunna skilja sig från dig utan att bestraffas för det. Knappast konstigt att få vill hamna i den sitsen.
Jag kan tydligen inte ha den här diskussionen med dig heller.

Du verkar inte ha den blekaste aning om hur familjedomstolar behandlar män i USA.
Och du kallar mig tradcon. Varför?
Citera
2022-10-10, 13:10
Medlem
Citat:
Jag kan tydligen inte ha den här diskussionen med dig heller.

Du verkar inte ha den blekaste aning om hur familjedomstolar behandlar män i USA.
Och du kallar mig tradcon. Varför?

Klart jag har. Säger bara att det är en lösning på problemet. Inget jag själv förespråkar. Frivillig sambeskattning låter vettigare. Nåt måste man ju ha för att lösa problemet med att den ena parten förblir ekonomiskt beroende av den andre om den väljer att stanna hemma med barnen.

För att du förespråkar traditionell konservatism med strikta könsroller och att du lipar över hur förtryckta tradcons är.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-10 kl. 13:14.
Citera
2022-10-10, 13:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Klart jag har. Säger bara att det är en lösning på problemet. Inget jag själv förespråkar. Frivillig sambeskattning låter vettigare.

För att du förespråkar traditionell konservatism med strikta könsroller och att du lipar över hur förtryckta tradcons är.
Jag förespråkar vad som är bäst för barnet, om du nu inte märkte det.
En konsekvens av att få barn är att man är ur kommission ett par år.
Jag är också för att mamman själv ska få välja, inte något fundamentalistisk systerskap som försöker krossa idén om kärnfamiljen.
De säger inte ett endaste litet ord om de ensamstående mammorna med inseminerade barn eller barn med många pappor som går hemma eller på halvtid i decennier.
Citera
2022-10-10, 13:20
Medlem
Citat:
Jag förespråkar vad som är bäst för barnet, om du nu inte märkte det.
En konsekvens av att få barn är att man är ur kommission ett par år.
Jag är också för att mamman själv ska få välja, inte något fundamentalistisk systerskap som försöker krossa idén om kärnfamiljen.
De säger inte ett endaste litet ord om de ensamstående mammorna med inseminerade barn eller barn med många pappor som går hemma eller på halvtid i decennier.

Och hittar du nån som vill leva så så får man ha ett system som gör att hon inte är körd om/när hon väljer att skilja sig från dig.

Tycker du att det är viktigt att nån går ur kommission några år så är det ingen som hindrar dig från att ta den rollen och offra dina pensionspoäng och din möjlighet att spara ihop en egen buffert.

Lovar att i princip ingen kommer att klaga på dig om du väljer att stanna hemma med ungarna några år. Men du ska såklart känna till ev konsekvenser av det beslutet
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-10 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in