2022-10-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag betvivlar starkt att man har hunnit att göra WAIS-testning på samtliga asylsökande etc. Så dessa siffror drar du givetvis ur röven. I annat fall får du länka din källa.

Men nu är vi off topic rejält. För vad har detta med kvinnor i krig och feminism att göra?

Alla individer behöver inte testas för att få fram ett bra genomsnitt och det finns gott om underlag som visar genomsnittlig IQ i olika länder.
Citera
2022-10-06, 13:47
Avstängd
Citat:
Jag har sett siffrorna. Och kan räkna. Logiskt tänkande, du vet.

så du har ingen aning mao? utan du tycker att det borde minska?

är inte det rimliga att ju fler invandrare som får PUT ju fler anhöriga kan få PUT, som i sin tur ökar antalet innvandrare, som har fler anhöriga som kan få put?

Citat:
Men de ungefärliga siffrorna jag nämnde, var något jag hypotetiskt tänkte mig. Hypotesen hade inte med "Känslor" att göra.

ja absolut, så hur många anhöriga har de 2-4 anhöriga som får PUT via anhöring invandring?

eller bygger hela din hypotes på att alla som som anhöringinvandrar saknar barn,systrar bröder föräldrar som kan anhöringsinvandra , för det är ju en helt orimlig och verklighetsfrånvänd hypotes får du väll endå tillstå?
Citera
2022-10-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej jag kommer inte försvara landet utan tycker Sverige ska sluta hyckla. Var konsekventa och välkomna alla som tar sig in i landet, oavsett om det är negrer eller ryssar. Alternativt stå upp för att Sverige är svenskarnas land och ska försvaras mot inkräktare.

Oavsett vad ni väljer har jag redan gjort mitt val och kan aldrig tvingas tillbaks till Sverige vid invasion, vare sig den som pågått sedan länge eller en ny från Putin.

Du tycks ha missat att SD, M och KD kommer föra en hård invandringspolitik. Och att sossarna dessförinnan körde en restriktiv invandringspolitik när det kom till asylsökande. Så vart får du hyckleriet ifrån? Och varför ska afrikaner eller ryssar komma just hit för? Det finns andra länder för dem att dra till, vid behov. Kommer de hit, så kommer deras asylskäl prövas stenhårt, nu när SD är med på ett hörn.

Nej, varför skulle du tvingas tillbaka? Du tycks ju avsky detta land. Så här har du väl ändå inget att göra. Du och de stenkastande huliganerna vid påsk-kravallerna och andra som inte gillar Sverige har faktiskt inget här att göra.
Citera
2022-10-06, 13:49
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Det är inte meningen att det ska vara "50/50". Det är meningen att alla oavsett om man är man eller kvinna, ska ha möjligheten. Men alla kvinnor och alla män vill inte bli golvläggare. Låt de män och kvinnor som vill bli golvläggare och som är lämpade för det, jobba som golvläggare.

Förr hade kvinnor inte ens möjligheten att få bli golvläggare, även om de ville och var lämpade för det. Nu får kvinnor bli golvläggare om de vill det och är lämpade för det. Och det är det feminismen handlar om: samma möjligheter och rättigheter för kvinnor (att tex. få bli golvläggare om de vill och är lämpade för det) som för män. förstår du bättre nu?

Vadå meningen? Enligt vem? Du ser och hör debatten och hur politiken har förts i Sverige under senaste mandatperioderna. Blir inte utfallet som vi vill så lagstiftar vi skiten istället. Det handlar om makt och feminismen är endast intresserade av maktpositioner, inte att betongarbetare ska vara 50/50 män och kvinnor.
Citera
2022-10-06, 13:51
Medlem
Citat:
Du tycks ha missat att SD, M och KD kommer föra en hård invandringspolitik. Och att sossarna dessförinnan körde en restriktiv invandringspolitik när det kom till asylsökande. Så vart får du hyckleriet ifrån? Och varför ska afrikaner eller ryssar komma just hit för? Det finns andra länder för dem att dra till, vid behov. Kommer de hit, så kommer deras asylskäl prövas stenhårt, nu när SD är med på ett hörn.

Nej, varför skulle du tvingas tillbaka? Du tycks ju avsky detta land. Så här har du väl ändå inget att göra. Du och de stenkastande huliganerna vid påsk-kravallerna och andra som inte gillar Sverige har faktiskt inget här att göra.

Hur du bedömer framtiden ger jag inte mycket för när du inte ens gör en korrekt bedömning av det som hänt hittills. Finns inget folk som är större hycklare än svensken.
Citera
2022-10-06, 13:51
Avstängd
Citat:
Kallar du skola, äldreomsorg, barnomsorg och sjukvård för "myndighetsutövning"?

