2022-10-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje han har brukt kona sin PC? Rimer jo med beskrivelsen av "tilknytning". Når hun i tillegg
er hans "confidant" i noe så alvorlig som en overfallsvoldtekt, virker det jo som hun er en han stoler på.

Skal ikke se bort fra at hun har hatt noen fingre med i bedrageriene.

Hun liker jo penger, det er ganske tydelig.

Jeg ser forøvrig ikke helt bort fra at PSS kan være både morder og krypto-GM.

Jeg foreslo dette tidligere, men det ble avkreftet av en annen bruker, husker ikke helt hvem.

At selgeren med brukernavn CardPass i virkeligheten er en svindler som jobber med "kortsystem" virker jo ikke helt fjernt Men bare ett skudd i mørket.
Citera
2022-10-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
På denne adressen er det registrert 11 personer, blant annet et polsk byggefirma som konkursbo. Hennes navn er ikke oppgitt her.

Polakkene dro hjem etter å ha vært futurummennene?
Citera
2022-10-09, 16:54
Medlem
Her er det nok mer snakk om at PSS kanskje kan ha kjøpt passkopien mens CardPass bare er selgeren.
Om PSS & Co har en ukjent belastning på rundt 15.000 kroner i juni 2018 hadde jo det vært interessant.

Vi får se hvilke opplysninger som kommer frem etter hvert. Det dreier seg nok ikke bare om et bildefunn.
Citera
2022-10-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Nytt vittne såg männen i september.

østeuropeiske registreringsskylt.

Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig.

tre fiskere ved Langvannet.

slutten av 20-årene, og den tredje mannen i 50-årene.

eldre Ford Fiesta

Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Tre bilar har man använt.

1.) Ford Fiesta med østeuropeiske registreringsskylt.

2.) En silver/grå SUV. Stulna skyltar/Norsk registrerad.

3.) En Mazda Cx-3 med stulna skyltar RL33136.
Skåpbilen är en Peuguet Boxer.
https://minfil.com/MeZ37areb1/Skjermbilde_2019-01-24_22.38.53_png

Killarna:

20-åring från Rumänien. 176-181 lång

En 50-åring kraftig byggd. Skägg. Rumänien.

En 30-40 år. Smal lång 180-190 lång. Spetsig näsa. Slank. Rumänien.

Hobby:
Fiska, kamera, data

Jobb:
Måleri, murare

Språk:
østeuropeiske. Rumänska.

Ligor:
Stjäl båtmotorer och allt möjligt.

Hyr lokal, källare, stuga, fiskebod

Kan lite norska. Engelska. Rumänska

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Den bilen som ble fanget av kameraovervåkning, var det på samme sted som den bilen som dette vitnet så stå parkert? (Bilde i artikkelen)
"Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Har politiet sett på overvåkningskameraene på de byggene som fanget den bilen, for dagene og ukene før den 31.10.18, for å se om de kunne se den bilen som det vitnet så før den 31.?

Nå ser jeg på bildet at den bilen med østeuropeiske skilter som vitnet så, var parkert et stykke nærmere bilveien.

Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Får meg til å tenke på forsvinningssaker hvor politiet har gjort minimalt, men det var jo ikke rikfolk, tenkte på en fyr som jeg leste om i vg for en stund siden, Jørn Berntzen, politiet gadd ikke sjekke et eneste kamera eller noenting, det lønner seg å ha penger om det skal bli noen sak..likhet for loven, finnes ikke i Norge. Skulle gjerne skrevet om egne erfaringer men orker ikke stå frem..
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Oi, dette har jeg tro på er gjerningsmennene

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

For svenskene som ikke orker lange norske artikler:

Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstår litt av det språket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig.

De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse

"Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst."
Den bilen med østeuoropeiske skilter og de tre fiskerne: De tre fiskerne (om de er innblandet) kan kanskje ha hatt spaningsoppdrag i forkant av forsvinningsdagen, og kan senere forlatt Norge?

