2022-10-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Ryska guvernörer uppmanar ukrainare att lämna städer, speciellt de större städerna. ´´En stor överraskning väntar på er! Sarmats är redo!´´

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11296155/Putin-propagandist-calls-total-war-Stalinist-era-crackdowns-amid-Crimea-bridge-explosion.html?ito=so cial-twitter_mailonline
Läser man artikeln så handlar den om Solovyov, och han har sagt väldigt mycket i detta krig. Det finns en rad om att vice guvernören i den ryska staden Stavropol (mindre än Göteborg och belägen i norra Kaukasus) uppmanat ukrainarna att lämna sina städer för Satan2 är på G.
Citera
2022-10-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Man har fortfarande inte hittat mh370, en Boeing 777 reguljärflyg som försvann med världens dyraste eftersök som gav nästan inget.

Det får mig att tro att vi inte vet så mycket som man skulle tro om vad som händer.

Man skulle säkert kunna stoppa en och annan missil. Men att stoppa alla är önskedrömmar. Framför allt är det svårt att stoppa alla atomubåtar.
Den rådande doktrinen heter MAD och den innebär Ömsesidig Garanterad Utplåning. Det är miningen att det skall vara tillräckligt avskräckande för att ett kärnvapenkrig aldrig skall utbyta. Men skulle det ändå bli ett kärnvapenkrig så är det stor risk att mänskligheten går under.
Världen har aldrig varit närmare detta än nu.
Citera
2022-10-09, 23:06
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Frågan är ju varför Elon Musk och Max Tengmark inte förstår detta, eller är det något vi missar?

Musk ser jag som en foliehatt med pengar som köper upp idéer Närmast att jämföra med Ernst stavro Blofeld . Jag kan dessutom inte låta bli att fundera över om Musk har något samband med den där påstådda förrädaren Ryssland grep på rymd och missilforskningen för någon månad sedan .

Tegmark vet jag faktiskt inte ? Tror det är personliga känslor och åsikter blandat med vetenskap . Han är ju känd antikärnvapen förespråkare . Han betonar väldigt gärna Riskerna med kärnvapen . Dock finns det ju faktiskt en Chans att mänskligheten överlever och att planeten fortsätter existera .

Sedan utgår han förmodligen från ett " worst case scenario " När åtminstone jag räknar iskallt med att en stor andel inte kommer att fungera eller avfyras ( jag tror inte riktigt på DR Strangeloves extra dödliga doomsday bomb eftersom verkligheten är illa nog )
Citera
2022-10-09, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Vetti-tusan..

Har ju trott att Ukraina ligger bakom "Krim-bron", men nu är jag inte lika säker längre. Kriget går ju uruselt för Putin, och med detta så får han en ursäkt att eskalera det hela, igen !

Likaså kan man nog säga att sabotaget misslyckades. Det går fortfarande trafik över. Plus att kontrollen har övertagits av FSB.
Senast redigerad av Snapcount 2022-10-09 kl. 23:11.
Citera
2022-10-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är det absolut, men tänk om de där 700.000 istället hade samlats i en enda enorm demonstration någonstans i Moskva eller St Petersburg, med filmare som la ut klipp på alla tänkbara kanaler för att visa upp missnöjet och den allmänna vägran? Ska polisen låsa in 700.000 personer? Omöjligt.

Det hade tagit mer skruv i Ryssland än att folk bara flyr. Det är lite som att säga ”Fortsätt gör vad fan ni vill i Ukraina men blanda inte in mig!”.

Jo, men det sitter väl i ryggmärgen. Nedärvt. "Farfar slängde ett frimärke med Stalin på, fick 25 år i Gulag. Farmor blev våldtagen av tjekan och svalt ihjäl...". Såna historier i släkten har väl kuvat folket. Följde han 20 åringen Niki(?) som youtubade lite om demonstrationer innan han flydde till Turkiet. Det var intressant. Väldigt lågmälda och försynta klaganden, men övervakningskameror i alla gathörn och efter 15 minuter kom mängder av piketer och delade ut våld och långa straff. Jag förstår att det inte tar fart.
Senast redigerad av YBB641 2022-10-09 kl. 23:33.
Citera
2022-10-09, 23:08
Medlem
Enligt Donald Trump måste fredsförhandlingar genast indelas för att undvika ett tredje världskrig, rapporterar Newsweek.
Citera
2022-10-09, 23:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nja, herr Skalman....inte för att jag sade att Ryssland varit inne och härjat i Nigeria nej. Men psssst, det ligger lite till bakom än fördetta kolonisering, belgare och britter. Jo, jag har själv arbetat där . Ta en liten till på Uganda eller varför inte Sudan och Angola. Du förstår vad jag menar med "rysk INFLUENS" . Nu lämnar vi detta eftersom att det blir OT, och det tänker jag inte ge den stackars efterblivna ryssen som började skriva om Nigeria. Fridens

Ja Rysk influens är ju nästan som ryskt inflytande. Det leder bakåt och det blir skit av det
Citera
2022-10-09, 23:09
Medlem
Vet ej om det nämnts tidigare men Su-24 störtade i Rostov-regionen tidigare idag. Piloten sköt ut sig och överlevde, tyvärr.

https://russia.liveuamap.com/en/2022/9-october-su24-crashed-in-rostov-region-of-russia-pilot-ejected
Citera
2022-10-09, 23:12
Medlem
BAB7s avatar
Kortfattad uppdatering av läget det senaste dygnet

Ryska styrkor har utfört lyckade raketangrepp på staden Zaporizjzja, en stor framgång sker nu i denna region.

Vidare har Ryska styrkor sakta men säkert mer markområden i syd, sydost och i öster.
På hela den långa sträckan, - från en liten bit från Odessa och vidare längs hela sträckan ändå upp till Kharkiv har ryska styrkor avancerat en bit in i landet på nära 90% av den sammanlagda sträckan.

Sakta men säkert tar man nu kontrollen på fler och fler områden.
Senast redigerad av BAB7 2022-10-09 kl. 23:14.
Citera
2022-10-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om jag är rätt informerad använder amerikanerna någon form av fast bränsle i sina missiler, medan ryssarna måste tanka sina innan de skickas iväg eftersom det flytande bränslet fräter sönder missilen inifrån på bara någon vecka. Men jag kan ha fått detta om bakfoten, någon som är mer bevandrad i ämnet kanske kan fylla i?

Gamla sovjetmissiler som dom sköt med häromdagen från Belarus tankas med någonting väldigt frätande iaf, de kan ju rent teoretiskt bära kärnvapen. Tänker ändå att de skulle använda mer moderna raketer till just det. Såna som de sköt mot västra Ukraina i början av kriget kanske.
Citera
2022-10-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kortfattad uppdatering av läget det senaste dygnet

Ryska styrkor har utfört lyckade raketangrepp på staden Zaporizjzja, en stor framgång sker nu i denna region.

Vidare har Ryska styrkor sakta men säkert mer markområden i syd, sydost och i öster.
På hela den långa sträckan, - från en liten bit från Odessa och vidare längs hela sträckan ändå upp till Kharkiv har ryska styrkor avancerat en bit in i landet på nära 90% av den sammanlagda sträckan.

Sakta men säkert tar man nu kontrollen på fler och fler områden.

Det stämmer inte. Bara i Ryssland man går på ditt skitsnack.
Citera
2022-10-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Enligt Donald Trump måste fredsförhandlingar genast indelas för att undvika ett tredje världskrig, rapporterar Newsweek.

Jag tycker han har rätt. Jobbigt varje gång man håller med Donald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in