Socialtjänst kallar jag för myndighetsutövning.

ja altso defintion finns ju. men skolplikt, tilldelning av omsorg och vilken vård som tilldelas (eller nekas) kan ju alla rymmas där.

så jag kallar ingen skola för myndighetsutövning, men att barn ska gå i skola (till en samhällskostand a ca 100k år) har ju naturligtvis en direkt effekt på vilken skattekrona som ska åläggas medborgarna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndighetsut%C3%B6vning
Citera
2022-10-06, 13:54
Medlem
Citat:
Alla individer behöver inte testas för att få fram ett bra genomsnitt och det finns gott om underlag som visar genomsnittlig IQ i olika länder.

Nu är det dock så att det inte är hela länder som har kommit hit. Och det krävs en jädra massa för att kunna fly. Både ekonomiskt resurser och resurser att klara sig på flykt. En person på IQ under 70 i IQ, har förmodligen varken resurser att klara av en flykt eller ekonomiska resurser att fixa en flykt. Så jag skulle nog mer tippa på att flertalet av de som lyckats komma hit iaf. har över 70 i IQ, som minst.
Citera
2022-10-06, 13:59
Medlem
Citat:
Nu är det dock så att det inte är hela länder som har kommit hit. Och det krävs en jädra massa för att kunna fly. Både ekonomiskt resurser och resurser att klara sig på flykt. En person på IQ under 70 i IQ, har förmodligen varken resurser att klara av en flykt eller ekonomiska resurser att fixa en flykt. Så jag skulle nog mer tippa på att flertalet av de som lyckats komma hit iaf. har över 70 i IQ, som minst.

Haha nej det är klart länder inte flyr, det är människor som flyr. Inget tyder heller på att vi får hit de bästa från respektive land, snarare avskummet från dessa länder, vi får de värsta.
Citera
2022-10-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så du har ingen aning mao? utan du tycker att det borde minska?

är inte det rimliga att ju fler invandrare som får PUT ju fler anhöriga kan få PUT, som i sin tur ökar antalet innvandrare, som har fler anhöriga som kan få put?

ja absolut, så hur många anhöriga har de 2-4 anhöriga som får PUT via anhöring invandring?

eller bygger hela din hypotes på att alla som som anhöringinvandrar saknar barn,systrar bröder föräldrar som kan anhöringsinvandra , för det är ju en helt orimlig och verklighetsfrånvänd hypotes får du väll endå tillstå?

Ja, det kommer givetvis att minska.
Det fattar du väl ändå? 4000 personer har inte lika många anhöriga sammanlagt som 32 000 har. Stramar nu även SD upp detta med anhöriginvandringen, så kommer det minska ännu mer.

Jag känner en hel del som flytt till Sverige. Välutbildade och trevliga människor som bidrar till landet. De har endast de närmaste anhöriga här: dvs. make eller maka och barn. Övriga anhöriga bor kvar eller har sökt asyl i andra länder än Sverige. Och ja: vissa av de jag känner kom 2015-2016. Har lärt sig svenska mycket bra, jobbar och bidrar både ekonomiskt till landet och genom att vara fina medmänniskor, till alla oss som känner dem. De är integrerade här och vill stanna. Hade de inte haft make eller maka och inte sina barn här, hade de givetvis dragit dit där make/maka och barn är. För en god integration är det viktigt att den närmaste familjen är samlad: make/maka och deras barn. Det räcker långt för att integrationen ska lyckas.
Citera
2022-10-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Vadå meningen? Enligt vem? Du ser och hör debatten och hur politiken har förts i Sverige under senaste mandatperioderna. Blir inte utfallet som vi vill så lagstiftar vi skiten istället. Det handlar om makt och feminismen är endast intresserade av maktpositioner, inte att betongarbetare ska vara 50/50 män och kvinnor.

Förstår du inte vad jag skriver?
Meningen med feminism är att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män: socialt, politiskt och ekonomiskt.

Meningen med feminism är inte millimeterrättvisa i form av "50/50" mellan män och kvinnor.
Citera
2022-10-06, 14:05
Medlem
Citat:
Hur du bedömer framtiden ger jag inte mycket för när du inte ens gör en korrekt bedömning av det som hänt hittills. Finns inget folk som är större hycklare än svensken.

Du är uppenbarligen faktaresistent och ser bara det du vill se. Trist.
Citera
2022-10-06, 14:09
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen faktaresistent och ser bara det du vill se. Trist.

Haha härlig projicering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in