Fra det jeg husker å ha lest i artikler om de vitneobservasjonene av fiskerne og bil, så ble hverken de fiskerne eller den bilen med østeupropeiske skilter observert etter forsvinningen, men kun i tiden før forsvinningen.

Hvorfor ble aldri fiskerne og den bilen etterlyst?!
Har politiet i det hele tatt gjort noe for å etterforske dette sporet?

"To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk"
Snakker noen som er i (eller som har vært i) kretsen til den nye siktede et annet østeuropeisk språk enn polsk?
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-09 kl. 17:26.
Citera
2022-10-09, 17:02
Medlem
Citat:
Kanskje han har brukt kona sin PC? Rimer jo med beskrivelsen av "tilknytning". Når hun i tillegg
er hans "confidant" i noe så alvorlig som en overfallsvoldtekt, virker det jo som hun er en han stoler på.

Skal ikke se bort fra at hun har hatt noen fingre med i bedrageriene.

Hun liker jo penger, det er ganske tydelig.

Jeg ser forøvrig ikke helt bort fra at PSS kan være både morder og krypto-GM.

Jeg foreslo dette tidligere, men det ble avkreftet av en annen bruker, husker ikke helt hvem.

Er Medisindamen fortsatt gift med PSS. Litt uklart for meg om de er skilt, eller fremdeles gift.

Hun kan uansett være aktuell som støtteperson for PSS. Eventuelt medhjelper. Eventuelt likeverdig partner. Hun studerte medisin i Polen, over seks eller syv år, og både hun og han kan ha opprettet polske kontakter i løpet av den tiden. Feks.

Og som du sier, vi kan ikke helt utelukke PSS som mulig GM heller. Ut fra det vi vet nå. Selv om det da ville ha vært enda mer uforsiktig av han, å ikke destruere dataenheten han har brukt til kryptorigget.

Om CardPass. Mener å ha lest at CardPass er, eller var, et brukernavn som man antar er blitt benyttet av flere forskjellige personer, og at CardPass skal befinne seg i utlandet et sted. Mest sannsynlig et sentralt sted i Europa. Sånn omtrent Tyskland.

Men, hvis politiet skulle ha hatt los på mer lokale kandidater til nicket CardPass, kan jeg se for meg at de kunne frigi ukorrekt info til pressen, i håp om at personen(e) bak CardPass skulle føle seg trygge nok til å fortsette å bruke nicket.

Skudd i mørket det da. Som andre har nevnt tidligere.

Men, strengt tatt vet vi ikke nok til å utelukke at PSS kan stå bak CardPass. Så. Det får ligge åpent.
Citera
2022-10-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den bilen med østeoropeiske skilter og de tre fiskerne: De tre fiskerne (om de er innblandet) kan kanskje ha hatt spaningsoppdrag i forkant av forsvinningsdagen, og kan senere forlatt Norge?

Spessielt dette med lege kona hans, som ble dømt for å forfalske bevis for og få han fri fra overfallsvoldtekten. Spesielt for fordi det var en overfallsvoldtekt med dna bevis, og spessilet fordi hu tilsynelatende må ha ett klokt hode, ellers hadde hu ikke klart å bli lege. Åpenbart ei dame med gjennomførings evne og gjennomføringsvilje.
Citera
2022-10-09, 17:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her er det nok mer snakk om at PSS kanskje kan ha kjøpt passkopien mens CardPass bare er selgeren.
Om PSS & Co har en ukjent belastning på rundt 15.000 kroner i juni 2018 hadde jo det vært interessant.

Vi får se hvilke opplysninger som kommer frem etter hvert. Det dreier seg nok ikke bare om et bildefunn.

Mannen har såvidt jeg skjønner bl.a. vært domfelt for ni identitetstyverier.
Han har altså erfaring med dette, det er hans modus. Han later i tillegg til å
ha lav terskel for vold, også mot kvinner.

