2022-10-06, 04:44
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipshit
Halloj!

Blev nekad behandling idag av Rewell, hade 13 nmol testo och 22 nmol shbg

Min egen uppfattning är ju att jag behöver behandling, men är det någon som varit med om liknande, kan jag gå och göra ett nytt blodprov inom kort eller behöver jag göra hela utredningen igen?

Ta tester på ditt testo med jämna mellanrum framöver och försök sedan igen. Tryck på att du har andra symptom.

Insatta källor förtäljer att Rewell känner hur extremister som Mikael Leith och bryåkrater på Socialstyrelsen och IVO flåsar dem i nacken och har blivit mer restriktiva. Mäns hälsa står inte högt i kurs hos den nuvarande feministiska övergångsregeringen. Hoppas verkligen att den kommande regeringen städar bort aktivisterna inom myndigheterna.
Citera
2022-10-07, 08:17
Medlem
dipshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Ta tester på ditt testo med jämna mellanrum framöver och försök sedan igen. Tryck på att du har andra symptom.

Insatta källor förtäljer att Rewell känner hur extremister som Mikael Leith och bryåkrater på Socialstyrelsen och IVO flåsar dem i nacken och har blivit mer restriktiva. Mäns hälsa står inte högt i kurs hos den nuvarande feministiska övergångsregeringen. Hoppas verkligen att den kommande regeringen städar bort aktivisterna inom myndigheterna.

Ja jag snackade med dom igen och ska ta nytt prov om ett par veckor samt möte med annan läkare på rewell

Ja vi får hoppas demoniseringen av manligt könshormon slutar med den nya regeringen
Citera
2022-10-07, 09:19
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipshit
Ja jag snackade med dom igen och ska ta nytt prov om ett par veckor samt möte med annan läkare på rewell

Finns ju sätt att temporärt sänka dina nivåer om du är på gränsen.
Mjölk. Spearmint. Lakritspulver (håll koll på syranivåerna).
Lågt intag av mättade eller enkelomättade fetter.
Större kaloriunderskott. Dålig sömn. Uttorkning. Mikroplaster. Varm pung. Långa uttröttande träningspass. Mygg sprej med Chlorpyrifos. Solskydd med BPA, Ftalater eller Oxybenzone.
Citera
2022-10-07, 10:41
Medlem
gnomepowers avatar
Första blodprov igår. Tostrex 3 veckor.
30 nmol/L på ~5,5 pump mage (börja bli lite i burken så kom ojämn mängd gel) 3 timmar och 20 min efter applicering.
Ökade blodvärden nu strax över referensvärde. Få se va de vill göra åt det.
Citera
2022-10-07, 21:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Halloj era rävar! Får 4ml (1000mg) per 8e vecka som de är just nu, men märkt att psyket börjat svikta lite mot slutet, mer känslig och får helt klart en hel del mer finnar över axelpartiet. Min spontana tanke säger ju östro.. ska ta blodprov nu nästa vecka så då får jag väl säkert mer kött på benen, men är det någon här nu som faktiskt fått dela upp sina doser och sticka oftare eller som lyckats sänka intervallet fast kanske testot drar iväg lite extra?

pingu
Det som funkar bäst för mig är 1 ml var 14:e dag.
Testade sänka till 7 v intervall över sommaren, kändes bra i början sen tyckte jag mig börja må sämre på det och återgick till 8v. Acne i slutet av intervall slipper jag aldrig..
Citera
2022-10-08, 13:12
Medlem
Citat:
Vad har du för dalvärde v. 8?
Återkommer med svar i mitten av nästa vecka.. blodprov i början av veckan...
Citera
2022-10-10, 10:19
Medlem
i
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Återkommer med svar i mitten av nästa vecka.. blodprov i början av veckan...

Jag tar 2 ml e4w (nebido). Går hos privatklinik. Men tar injektionerna på min vårdcentral.

Dock enbart kört på 2 ml 2,5 månader nu, ska nu inför nästa dos ta prover. Men känns som jag inte får en lika hög kick, men inte heller en lika stor dipp som även du nämnde.

Har samma pump på gymmet ändå skulle jag säga.
Citera
2022-10-10, 15:25
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annalkan
i

Jag tar 2 ml e4w (nebido). Går hos privatklinik. Men tar injektionerna på min vårdcentral.

Dock enbart kört på 2 ml 2,5 månader nu, ska nu inför nästa dos ta prover. Men känns som jag inte får en lika hög kick, men inte heller en lika stor dipp som även du nämnde.

Har samma pump på gymmet ändå skulle jag säga.

Vad blir ditt dalvärde (alltså v. 4) på det upplägget?
Citera
2022-10-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det som funkar bäst för mig är 1 ml var 14:e dag.
Testade sänka till 7 v intervall över sommaren, kändes bra i början sen tyckte jag mig börja må sämre på det och återgick till 8v. Acne i slutet av intervall slipper jag aldrig..

Har du testat andra intervaller? Och är det något du kan testa dig fram med läkaren? Känns som de generellt borde vara hårda med dos och intervall och följer nån protokoll för det? Och med 7 och 8 veckors intervall så skrev du inte dosen? 2 veckor och 7-8 veckor är ett ganska stort spann tänker jag, det borde finnas utrymme att hitta ett bättre intervall med lämplig dos?
Citera
2022-10-11, 02:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Har du testat andra intervaller? Och är det något du kan testa dig fram med läkaren? Känns som de generellt borde vara hårda med dos och intervall och följer nån protokoll för det? Och med 7 och 8 veckors intervall så skrev du inte dosen? 2 veckor och 7-8 veckor är ett ganska stort spann tänker jag, det borde finnas utrymme att hitta ett bättre intervall med lämplig dos?
Jag var otydlig. Jag jag gör ör att jag alltid splittar dosen i 4. Tidigare på ett 8 v intervall, dvs stick var 14 e dag. Sen sänkte jag intervall till 7 v intervall då med intervall var 11 dag.dosen ör alltid 1 ml. Totalt antal doser på min intervall ör alltid totalt 4 , jag delar uoo nebido i 4 lika stora (1 ml) och har experimenterat att ta den so ofta och långsamt så att det motsvarande ett 7 och ett 8 v intervall, dock uppslet i 4 doser.
Citera
2022-10-11, 10:53
Medlem
Citat:
Vad blir ditt dalvärde (alltså v. 4) på det upplägget?

Vet inte ännu!
Citera
2022-10-13, 15:37
Medlem
Fick min första dos Nebido 1000 mg / 4 ml i tisdags. Jag är fortfarande öm i skinkan i området idag torsdag. Är det normalt och hur länge brukar det hålla i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in