2022-10-09, 22:11
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
För att de är upplärda i äkta rysk statsmannakonst och lever efter devisen - Ju fler som inget har, desto lättare är det att kuva dem så att de inte lägger sig i styrets korrupta stölder utav medel. Ja, ganska exakt som Putin och grabbarna. Du kan se detta i ALLA länder ryss-asen varit en influens. Lite sådär talande för sig själv vad den felande länken är

Nja där är ryssarna oskyldiga Nigeria är en Fd brittisk kronkoloni så det där är deras röra och egentligen ansvar . Brittiskt skojeri och röveri på den tiden var inte att leka med .

Nigerias problem är faktiskt biståndsrelaterat till en början. Populationen växte med hjälp av bistånd men deras agrara produktion gick baklänges .
Citera
2022-10-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu är det snart slut med sanktionerna. Tidigare har folk protesterat i Italien, Tjeckien och Ungen, och krävt att bojkotten av rysk gas och olja ska upphöra. Nu mullrar det i Tyskland, med samma krav.
"– Vi måste förhandla med Ryssland, mässar en talare genom högtalaranläggningen. Vi måste reparera Nord Stream 1 och 2 och öppna dem för gasleveranser. Och vi måste sluta med sanktionerna."

Snart kommer Ryssland komma in i värmen igen, och bli en del av den stora Europeiska gemenskapen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9zKGEq/fortfarande-stor-osakerhet-kring-vem-som-egentligen-ska-betala

Rimligen borde Rysslands folk tröttna långt innan Europas. Sanktionerna har drabbat Ryssland hårdare och männen dör eller såras i det meningslösa kriget. Det borde vara man ur huse för att protestera mot vansinnet. Men många är rädda med all rätt och många är hjärntvättade och går på diktatorns lögner.

Men det är också många Ryssar som tröttnar och flyr. Man uppskattar att 700.000 har lämnat landet. 200.000 bara senaste veckan till Kazakhstan. Hur många västeuropéer har flytt?

Om Ryssland skall ha större uthållighet så beror det endast på diktaturen. Att folket tvingas fortsätta kriget så länge diktatorn säger att det skall fortsätta. Väst skall ge upp fortare för att det är demokratiskt. Det måste vara detta som är tanken.
Citera
2022-10-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nja där är ryssarna oskyldiga Nigeria är en Fd brittisk kronkoloni så det där är deras röra och egentligen ansvar . Brittiskt skojeri och röveri på den tiden var inte att leka med .

Nigerias problem är faktiskt biståndsrelaterat till en början. Populationen växte med hjälp av bistånd men deras agrara produktion gick baklänges .
Nja, herr Skalman....inte för att jag sade att Ryssland varit inne och härjat i Nigeria nej. Men psssst, det ligger lite till bakom än fördetta kolonisering, belgare och britter. Jo, jag har själv arbetat där . Ta en liten till på Uganda eller varför inte Sudan och Angola. Du förstår vad jag menar med "rysk INFLUENS" . Nu lämnar vi detta eftersom att det blir OT, och det tänker jag inte ge den stackars efterblivna ryssen som började skriva om Nigeria. Fridens
Citera
2022-10-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Strålande humör blir vi alla strax, jag tror jorden går under idag imorgon kanske

Om du på riktigt tror att Putin kommer ”förstöra världen” och radera ut ditt släktträd inom två dagar, så är det kanske hög tid för dig att sluta med ryssrunkeriet?

Eller är du så extremt dum i huvudet så du fortfarande inte förstår vem fienden är? Spelar ingen roll om du är ryss, polsk eller svensk…
Citera
Medlem
Jirens avatar
Haha. Dvärgen blir bara äckligare och äckligare. Ryssland har terrorbombat hela östra Ukraina i över ett halvt år. Röda armén har grusat hela städer, torterat kvinnor och barn, mördat familjer och rövat bort tiotusentals barn till Ryssland.

Ukraina spränger Putins olagliga brobygge. "TERRORATTACK!"

Tidigare önskade jag få se Putin inför domstol i Haag. Nu vill jag bara se fanskapet dö i svåra plågor.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ikväll igen så skrålar stollen Solovyov om Nato haha. Och en av de galna pensionärerna i Nazi-Ryssland som har byggt sig en fin karriär på att slicka Putains feta röv Kartapolov står och säger att de måste följa sin store ledare ända till slutet. *gulp* Ganska tråkigt inslag, faktiskt inget nytt alls.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1579168584445886464
Citera
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag förstår tankarna men att utesluta faran med att säga att "ryssarnas kärnvapen nog inte funkar" är att ta krigets troliga eskalering inom kort med lite väl mycket klackspark.