Vi skal ikke se bort fra at han har hatt et lite arsenal av stjålne id'er liggende.
Sånn sett passet vel OHG sin bar til et opplegg som kun var online, hvor han
selv ikke var nødt til å gi seg ut for å være en annen. Hva var vel da bedre enn
en "blendahvit" sørlending?

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Spessielt dette med lege kona hans, som ble dømt for å forfalske bevis for og få han fri fra overfallsvoldtekten. Spesielt for fordi det var en overfallsvoldtekt med dna bevis, og spessilet fordi hu tilsynelatende må ha ett klokt hode, ellers hadde hu ikke klart å bli lege. Åpenbart ei dame med gjennomførings evne og gjennomføringsvilje.

Hun har jo vært sammen med ham mens han drev med bedragerier og dokumentfalsk.
Hvem vet, kanskje hun har fått hjelp med "utdannelsen". Hun trenger absolutt ikke være
klok - som i betydningen rettskaffen - hun kan være slu og utspekulert. Noen her nevnte
at en legeutdannelse tar sju år. Har hun stått hele løpet, eller tatt snarveier? Hvis hun ikke
har mer skrupler enn at hun vitner falskt i retten, mener jeg terskelen nok ligger enda lavere
for å fikse på CV'en.
Senast redigerad av Svartediket 2022-10-09 kl. 17:13.
Citera
2022-10-09, 17:24
Medlem
Citat:
mener jeg terskelen nok ligger enda lavere for å fikse på CV'en.

Å fikse på cvn er en ting, men å fake seg til en gyldig autorisasjon som lege i Norge er umulig. Hvis noen vet hennes fødselsdato og fødselsår, så er hennes autorisasjon som lege søkbar her: https://register.helsedirektoratet.no/Hpr
Citera
2022-10-09, 17:27
Medlem
Citat:
Mannen har såvidt jeg skjønner bl.a. vært domfelt for ni identitetstyverier.
Han har altså erfaring med dette, det er hans modus. Han later i tillegg til å
ha lav terskel for vold, også mot kvinner.

Vi skal ikke se bort fra at han har hatt et lite arsenal av stjålne id'er liggende.
Sånn sett passet vel OHG sin bar til et opplegg som kun var online, hvor han
selv ikke var nødt til å gi seg ut for å være en annen. Hva var vel da bedre enn
en "blendahvit" sørlending?

Ja, det er en del treff på sjekklisten knyttet til denne saken.

Voldskapasitet, kryptokunnskap, stjålne IDer og trusler.

Samtidig utvist stor vilje til grov manipulering og villedning.
Sammen med sin usedvanlige lojale og aktive støttespiller.
Citera
2022-10-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

kan også være kryptogm og "kontoeier" når han er siktet for drap eller medvirkning til drap. Var det han som fikk "lønn"?
Citera
2022-10-09, 17:31
Medlem
Hvilken nasjonalitet har den nye siktede og hvilke språk snakker han?
Citera
2022-10-09, 17:38
Medlem
Fiskerne kan eventuelt ha observert at AE eventuelt var ute med valpen i hagen eller i nærområdet til huset til faste tider på morgenene/formiddagene.
Og GM kan ha slått til og trengt seg inn i huset mens AE var i ferd med å lukke døren etter å ha vært ute med valpen.
Eller kanskje AE eventuelt ikke låste døren mens hun var ute med valpen de gangene hun eventuelt kun var i hagen med valpen, og at dette eventuelt ble observert og GM kan eventuelt ha lurt seg inn i huset mens AE var i hagen?

Om 09.14-09.16-samtalen leste jeg for lang tid siden at den samtalen ble foretatt fra huset eller i nærheten av huset i Sv4. Da kan kanskje AE ha vært ute med valpen mens hun foretok 9.14-samtalen?
Mange blir litt mindre oppmerksomme på ting som foregår i omgivelsene når de snakker i telefonen.
Senast redigerad av z-z-z 2022-10-09 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in