2022-10-08, 19:07
Medlem
Man undrar ju om han verkligen har gått in med inställning att få jobben med eller gör han som de flesta som gillar att gå på bidrag och inte ens försöker på intervjuerna?
Citera
2022-10-08, 19:12
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Man undrar ju om han verkligen har gått in med inställning att få jobben med eller gör han som de flesta som gillar att gå på bidrag och inte ens försöker på intervjuerna?

Han har knappast sökt 1 jobb, än mindre 2! Städare, vem fan får inte jobb som städare?

Vilken jävla luffare du är Rasmus!
Citera
2022-10-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Han har knappast sökt 1 jobb, än mindre 2! Städare, vem fan får inte jobb som städare?

Vilken jävla luffare du är Rasmus!

Haha sant luffare är han.
Han kan väl följa sina föräldrar och leva på bidrar resten av livet
Citera
2022-10-08, 19:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Nu gråter han ut i aftonblaskan https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/WRjMxk/pontus-rasmusson-slar-ifran-sig-efter-att-youtube-stangt-ner-hans-konton
Han har verkligen noll i självinsikt om att han kan ha gjort något fel. Det är så oseriöst att uppmana barn att ringa till hans betalnummer och hoppas att de ska få prata med honom. Det är som att barn ska förstå vad betalnummer är för något.
"– Det är för att ett fåtal personer har känt sig lurade, och det är främst för att de inte förstått vad ordet samtalstaxa betyder. I efterhand kan jag ångra att jag inte använt andra ord, men jag har inte lurat någon på pengar, säger han."
Youtube kunde ju förstås också ha varnat honom och bara raderat de videor som bröt mot användarvillkoren. Men då SVD gjort en stor granskning av Rasmusson så ville nog Youtube slippa problem och valde att stänga av hela hans kanal och stoppa alla hans försök att starta nya kanaler. Om bara Rasmusson och hans mamma varit lite ödmjuka när de granskades och erkänt att de gjort fel istället för att kategoriskt slå i från sig allt, hade nog kanalen varit uppe än idag. Hade de svarat "Ja, det var olyckligt med lilla Lisa som ringde 1000 gånger till vår telefonsvarare, men vi ska betala familjens telefonräkning" och i övrigt varit beredda att tillmötesgå den kritik de fått så hade nog synen på familjen kanske sett lite annorlunda ut och de hade kunnat fortsätta nästan som vanligt. Nu står de utan försörjning.
Citera
2022-10-08, 19:52
Medlem
Stämmer det att hans föräldrar är sjukskrivna och går på bidrag?
Citera
2022-10-08, 20:29
Medlem
kisumixvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
Stämmer det att hans föräldrar är sjukskrivna och går på bidrag?
Ja de har inte haft någon annan inkomst under de senaste åren enligt SvDs granskning, men om det var A-kassa eller F-kassa minns jag ej.
Citera
2022-10-08, 21:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Läste nyheten om han på aftonbladet nyss
Han hade sökt 2 vanliga jobb men fått nobben och säger sen att han inte kan få ett vanligt jobb efter 2 avslag

han är helt verklighetsfrånvänd. han har ingen yrkeserfarenhet vad jag vet, och tror han ska få första jobbet han söker?

och vaddå samtalstaxa. det var väl ett betalnummer han hade, där varje samtal gav honom pengar även om han inte svarade.
Citera
2022-10-09, 08:09
Medlem
Vad är det här för skit!? Om han *verkligen* ville söka ett riktigt jobb så måste han väl
Ändå fatta att folk kommer snacka efter allt skit han har gjort på Youtube som att sexualisera barn??!! Klart som fan de sätter spår och han ser ändå sig själv ut som ett offer. Nej jag vet han ljuger och vill tycka synd om sig själv! Sexualisera man barn och lurar barnfamilj på pengar så kommer folk prata om det men pontus LEVER FÖR YOUTUBE.
Citera
2022-10-09, 09:51
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Akasha1000 2022-10-09 kl. 10:15.
Citera
2022-10-09, 09:59
Medlem
Pontus hade ju som sagt en Q&A på snapchat och man måste tyvärr ha ett snapchatkonto för att se svaren, men en del av hans svar har delats vidare på andra social medier.

Måste verkligen säga att Pontus är är sjukare än jag trodde.
https://twitter.com/InteCarl/status/1578766446787952641?s=20&t=r1KlnSxMa5tRbaJdiz-KGQ

Pontus säger bland annat att han inte lurat några barn på pengar med argumenten, lura folk är kriminellt, kriminella sitter i fängelset, jag sitter inte i fängelset så därför är det ett bevis på att jag inte gjort något fel.

Han pratar även om att det är konstigt att tjejer i bikini får finnas på youtube, men inte han.
Sen pratar han om varför han inte vill träffa journalister, är för att han en gång har blivit lurad av en journalist. Han kan heller inte flytta hemifrån för att han inte skulle ha råd med en hyra på 2-3000 kr. Man undrar ju verkligen vad dom där 400k i vinst han tagit ut, tagit vägen. Plus allt kapital han måste ha i företaget.

Summan av kardemumma, hade förväntat mig om att han skulle be om ursäkt eller säga att det han gjorde då var fel, och han att nu ångar sig. Men nej han fortsätter att försvara sitt beteende och hävda att han inte gjort något fel.
Citera
2022-10-09, 10:19
Medlem
Om han har lurat barn? Han jämför det med att köpa en för liten tröja, "då känner man sig lurad." Och han klagar på dyra videos, men han var ju sponsrad av flera leksaksföretag. Och han hade ju stulit andras idéer och sketcher, men andra betalar för detta.
Senast redigerad av Akasha1000 2022-10-09 kl. 10:21.
Citera
2022-10-09, 10:33
Medlem
Plastartikels avatar
Såg svaren på en del av frågorna han fått på Snapchat.
Alltså, är grabben på riktigt efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in