2022-10-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Har inte länken bifogats? Jag ser länken som jag klistrade in. Bugg kanske?

Nej buggen är kvar, det står ”Dailymail”, som har en träffsäkerhet med sina nyheter på typ 30%. Men jag antar att du inte visste det.
Citera
2022-10-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Han vet antagligen inte om att kärnvapen behöver service och översyn och att exempelvis tritium har en halveringstid på runt 12 år . Då är tritium ändå inte det mest besvärliga

Han har dessutom inte förstått att har Ryssland fuskat med underhållet med de vapen man faktiskt använder så har de fuskat ännu mer med utrustning de inte tror sig behöva använda .

Typiskt ett troll eller någon som är hysterisk . Fast visst jag kan förstå om det råder hysteri i Ryssland
Om jag är rätt informerad använder amerikanerna någon form av fast bränsle i sina missiler, medan ryssarna måste tanka sina innan de skickas iväg eftersom det flytande bränslet fräter sönder missilen inifrån på bara någon vecka. Men jag kan ha fått detta om bakfoten, någon som är mer bevandrad i ämnet kanske kan fylla i?
Citera
2022-10-09, 22:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Om Putin provspränger så borde USA svara omedelbart med provsprängning på en rysk militärbas.

Efter den markeringen skulle Putin förmodligen nackas eller fängslas ganska omedelbart. Vit flagga hissad i Kreml.

Jag vet inte vad ni är rädda för, så snart en sådan raket skjuts iväg, vilket den ju måste, eller tror ni att det är ett flygplan som tappar bomben, ser USA detta och skjuter ner raketen eller raketerna. Inget kommer fram till målet, men sen blir det het och det i landet som avfyrar objektet, det kan jag lova.
Slava Ukraina
Citera
2022-10-09, 22:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ryska guvernörer uppmanar ukrainare att lämna städer, speciellt de större städerna. ´´En stor överraskning väntar på er! Sarmats är redo!´´

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11296155/Putin-propagandist-calls-total-war-Stalinist-era-crackdowns-amid-Crimea-bridge-explosion.html?ito=so cial-twitter_mailonline
Haha...! Det är Valerij Tjernitsov som uttalar sig. Han fattar inte att Sarmat är en interkontinental ballistisk robot. Den kan riktas mot New York eller någon hangarfartygsbas i USA, (ryssarna har väl två stycken Sarmat II), men är inte ämnad för att sättas in mot något jävla rådhus i Lviv.

Guvernören över Stavropol är totalt oinsatt och vet inte vad han pratar om (som vanligt).
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av %
Jag har släkt som växt upp i Tyskland under andravärldskriget. De visste var lidande var.
Det är rena lyx-problem som sanktionerna ger. Åh nej elräkningen var en veckas restauranglunch dyrare den här månaden.

håller med, Slava Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ryska guvernörer uppmanar ukrainare att lämna städer, speciellt de större städerna. ´´En stor överraskning väntar på er! Sarmats är redo!´´

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11296155/Putin-propagandist-calls-total-war-Stalinist-era-crackdowns-amid-Crimea-bridge-explosion.html?ito=so cial-twitter_mailonline

Så ryssarna i dessa städer skall stanna kvar alltså
Citera
2022-10-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
97% collateral damage, 2% grusvägar och 1% militära mål? Tycker du det liknar godkända siffror som håller det från att vara rent fullständigt ansvarslöst MÖRDANDE på civila oskyldiga människor? (grusvägarna kan man godtaga som små misstag och collateral damage)
Det är bra att ryssarna lägger all energi på att plöja potatisåkrar med artilleri än att förstöra något viktigt. Men dåligt konstruerade och klent ihopskruvade pjäser i samarbete med otränade artillerister sänker träffprocenten betydligt, men så låga träfftal måste bero på ovilja från soldaternas sida, de maskar helt enkelt.
Citera
2022-10-09, 22:47
Medlem
Ja så i morgon kan bli den sista dagen vi får uppleva. Om Ryssland beslutar att hämnas med kärnvapen så kan allt hända. Svarar NATO med kärnvapen eller konventionella missiler så kan ett fullt kärnvapenkrig utbyta inom kort.
Citera
2022-10-09, 22:48
Medlem
Opaques avatar
Ursprungligen postat av Sextioplus
Om det är Ukraina så är de extremt skickliga alternativt den ryska bevakning berusad eller frånvarande.

Enligt folk som kan sprängämnen så var laddningen på 10-30 ton.

Det tyder på lastbil. Inget man simmar ut med.

Inte lastbil. Sprängningen måste ha kommit underifrån bron. Två balkar som bar upp en brosektion gav med sig . För att göra det så krävs det en riktad sprängverkan underifrån. Hade en lastbil med x antal sprängmedel flugit i luften bron, så hade majoriteten sprängverkan gått ut åt alla håll i tomma luften utan att åstadkomma dom här skadorna.

Alternativet är att tågsetet som stod still på järnvägsbanan strax ovanför personbilsbron exploderade spontant ( ) Och läckande bränsle som droppade ner på personbilsbron hettade upp asfalten och äventyrade hållfastigheten i brostrukturen . Men det är bara troligt om det finns "frätmärken" i det rasade broavsnittet. Vilket inte verkar finnas
Citera
2022-10-09, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Så ryssarna i dessa städer skall stanna kvar alltså

Tror inte det blir värre än det är, Sjutton också skit är inte i byxorna, USA:s satellieter har koll det lovar jag
Citera
2022-10-09, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Jag vet inte vad ni är rädda för, så snart en sådan raket skjuts iväg, vilket den ju måste, eller tror ni att det är ett flygplan som tappar bomben, ser USA detta och skjuter ner raketen eller raketerna. Inget kommer fram till målet, men sen blir det het och det i landet som avfyrar objektet, det kan jag lova.
Slava Ukraina

Man har fortfarande inte hittat mh370, en Boeing 777 reguljärflyg som försvann med världens dyraste eftersök som gav nästan inget.

Det får mig att tro att vi inte vet så mycket som man skulle tro om vad som händer.
Citera
2022-10-09, 22:57
Medlem
Roligt att se att deras soldater får bland grisarna, fy fan vad vidrigt det lär har luktat för dom att sova i svinstian, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in