2022-10-09, 10:37
Medlem
st33rs avatar
Visst var det så att den sk samtalstaxan barnen betalade var en avgift på 10kr per inringt samtal som gick till Pontus?
Dvs han uppmanade barn att ringa till honom. Men alla kom till en telefonsvarare där de fick svaret att pröva igen nån annan gång. Och varje gång fick han 10 kr
Citera
2022-10-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Såg svaren på en del av frågorna han fått på Snapchat.
Alltså, är grabben på riktigt efterbliven?

Japp.. Och jävligt söt.
Citera
2022-10-09, 11:25
Medlem
Citat:
Såg svaren på en del av frågorna han fått på Snapchat.

Både ja och nej enligt mig. Han vet vad han gör,han lever för sin fd Youtube kanaler, sin karriär och han tycker att ALL PUBLICITET är bra publicitet men i verkligheten är det inte så. Hans stora publik är ju faktiskt barn och då pratar han som han pratade med barn. Frågar du pontus så kommer han ju självklart säga att han har inget gjort något fel alls och att han kan inte göra något fel!
Citera
2022-10-09, 12:26
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Japp.. Och jävligt söt.
Söt?!
Citera
2022-10-09, 12:43
Medlem
Citat:
Söt?!

Som en sockerkaka, du vet. Efterbliven men söt 😍
Citera
2022-10-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Läste nyheten om han på aftonbladet nyss
Han hade sökt 2 vanliga jobb men fått nobben och säger sen att han inte kan få ett vanligt jobb efter 2 avslag

Han skröt ju om att han var juristutbildad. Iofs en ett par veckor långt YH-utbildning, men ändå
Citera
2022-10-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Han har verkligen noll i självinsikt om att han kan ha gjort något fel. Det är så oseriöst att uppmana barn att ringa till hans betalnummer och hoppas att de ska få prata med honom. Det är som att barn ska förstå vad betalnummer är för något.
"– Det är för att ett fåtal personer har känt sig lurade, och det är främst för att de inte förstått vad ordet samtalstaxa betyder. I efterhand kan jag ångra att jag inte använt andra ord, men jag har inte lurat någon på pengar, säger han."
Youtube kunde ju förstås också ha varnat honom och bara raderat de videor som bröt mot användarvillkoren. Men då SVD gjort en stor granskning av Rasmusson så ville nog Youtube slippa problem och valde att stänga av hela hans kanal och stoppa alla hans försök att starta nya kanaler. Om bara Rasmusson och hans mamma varit lite ödmjuka när de granskades och erkänt att de gjort fel istället för att kategoriskt slå i från sig allt, hade nog kanalen varit uppe än idag. Hade de svarat "Ja, det var olyckligt med lilla Lisa som ringde 1000 gånger till vår telefonsvarare, men vi ska betala familjens telefonräkning" och i övrigt varit beredda att tillmötesgå den kritik de fått så hade nog synen på familjen kanske sett lite annorlunda ut och de hade kunnat fortsätta nästan som vanligt. Nu står de utan försörjning.

Det är det som är det mest sjuka av allt; han förstår verkligen inte att det är fel att det här med samtalen. Han tror det handlar om att han valt fel ord, såsom "samtalstaxa". Han lever verkligen i en egen liten psykopatbubbla.
Citera
2022-10-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Pontus hade ju som sagt en Q&A på snapchat och man måste tyvärr ha ett snapchatkonto för att se svaren, men en del av hans svar har delats vidare på andra social medier.

Måste verkligen säga att Pontus är är sjukare än jag trodde.
https://twitter.com/InteCarl/status/1578766446787952641?s=20&t=r1KlnSxMa5tRbaJdiz-KGQ

Pontus säger bland annat att han inte lurat några barn på pengar med argumenten, lura folk är kriminellt, kriminella sitter i fängelset, jag sitter inte i fängelset så därför är det ett bevis på att jag inte gjort något fel.

Han pratar även om att det är konstigt att tjejer i bikini får finnas på youtube, men inte han.
Sen pratar han om varför han inte vill träffa journalister, är för att han en gång har blivit lurad av en journalist. Han kan heller inte flytta hemifrån för att han inte skulle ha råd med en hyra på 2-3000 kr. Man undrar ju verkligen vad dom där 400k i vinst han tagit ut, tagit vägen. Plus allt kapital han måste ha i företaget.

Summan av kardemumma, hade förväntat mig om att han skulle be om ursäkt eller säga att det han gjorde då var fel, och han att nu ångar sig. Men nej han fortsätter att försvara sitt beteende och hävda att han inte gjort något fel.

Han resonerar oerhört verklighetsfrånvänt. Han är definitivt sjukare än jag någonsin trodde.
Citera
2022-10-09, 13:03
Medlem
Citat:

Han har definitivt diagnoser.
Citera
2022-10-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.Beatt
Du har rätt, det är lättare att driva någon till självmord om Haveristerna istället, som föregångaren "Inte Rasist Men", riktar in alla sina samlade drev och trakasserier mot okända SD-politiker i Bålsta. Pontus kommer de aldrig lyckas knäcka.

Citat:
Ursprungligen postat av realmossis
Jag har inte sett några indikationer på att de ens har försökt?

I am Virkot, the real mossis - intersectionalism and clout

Nä, de är väl fullt upptagna med att trakassera andra just nu. Men de kommer nog att återkomma till Pontus Rasmusson.
Citera
2022-10-09, 13:47
Medlem
jackflashs avatar
Pontus, om du läser detta. Jag riktar denna uppmaning till dig.

Jag har följt dig ett tag. Mina barn gillade dina videos. Det som slog spiken i kistan för mig var dock din ”förlåt-video.”

Jag är ärlig talat osäker på om du över huvud taget förstår problemet med den. Jag tänkte därför upplysa dig:

Kanske var det inte din mening att lura barnen. Faktum är dock att många kände sig lurade. Du hade en chans att ställa allt till rätta, nämligen genom att återbetala alla inkomster från videon. Hade du gjort det hade allt sett annorlunda ut idag. Istället valde du att skapa en video vara enda egentliga syfte var att skaffa fler prenumeranter. Helt fel tillfälle och fel kanal just då.

Jag vet inte vad dina föräldrar har för hållhake på dig, men du måste inse att du är en vuxen, tänkande människa med eget ansvar.

Då jag jobbat en del med skadehantering vid mediakriser råder jag dig till följande:

1. Sluta luta dig på dina föräldrar.
2. Gå ut med en ärlig ursäkt där du tar på dig ansvaret.
3. Betala tillbaks alla intäkter från betalsamtalen.
4. Sluta undvika media. Hanteras de på rätt sätt kan de vara till din fördel.
Senast redigerad av jackflash 2022-10-09 kl. 14:37.
Citera
2022-10-09, 14:02
Medlem
Hans ursäkter är ju från en annan planet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här