2022-10-07, 20:54
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Det har du absolut inte, då hade du hållit käften.

Nja men jag kan just spekulera pga det. Vi lämnar det så. Du får tro vad du vill, nu håller vi oss till topic.

Någon som vet vilken tingsrätt det gäller så kan man maila på måndag?
Citera
2022-10-08, 00:12
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jo men jag har nog en helt annan insyn i branschen på den här nivån än vad du har. Jag sitter inte och spekulerar på fordonsforumet för jag kan inget om bilar.

If you get what Im sayin

Hade du haft någon form av insyn "på den här nivån i branschen" så hade du inte suttit här och lallat på fb gubben. att sälja några g cola till pundarna i orten är inte att ha "insyn på den här nivån"..
Citera
2022-10-08, 07:25
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Hade du haft någon form av insyn "på den här nivån i branschen" så hade du inte suttit här och lallat på fb gubben. att sälja några g cola till pundarna i orten är inte att ha "insyn på den här nivån"..

Hehe menar bara att jag troligtvis mer insyn på just den nivån. Att du säljer 5or i Sumpan får stå för dig. Du får tro och inte tro vad du vill, håll dig till topic nu.
Citera
2022-10-08, 09:34
Medlem
Citat:
Nja men jag kan just spekulera pga det. Vi lämnar det så. Du får tro vad du vill, nu håller vi oss till topic.

Det verkar inte vara någon gripen?
Citera
2022-10-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nej det förstår jag. Tack för svaret.

Ja min känsla är ju samma som din när jag följt Falks öde på håll, att han blir släppt tex. Och det faktum att spanska polisen inte tänker släppa honom, ständigt förföljd. Kan få vem som helst att ge upp. JF lär dessutom vara ett stort ego, som alla aktörer i hans bransch, till slut är man lojal med sig själv och ingen annan.

Jag hoppas han snackar och att stora fula fiskar i Sverige och internationellt åker dit big time. Dom som annars alltid klarar sig.

Smugglar man tonvis med kokain så måste man samarbeta, tror alla gör det mer eller mindre.
Citera
2022-10-22, 09:29
Medlem
Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna låg kokainet i en container som hade deklarerats som en vin-transport.

Containern skickades med fartyg från hamnstaden Oakland i Kalifornien i USA och gick sedan till Panama för att föras till Belgien där den lastades om. Leveransen fortsatte sedan till Sverige och Nynäshamn.

Största kokaintillslaget i Sverige hittills – värt 800 000 000 kronor

Uppgifter: Så fördes ett halvt ton kokain till Stockholm • Upptäcktes av en slump

Uppdaterad:*Igår 18:19Publicerad:*Igår 17:32

Tullverket bekräftar att det var över 500 kilo kokain som togs i beslag söder om Stockholm i början på oktober, ett fynd som TV4 Nyheterna kunde berätta om*för två veckor sedan.

Nu har även analyserna av narkotikans renhetsgrad kommit, som visar att kokainbeslaget är det största som någonsin gjorts i Sverige.
Citera
2022-10-22, 12:28
Medlem
Citat:
Tillslaget kunde göras efter att tullen kallats till adressen. Men de tulltjänstemän som var först på plats, som upptäckte kokainet och sedan inväntade polisen, menar att de saknade ”alla möjligheter till att skydda oss själva eller varandra”.

Det framgår av interna incidentrapporter som två tulltjänstemän har gjort, rapporterar Nyhetsbyrån Siren.

"Otryggheten beror på att jag inte anser att jag kunnat skydda mig själv med den utrustningen (batong och OC) som jag har", skriver personen som efterlyser tjänstevapen.

En annan skriver att det misstänkta kokainet hade spårningsutrustning, att hen kände stor osäkerhet och att "situationen blir obehaglig då vi blir måltavlor”.

https://www.mitti.se/nyheter/tulltja...pdZZ7790H2enQ/
Citera
2022-10-22, 13:49
Medlem
Det har fortfarande inte kommit fram var de hittade skiten eller hur?
Senast redigerad av halaltarzan 2022-10-22 kl. 14:15.
Citera
2022-10-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jo, läste också det där och här måste facket verkligen sätta ner foten.

Det har fortfarande inte kommit fram var de hittade skiten eller hur?

Nynäshamn.

https://www.nynashamnsposten.se/2022...-storre-beslag
Citera
2022-10-22, 17:20
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:

Nynäshamn tillhör Södertörns Tingsrätt, men det lär knappast finnas någon FUP än.
Citera
2022-10-23, 23:54
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helixultra1
Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna låg kokainet i en container som hade deklarerats som en vin-transport.

Containern skickades med fartyg från hamnstaden Oakland i Kalifornien i USA och gick sedan till Panama för att föras till Belgien där den lastades om. Leveransen fortsatte sedan till Sverige och Nynäshamn.

Största kokaintillslaget i Sverige hittills – värt 800 000 000 kronor

Uppgifter: Så fördes ett halvt ton kokain till Stockholm • Upptäcktes av en slump

Uppdaterad:*Igår 18:19Publicerad:*Igår 17:32

Tullverket bekräftar att det var över 500 kilo kokain som togs i beslag söder om Stockholm i början på oktober, ett fynd som TV4 Nyheterna kunde berätta om*för två veckor sedan.

Nu har även analyserna av narkotikans renhetsgrad kommit, som visar att kokainbeslaget är det största som någonsin gjorts i Sverige.

Konstig rutt och sen känns det korkat att lägga upp det som en vin transport , krävs ju massa tillstånd för att hantera alkohol , sen Panama gör ju containern intressant...
Citera
2022-10-24, 00:02
Medlem
Citat:
De e Falk som babblar.. Många kmr åka nu tyvärr

Skärp dig nu vadå Falk babblar den sista som skulle babbla är han och det vet även du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in