Nej, jag håller med om det, MEN jag känner mig rätt säker på att det inte bara är att skicka iväg dem, utan att upptrappningen i så fall börjar med att man provspränger. OBS: är långt ifrån expert.
Citera
2022-10-09, 22:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Putin kommer inte delta i det Ryska säkerhetsrådets möte på måndag, Putin har redan bestämt sig för ett svar på terrorattacken.

DET BLIR FAN EN ATOMBOMB MOT UKRAINA ELLER MOT DEN FRÄMMANDE MAKT SOM BISTOD UKRAINA I TERRORDÅDET.

Då är han rädd att, hangripligen, bli avsatt, vilket iof är långt ifrån säkert.

Det finns en rolig episod om Stalin: Som ni redan vet så trodde han aldrig att Hitler skulle anfalla Sovjetunionen sommaren 1941. Han hade ju skickat massor av krigsnödvändiga förnödenheter till Nazityskland under nästsn två år. Men Hitler anföll och en chockad Stslin drog sig tillbska till sin datcha. Efter nästsn en vecka kommer övriga politbyråmedlemmar på besök. Stslin måste ha blivit jävligt nervös: " Nu kommer de att avsätta mig med tanke på hur jag låtit mig överraskas och gött Hitler!" Men nej, de hade kommit för att betyga Stalin sin trohet!

M.a.o. En tsar måste fucka upp det rejält innan han blir avsatt, och då troligtvis inte av sin egen elit. Det är istället de mest missgynnade som är den största faran. By the way: Det är just de med de lägsta inkomsterna som stödjer Putlers krig och mobiliseringen minst. Och det lär ju inte bli bättre längre fram.....

Slsva Ukraini!
Citera
2022-10-09, 22:22
Medlem
slutaletas avatar
Kärnvapen kommer inte skrämma någon, trots att ryssarna kommer använda det. Ryssland är fake och ny synas bluffen äntligen.
Citera
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
https://twitter.com/noclador/status/1579203522192904192
Citat:
russian media say they found the id of the truck driver/"bomber" from the Crimean bridge...

a) bloody, but not scorched
b id number 0000000000
c) same expiry date/signature as the example id on wikipedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Rimligen borde Rysslands folk tröttna långt innan Europas. Sanktionerna har drabbat Ryssland hårdare och männen dör eller såras i det meningslösa kriget. Det borde vara man ur huse för att protestera mot vansinnet. Men många är rädda med all rätt och många är hjärntvättade och går på diktatorns lögner.

Men det är också många Ryssar som tröttnar och flyr. Man uppskattar att 700.000 har lämnat landet. 200.000 bara senaste veckan till Kazakhstan. Hur många västeuropéer har flytt?

Om Ryssland skall ha större uthållighet så beror det endast på diktaturen. Att folket tvingas fortsätta kriget så länge diktatorn säger att det skall fortsätta. Väst skall ge upp fortare för att det är demokratiskt. Det måste vara detta som är tanken.

Att 700.000 flytt landet med allt vad det innebär är en större protest än några hundra i medelklassen som demonstrerar med wellpapplakat.
Citera
2022-10-09, 22:23
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Då är han rädd att, hangripligen, bli avsatt, vilket iof är långt ifrån säkert.

Det finns en rolig episod om Stalin: Som ni redan vet så trodde han aldrig att Hitler skulle anfalla Sovjetunionen sommaren 1941. Han hade ju skickat massor av krigsnödvändiga förnödenheter till Nazityskland under nästsn två år. Men Hitler anföll och en chockad Stslin drog sig tillbska till sin datcha. Efter nästsn en vecka kommer övriga politbyråmedlemmar på besök. Stslin måste ha blivit jävligt nervös: " Nu kommer de att avsätta mig med tanke på hur jag låtit mig överraskas och gött Hitler!" Men nej, de hade kommit för att betyga Stalin sin trohet!

M.a.o. En tsar måste fucka upp det rejält innan han blir avsatt, och då troligtvis inte av sin egen elit. Det är istället de mest missgynnade som är den största faran. By the way: Det är just de med de lägsta inkomsterna som stödjer Putlers krig och mobiliseringen minst. Och det lär ju inte bli bättre längre fram.....

Slsva Ukraini!

Jag tror dock inte man kan jämföra det järngrepp Stalin hade över den ryska eliten år 1941 med Putins av idag. Han hade terroriserat dem i nästan tio år på en nivå Putin inte är i närheten av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in