Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Försök inte leda bort konversationen från din egen dumhet.. Du påstod att 50% av befolkningen är incels och sen hänvisar du till en studie om barnlöshet som inkluderar sambos och gifta personer och som inte på något sätt undersöker sexuallivet eller frekvensen hos de inblandade öht.
Nu kommer du med 'förstår du inte att det finns många ensamma människor', som om jag någonsin hävdat att det. Ta och kamma dig!
Nej, jag har inga problem med att Säpo (eller vilka det var) undersöker huruvida incels utgör ett hot i samband med att flertalet terroristdåd nyligen utförts av just incels. Läser du rapporten så ser du också att den inte använder din, så breda som möjligt och totalt oanvändbara, definition av vad en incel är.
De syftar inte på gifta och sambos utan barn, inte heller alla som vill ligga men inte hittar en partner. De syftar på de som hänger/hängde på dedikerade incelforum som r/incel, PUAhate osv och som går runt och hänvisar till Elliot Rodger som "the supreme gentleman" osv.
Det är som om du i ditt eget huvud hade breddat begreppet mördare till att innefatta alla som någonsin ätit en kotlett för att sedan känna dig kränkt när någon hävdar att mördare dödar människor. "Vaddå jag äter ju bara en kotlett, Moses sandaler, hur kan de påstå att jag dödar människor???" Ren idioti
Du kan höja tonläget hur mycket du vill utan att få rätt.
Väljer du medvetet eller av illvilja att feltolka det jag skriver, spelar det ingen som helst roll om man diskuterar med dig eller inte.
Du kommer inte fatta, men...
Jag kommer inte låta dig leda bort diskussionen för andra som faktiskt kan konsten att steelmanna ett inlägg och att de äntligen får den pusselbit som förhindrat att de fått ihop hur "det funkar".
När det gäller incels, finns det en definition och det framgår av namnet. Allt utöver det, man vill hänga på dem och anklaga dem för är projektioner från en radikal feminism, som inte ens förstår att det finns nästan lika många kvinnliga incels som det finns män, men deras problem är något helt annat.
De vill också ligga med de 5% av männen som är preselect, eller alfa-Chads. Och det tävlar med 80% av kvinnorna om dessa %-män.
Det är det som gör dem bittra och hatiska mot män, men de skulle troligen aldrig medge sitt hat även om det särskilt i ditt fall vore så oerhört enkelt att locka fram.
Du borde snart inse att detta är en kamp feminismen är dömd att förlora. Du kan medge det för dig själv och lägga om, eller så går du ner med den skrikandes, till ingen som helst nytta.