2022-10-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag är mellan 35-40 år och har inga barn. Min fru och jag är ofrivilligt barnlösa. Vi kan om vi vill få barn om vi genomgår en IVF-utredning men det är inte aktuellt för oss.

Så länge jag kan minnas så har jag aldrig känt en saknad efter egna barn. Jag har liksom aldrig haft den saknaden och varför vet jag inte. Kanske för att jag har andra målsättningar i livet än att skaffa barn? Gå i pension när jag är 55 år eller gå ned på halvtid. Köpa mig en bostad utomlands. Sådana saker vill jag hellre.

Det handlar också om småbarnslivet som jag aldrig skulle klara av. Att offra mina intressen för ett småbarnsliv i flera år, nej det är inte aktuellt.

Sedan slipper du också ha ångest över klimatförändringarna som kommer att påverka dina barn i framtiden.
Citera
2022-10-07, 10:58
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag är mellan 35-40 år och har inga barn. Min fru och jag är ofrivilligt barnlösa. Vi kan om vi vill få barn om vi genomgår en IVF-utredning men det är inte aktuellt för oss.

Så länge jag kan minnas så har jag aldrig känt en saknad efter egna barn. Jag har liksom aldrig haft den saknaden och varför vet jag inte. Kanske för att jag har andra målsättningar i livet än att skaffa barn? Gå i pension när jag är 55 år eller gå ned på halvtid. Köpa mig en bostad utomlands. Sådana saker vill jag hellre.

Det handlar också om småbarnslivet som jag aldrig skulle klara av. Att offra mina intressen för ett småbarnsliv i flera år, nej det är inte aktuellt.

Du kommer fira in ålderdom utan några band till barnen.
Utan hjälp eller något att fira när du sitter i din ensamhet. Bitter och full av ånger men då är det försent..
Känner du dig inte omanlig när du inte förmått göra din kvinna på smällen?
Citera
2022-10-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
En del utan barn är så fixerade vid sig själva och tror de har det stressigt när de inte ens vet vad de talar om. Det är bra att ha barn så man får perspektiv på saker. Fan va mitt liv skulle va meningslöst utan barnen, ingen som behöver en. Hur kul jobb eller fritidsintresse man än har..
Exakt så är det ofta...påhittade måstegrejer...inrutade till max utan anledning. precis som om dom letar efter ( jag måste göra det å det hela tiden ) stressade som fan helt utan anledning.
ser detta i min bekantskapskrets å det är alltid fruarna som är drivande. plus att käften går i ett.
sen är det tydligen väldigt viktigt att berätta allt de gör på sociala medier...
Senast redigerad av chonard 2022-10-07 kl. 11:06.
Citera
2022-10-07, 11:09
Medlem
Det är din jävla plikt att avla fram minst tre ariska ungar!
Citera
2022-10-07, 11:12
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Utan hjälp eller något att fira när du sitter i din ensamhet. Bitter och full av ånger men då är det försent..

Inte alls. Snarare lycklig för att jag kommer inte behöva som somliga andra jobba till jag är 65-70 år gammal och förstå då gå i pension med en också kass pension. Eftersom jag inte har några barn att försörja så kan jag börja trappa ned i arbetstid om femton år och fem år senare förhoppningsvis kasta in handduken helt och hållet och gå i pension. Det är livskvalité för mig.

Jag sitter gärna bitter i min ålderdom med en nettopension per månad på 22-23 när jag är 55 år gammal än att gå i pension när jag är 65-70 år och istället ha 10-12 tusen livet ut pga att jag satt ungar till världen som kostat pengar och jag har fått tumma på mina drömmar.

Ekonomin är mycket bättre utan barn också om nu ser till min fru och mig. Två löner med nettoinkomst på 45 tusen i månaden och fasta utgifter på 15 tusen i månaden är inget man ligger sömnlös över. Hade vi haft barn så hade ekonomin absolut inte sett ut som den gör. Kanske fasta utgifter på 20-22 tusen i månaden.
Citera
2022-10-07, 11:22
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Men jag tycker mig se ett mönster i att folk som inte har (vettiga) pappor närvarande oftare blir rätt så knepiga på ett eller annat sätt, mig själv inkluderat.
Ångest och taskig impulskontroll tenderar att vara vanligt.

