2022-10-07, 22:22
Medlem
Barntjatarna tycks aldrig få in i sina tröga skallar att inte alla har samma behov som de själva. De glömmer visst också i diskussioner likt dessa att det faktiskt finns föräldrar som ångrar sina barn.

Otroligt korkat att därför råda lyckligt barnfria att skaffa yngel, trots att de saknar behovet av det. Barnfria är de flesta åtminstone kloka nog att inse det enkla faktum att folk är olika.
Citera
2022-10-07, 22:23
Medlem
Kan inte svara sådär kategoriskt, rakt upp och ner.

Vi människor sorterar in saker, även människor, i fack. Varför? Därför att tillvaron skall bli begriplig. Vissa saker och företeelser anser vi vara normala medan det som inte ryms inom gränserna för det normala blir följaktligen onormalt.

Är man ofrivilligt barnlös och singel men samtidigt fertil, anses man nog allmänt vara misslyckad inom reproduktion, uppenbarligen. Men är man totalt misslyckad därför? Kan man ha en lyckad professionell karriär samtidigt som man är ofrivilligt barnlös?

Som ofrivilligt barnlös men fertil individ, kanske man antas vara oattraktiv, konstig eller inte kompatibel med parförhållande. Man är en ratad person av en eller annan anledning... Och eftersom att man är ratad, då föreligger sannolikt någon "defekt" hos en. Det naturliga urvalet fungerar ju på så vis.

Är man frivilligt barnlös, anses man nog allmänt vara konstig eftersom att majoriteten ju skaffar avkomma. Det anses "onormalt" att inte vilja ha avkomma.

Jag själv har ingen jättestark ståndpunkt i saken men jag tycker nog att man bör få bestämma själv om man vill fortplanta sig eller ej.

Jag är fertil, vad jag vet, men personligen anser jag att jag inte skulle vilja ha ett tungt ok av föräldraansvar över axlarna.

Att uppfostra och ta hand om en individ är ett enormt ansvar som kräver engagemang, tid och energi.

Dessutom kräver föräldraskap: fostran, stort tålamod, uppmärksamhet, tillsyn, passning, stimulans, vakande, vård, omsorg, presenter, nattning, hänsyn, kalas, middag, frukost, kvällsmat, skolning, kunskap, pengar, läxor, möten, tandläkare, BVC, VC, fritid, kompisar m.m...

Föräldraskap innebär: ingen nattsömn, ingen lugn och ro, otacksamhet, uttröttning, tjat, gnat, bråk, skrik, m.m...
Citera
2022-10-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Finns säkert fördelar med att ha barn men jag får helt enkelt missa det och njuta av mitt liv ändå. Skönt iallafall att du tycks njuta av ditt med barn.
Vi är olika helt enkelt.
Vill man inga barn ha så finns det heller inga fördelar med att ha några. Så enkelt ser jag det.
Citera
2022-10-07, 22:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Vill man inga barn ha så finns det heller inga fördelar med att ha några. Så enkelt ser jag det.

Så är det, har nog i vuxen ålder tyckt att det hade varit kul och trevligt med barn. Räcker när man har släktingar eller vänner på besök med barn.
Citera
2022-10-07, 22:34
Medlem
KlappMungons avatar
Livets mening är att yngla av sig. Värdet av ynglen betingas då uppenbarligen bara av att de också att de ynglar av sig. Funnes det något ytterligare värde så kunde det appliceras på en själv och ens eget liv hade haft mening även utan barn.

Den där kedjan kan fortsätta i någon miljard år tills solen exploderar och alla ynglen blir till aska. Då är det viktigt att det blir så mycket aska som möjligt tydligen. Därför skall du skaffa många barn.

Så har jag fattat det men det kan vara fel.
Citera
2022-10-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så är det, har nog i vuxen ålder tyckt att det hade varit kul och trevligt med barn. Räcker när man har släktingar eller vänner på besök med barn.
Ja, det kan vara roligt i kortare stunder att umgås med barn. Har själv systersöner och det känns helt okej att träffa dem några gånger i veckan.

Men det är också väldigt skönt varje gång jag och mormodern lämnar dem och man får resa hem till lugnet igen. De tar så ofantligt mycket energi från en. Hade aldrig orkat med ungar på heltid. Ett heltidsjobb med lön ter sig som en baggis i jämförelse.
Citera
2022-10-08, 12:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du sympatiserar med Ryssland men står inte för det rent ut och tycker att bögar är äckliga för att de knullar röv. Du är ett "bra" exempel på en förälder...

Om barnen inte tycker om en så får man ingen hjälp av dem ändå på ålderdomen, och skadorna som han fick av stroken hade han ju fått ändå utom möjligen den amputerade armen.
Noterar inga egna kommentarer om barn? Jag är så smart att jag skaffar många barn, och självklart är jag så smart att jag håller dem intresserade av mig, att de gillar mig, att vi har kul ihop. Det är inga problem. Jag pratar aldrig någonsin Ryssland eller sex med dem, helt ointressanta ämnen i de flesta normala familjer. Att du hängt upp dig på en tråd jag skrivit i, där jag etiketterar rumpsex som onaturligt (inte äckligt) bland 1000-tals andra inlägg antyder din egen sexuella fokusering och mitt tips är att fokusera på andra saker också. Det blir så tråkigt om man bara identifierar sig med kön och sex hela dagarna, istället för att bara ha trevligt som människa. T.ex med sina barn.
Citera
2022-10-08, 13:11
Medlem
Citat:
Allt dåligt som drabbar dina barn hade aldrig hänt om du hade knullat med skydd.

Det gäller väl alla människor?
Citera
2022-10-08, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Noterar inga egna kommentarer om barn? Jag är så smart att jag skaffar många barn, och självklart är jag så smart att jag håller dem intresserade av mig, att de gillar mig, att vi har kul ihop. Det är inga problem. Jag pratar aldrig någonsin Ryssland eller sex med dem, helt ointressanta ämnen i de flesta normala familjer. Att du hängt upp dig på en tråd jag skrivit i, där jag etiketterar rumpsex som onaturligt (inte äckligt) bland 1000-tals andra inlägg antyder din egen sexuella fokusering och mitt tips är att fokusera på andra saker också. Det blir så tråkigt om man bara identifierar sig med kön och sex hela dagarna, istället för att bara ha trevligt som människa. T.ex med sina barn.

Inget du skriver tyder på att du är smart.
Citera
2022-10-08, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Det gäller väl alla människor?

Ja, ingen borde föröka sig. Det är ju hela poängen.
Citera
2022-10-08, 16:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Inget du skriver tyder på att du är smart.
Jag har fem barn som tycker om mig och det är smart för framtiden. Berätta om din egen smarthet inom samma område.
Citera
2022-10-08, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag har fem barn som tycker om mig och det är smart. Berätta om din egen smarthet inom samma område.

Jag är antintalist, för jag har ett samvete. Om det är smart att föröka sig så är insekter, bakterier och virus de smartaste av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in