2022-10-07, 10:06
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
500 kilo måste väl stå på någon lastkaj söder om sthlm?
För båtar alltså, såg ett program där de sprang omkring omkring o letade på ett sånt ställe.

Frågan är bara var? 500 Kg kräver en hyfsat stor båt samt att det ska iland utan att väcka alltför ator uppmärksamhet? Är det fastställt att J.F har med detta att göra?
Citera
2022-10-07, 12:15
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Frågan är bara var? 500 Kg kräver en hyfsat stor båt samt att det ska iland utan att väcka alltför ator uppmärksamhet? Är det fastställt att J.F har med detta att göra?

Spekulationer alltihopa, om JF var den ende som smugglade knark till sverige så skulle nog problemet vara borta snart.
Har läst om liknande situationer, det ligger ett parti någonstans, snuten spanar o smugglarna spanar på partiet alt smugglarna har fått reda på att det är kört o lämnat kvar det.
Citera
2022-10-07, 15:35
Medlem
Är det någon som hört om misstänkta i ärendet?

Om Tullverket gått ut med ett så här färskt beslag bör det väl sitta folk i ärendet?
Citera
2022-10-07, 19:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
500 kilo måste väl stå på någon lastkaj söder om sthlm?
För båtar alltså, såg ett program där de sprang omkring omkring o letade på ett sånt ställe.

Det kan lika gärna legat i en plomberad container, som ska öppnas med tulltjänstemän på plats.
Citera
2022-10-07, 19:14
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Mkt fria spekulationer i tråden.
Konstaterar att tullverket gjort ett bra jobb - igen !
"Ett bra jobb"? Antar att du aldrig varit med om en kokstorka din inavlade tråkiga jävla svensson. Du är garanterat en sån mupp som står och pratar med poliserna när det vankas konserter eller diverse festliga aktiviteter på stan och tackar dom för "deras underbara arbete"..
Citera
2022-10-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Huga! 400 000 000 i rena pengar vad gäller slutledet. Det är ju en del. Slipper man oroa sig för ekonomiska bekymmer fram till år 2500

Den branschen är ganska skyddad mot lågkonjunktur kan jag gissa också
Citera
2022-10-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villas
"Ett bra jobb"? Antar att du aldrig varit med om en kokstorka din inavlade tråkiga jävla svensson. Du är garanterat en sån mupp som står och pratar med poliserna när det vankas konserter eller diverse festliga aktiviteter på stan och tackar dom för "deras underbara arbete"..
Ska vi tycka synd om kolatorskar som inte får tag i kokain? Eller vad var budskapet som du ville få fram?
Citera
2022-10-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Den branschen är ganska skyddad mot lågkonjunktur kan jag gissa också
Jo, känns som en ständig högkonjunktur. Jo sämre och mörkare samhället känns ju mer flyr människor till droger. En ond cirkel skapas lätt.

Folk har det knapert, blir arbetslösa och prioriterar en drog före en räkning. Sen efter ett tag tar drogen över och man "glömmer" mer viktiga saker (typ betala räkningar) och sen drogar man mer, får betalningsanmärkningar, drogar mer, blir hemlös, drogar än mer och börjar nu begå brott också för att finansiera det

Men visst, andra stycket är ju lite "ett worst case scenario"!
Citera
2022-10-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Här på Flashback spekulerar vi. Du gör ett konstaterande - bra jobbat

Du vet ju inte ens vad spekulera betyder!
Du påstår saker, det är inte samma sak
Citera
2022-10-07, 20:47
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ska vi tycka synd om kolatorskar som inte får tag i kokain? Eller vad var budskapet som du ville få fram?
Det jag ville framföra var att det är jävligt gay att hylla tullverket på Flashback, en någorlunda normal individ skiter blanka fan i att tullen lyckats beslagta lite kokain.
Senast redigerad av villas 2022-10-07 kl. 20:50.
Citera
2022-10-07, 20:48
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Du vet ju inte ens vad spekulera betyder!
Du påstår saker, det är inte samma sak
Jo men jag har nog en helt annan insyn i branschen på den här nivån än vad du har. Jag sitter inte och spekulerar på fordonsforumet för jag kan inget om bilar.

If you get what Im sayin
Citera
2022-10-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jo men jag har nog en helt annan insyn i branschen på den här nivån än vad du har. Jag sitter inte och spekulerar på fordonsforumet för jag kan inget om bilar.

If you get what Im sayin

Det har du absolut inte, då hade du hållit käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in