2022-10-06, 16:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Jag försvarar mina kvinnor. Random kvinnor bryr jag mig lika lite om som män så det man försvarar är ens egna gränser, mark, hus och dom man älskar.

Nazifeminister på Södermalm bör därmed beväpna sig för ni får ingen hjälp, som man bäddar får man ligga osv.
Citera
2022-10-06, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fbmorre
Kvinnorna kan ta smällen den här gången. Så sitter jag hemma och chillar med kidsen. Ut och panga bara det är er tur nu. Jämställdhet och allt det där.

Kvinnor kan!
Hm, och tänk om de kollaborerar med fienden så att du förs till omskolningsläger för vita män istället? Som en del tycks vara rädda för i andra sammanhang.

Nä, bäst att vara så delaktig man kan i försvaret mot fientliga krafter.
Citera
2022-10-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hm, och tänk om de kollaborerar med fienden så att du förs till omskolningsläger för vita män istället? Som en del tycks vara rädda för i andra sammanhang.

Nä, bäst att vara så delaktig man kan i försvaret mot fientliga krafter.

Sveriges regim är katastrofal så sannolikheten att det blir mindre dåligt är rätt god.
Citera
2022-10-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Helt klart, utan tvekan!
Citera
2022-10-06, 17:00
Bannlyst
Aldrig i livet. Hade skjutit dom i krig
Citera
2022-10-06, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Sveriges regim är katastrofal så sannolikheten att det blir mindre dåligt är rätt god.
Nä, det är bara ni taliban- och IS-anhängare och liknande som hoppas på det.
Citera
2022-10-06, 17:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Tänker man lite logiskt och ser till evolutionen landar man i något sånt här:

För män har krig, strid och konflikter lett till seger eller död. Det är förstås därför sport spelar roll för män idag då det triggar samma känslor.

För kvinnor har krig, strid och konflikter betytt seger eller nya män att betäckas av. För kvinnor spelar det ingen större roll vem som vinner.

Det är ju förstås så det har sett ut för både människor och djur under evolutionen.

Så, både jag och nej. Kvinnor är värda att försvara i krig för "vår" egen skull men inte för deras.
Citera
2022-10-06, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

För män har krig, strid och konflikter lett till seger eller död. Det är förstås därför sport spelar roll för män idag då det triggar samma känslor.

För kvinnor har krig, strid och konflikter betytt seger eller nya män att betäckas av. För kvinnor spelar det ingen större roll vem som vinner.

Det är ju förstås så det har sett ut för både människor och djur under evolutionen.

Så, både jag och nej. Kvinnor är värda att försvara i krig för "vår" egen skull men inte för deras.

* våldtas, torteras och mördas av. Du måste vara riktigt mongo i huvudet om du på riktigt tror att det ligger till på sättet du beskriver. Föga förvånande. Socialkonservativa människor är vanligtvis totalt efterblivna.
Citera
2022-10-06, 17:09
Avstängd
Citat:

Ja. Samma skit, olika namn.
Citera
2022-10-06, 17:10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
* våldtas, torteras och mördas av. Du måste vara riktigt mongo i huvudet om du på riktigt tror att det ligger till på sättet du beskriver. Föga förvånande. Socialkonservativa människor är vanligtvis totalt efterblivna.
Norskor och tyskarna under andra världskriget?

Vi är djur. Glöm inte det.
Efter kriget kommer inte svenska kvinnor ta livet av sig utan anpassa sig till de nya herrarna.

Inget konstigt utan det är så naturen fungerar.
Citera
2022-10-06, 17:16
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Ett väldigt intelligent och desutom intressant svar.
Citera
2022-10-06, 17:18
Medlem
Citat:

Nej de strömmar ju in i Sverige och tar över det. De hoppas inte på konkurrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in