Sedan finns det förstås pappor som bara stoppar skit i barnens huvuden också, sådana kan man klara sig utan.
Men man bör tänka på att saker som t.ex. våldbenägethet har starka genetiska korrelationer, så att helt enkelt skita i att ha pappan närvarand elöser inte nödvändigtvis alla de problemen.
Tvärtom så är det mycket större chans att du löser just de problemen genom att ingå ett stadigt äktenskap med en stadig människa, om det ska göras barn alls.

Nu tog jag den enkla vägen ut och steriliserade mig efter att ha gift mig med frun som redan hade ett gäng barn.
Jag kan yrka på ett litet mått av ansvarafrihet, och så kan jag definitivt klappa mig på axeln att jag inte bringade en till stackare med anlag för missbruk och ilska till världen, bara för att jag ville ha en accessoar till mitt eget liv.

Du tror att det bara är pappan som kan ha destruktiva beteenden?

Min biologiska mamma hade kanske det som idag kallas för borderline. Hon kunde vara självdestruktiv på ett ganska dramatiskt sätt. När jag var liten förstod jag inte att det var fejk så jag var väldigt rädd för att hon skulle dö.

Nä, min pappa var inte direkt vettig heller. Men jag tycker det är för lätt för socialtjänst och folk i allmänhet att bara fokusera på dåliga fäder. Alla barn känner sig inte trygga med sina biologiska mammor heller.

Själv har jag inte barn.
Citera
2022-10-07, 11:22
Medlem
Tbh, har man inga barn kan man inte veta hur det är, bara gissa.
Det finns ingen annan människa i världen jag skulle offra mitt liv för, utan att ens tveka än mitt barn.
Finns inget bättre än att krama sitt barn, höra dem skratta osv.

Har fortfarande tid till allt jag vill göra, men nu får jag även uppleva nya saker.
Andra saker som jag kunde känna ånger över, är liksom inte viktigt längre, det viktigaste är familjen.
Citera
2022-10-07, 11:27
Medlem
Citat:
Efter att ha jobbat inom hemtjänsten så såg jag vilken "glädje" många hade av sina barn
Citera
2022-10-07, 11:48
Medlem
Tycker du att tjejer som knullat över 20 är äckliga?
Dagens brudar har ju legat med 20 pers redan i 20 års åldern
Citera
2022-10-07, 11:58
Medlem
Blaskas avatar
Du låter som en väldigt bitter man. Först måste du hitta en kvinna som vill ha dig. Det är nog där skon klämmer eller hur?
Citera
2022-10-07, 12:18
Medlem
farlings avatar
Citat:

Jag tycker att det här argumentet till att skaffa barn är så himla märkligt. Det finns inga som helst garantier för att slippa vara ensam på ålderns höst bara för att man har barn. Högst troligt har dina barn när du är gammal egna familjer att ta hand om, man kan inte räkna med att de ska ha en massa tid över till sina föräldrar. Om ni ens har en bra relation det vill säga, det är inte alla förunnat. Ni kanske inte ens bor i närheten av varandra?

Har vänner som jobbat inom äldrevården, och det verkar mer vara regel än undantag att folk sitter ensamma på hem utan att umgås med sina barn/barnbarn som inte har tid för dem.
Citera
2022-10-07, 12:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag tycker att det här argumentet till att skaffa barn är så himla märkligt. Det finns inga som helst garantier för att slippa vara ensam på ålderns höst bara för att man har barn. Högst troligt har dina barn när du är gammal egna familjer att ta hand om, man kan inte räkna med att de ska ha en massa tid över till sina föräldrar. Om ni ens har en bra relation det vill säga, det är inte alla förunnat. Ni kanske inte ens bor i närheten av varandra?

Har vänner som jobbat inom äldrevården, och det verkar mer vara regel än undantag att folk sitter ensamma på hem utan att umgås med sina barn/barnbarn som inte har tid för dem.

Just därför vårdar man och bidrar till att barnen blir omhändertagande och får känslan av hur stark en kärnfamilj kan vara. Men det finns ju inga garantier men det gör det ju inte med nästan någonting ändå i livet.
Mycket incels i tråden vad det verkar! När ni ronkar och lägger er lilla sats i er sketna lya så knullar jag min fru istället 🍾😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in