2022-10-08, 16:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är antintalist, för jag har ett samvete. Om det är smart att föröka sig så är insekter, bakterier och virus de smartaste av alla.
Det är väl bara människan som medvetet tar beslut exakt hur många barn han skaffar sig? Så jämförelse med alla andra djurarter och livsformer är inte meningsfull.

Jag tror att du kommer att ångra ditt filosofiska val "mot barn" när du blir äldre och ensam.

Om ingen skaffar barn så finns ingen som kan ta hand om äldre. Du lever gott på att andra, som jag, skaffar barn.

Borde dina föräldrar inte ha skaffat barn?

Om du varit säker på ditt val hade du inte haft moraliska åsikter om personer som gör andra val.

Just saying.
Senast redigerad av Barents 2022-10-08 kl. 16:30.
Citera
2022-10-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är väl bara människan som medvetet tar beslut exakt hur många barn han skaffar sig? Så jämförelse med alla andra djurarter och livsformer är inte meningsfull.

Jag tror att du kommer att ångra ditt filosofiska val "mot barn" när du blir äldre och ensam.

Om ingen skaffar barn så finns ingen som kan ta hand om äldre. Du lever på att andra skaffat barn.

Om du varit säker på ditt val hade du inte haft moraliska åsikter om personer som gör andra val.

Jag vill inte bli "omhändertagen" om jag skulle bli så sjuk att jag inte kan klara mig ensam. Det räcker med 10 gram pentobarbital eller i nödfall en kula.

Jag förstår att du håller på Ryssland, eftersom du öht inte fattar konceptet moraliskt rätt och fel. Om jag hindrar andra från att föröka sig, så har jag bidragit till att minska lidandet i världen.
Citera
2022-10-08, 16:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag vill inte bli "omhändertagen" om jag skulle bli så sjuk att jag inte kan klara mig ensam. Det räcker med 10 gram pentobarbital eller i nödfall en kula.

Jag förstår att du håller på Ryssland, eftersom du öht inte fattar konceptet moraliskt rätt och fel. Om jag hindrar andra från att föröka sig, så har jag bidragit till att minska lidandet i världen.
Att "hindra andra från att föröka sig" är höjden av o-moral.

Jag är mot Ryssland på alla sätt och Putin är en diktator som väst, moraliskt korrekt, skulle kunna avrätta på en gång enligt mig.För att minska lidandet i världen.
(FB) Kärnvapen: borde inte USA ersätta terrorbalansen med Vi avrättar den som börjar krig?
Att avläsa mina inlägg så fel som du gjort antyder en rigid uppfattning som är motsatsen till Smart.
Citera
2022-10-08, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Att "hindra andra från att föröka sig" är höjden av o-moral.

Jag är mot Ryssland på alla sätt och Putin är en diktator som väst, moraliskt korrekt, skulle kunna avrätta på en gång enligt mig.För att minska lidandet i världen.
(FB) Kärnvapen: borde inte USA ersätta terrorbalansen med Vi avrättar den som börjar krig?
Att avläsa mina inlägg så fel som du gjort antyder en rigid uppfattning som är motsatsen till Smart.

I vilket fall så lider alla levande varelser och dör i slutändan. Om man aldrig föds så lider man aldrig.
Citera
2022-10-08, 16:40
Medlem
Beror helt på om det är eget val och hur livet ser i övrigt. Men dom flesta vet ju att utan barn ingen fortsättning på sig egen stam
Senast redigerad av troligengud 2022-10-08 kl. 17:11.
Citera
2022-10-08, 17:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
I vilket fall så lider alla levande varelser och dör i slutändan. Om man aldrig föds så lider man aldrig.
Dock är mitt liv med barn och ungdomar fyllt med lycka, och nästan tomt på lidande.
Citera
2022-10-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ja, ingen borde föröka sig. Det är ju hela poängen.

Jorden skulle må bättre om vi inte fanns, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in