Citat:
Ursprungligen postat av
Kaenkelberrie
Du kommer fira in ålderdom utan några band till barnen.
Utan hjälp eller något att fira när du sitter i din ensamhet. Bitter och full av ånger men då är det försent..
Känner du dig inte omanlig när du inte förmått göra din kvinna på smällen?
Inte alls. Snarare lycklig för att jag kommer inte behöva som somliga andra jobba till jag är 65-70 år gammal och förstå då gå i pension med en också kass pension. Eftersom jag inte har några barn att försörja så kan jag börja trappa ned i arbetstid om femton år och fem år senare förhoppningsvis kasta in handduken helt och hållet och gå i pension. Det är livskvalité för mig.
Jag sitter gärna bitter i min ålderdom med en nettopension per månad på 22-23 när jag är 55 år gammal än att gå i pension när jag är 65-70 år och istället ha 10-12 tusen livet ut pga att jag satt ungar till världen som kostat pengar och jag har fått tumma på mina drömmar.
Ekonomin är mycket bättre utan barn också om nu ser till min fru och mig. Två löner med nettoinkomst på 45 tusen i månaden och fasta utgifter på 15 tusen i månaden är inget man ligger sömnlös över. Hade vi haft barn så hade ekonomin absolut inte sett ut som den gör. Kanske fasta utgifter på 20-22 tusen i månaden.