2022-10-06, 01:55
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Jag har redan lagt mig. Nattlektyr det med att läsa om " männen" i vår värld

Sitt du inte och hitta på saker om folk på nätet. Ta en grogg istället och dejta Lena Handén

Puss och rymdkram. Du stora, modige krigshjälte.

Kvinnor behöver inte försvaras av män som måste springa till andra män först för att höra hur de ska agera. Osjälvständiga människor är sällan dem som går i täten för andra. Nåväl, ska man lyda under någon, Javisst. Men ni får inte fatta egna beslut.

Å andra sidan ovidkommande.
Att ingå i en armé under krigstid är inte som att stå på åkern med högaffel i luften.

Som svenskar ingår ALLA mellan 16-70 i krig i totalförsvarsplikt. Så ni pojkar kommer bötas o fängslas medan kvinnor slåss istället eller står upp för vårt land. 16 åriga flickor före er som uppenbarligen vill vägra.

Skaffa andra undanflykter för att fly. Kvinnokortet fungerar inte.

Ren mundiarré i skriftligt format. Du har ff inte en susning vad du svamlar om och därför inte värt att bemöta. Ta din medicin och somna nu.
Citera
2022-10-06, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Jag kan hålla med dig om det du skriver men hur ska man göra så att svenska kvinnor förstår vilket situation vi befinner oss i? Jag tror inte att man kan gömma sig bakom "Ojdå, jag visste inte att invandrarna gjorde X och Y. Hade jag vetat det så hade jag röstat och tänkt annorlunda."

Som jag skrev tidigare så har tyvärr SVT, SR, Expressen och Aftonbladet för stor makt och kan ge en socialdemokratisk verklighetsbeskrivning om dagens situation i Sverige och det är där kvinnorna antagligen köper allt de säger med hull och hår.

"Mångfald är en styrka"
"Bara lågutbildade och rädda röstar på SD"
"Vad är egentligen svensk kultur? Definiera det!"
"Hur kan man säga vem som är svensk eller inte. Vi har ju alla invandrat någon gång."

Det är bara i år, som andra partier, förutom SD vill ha hårdare tag: M, Kd, L men också sossarna.
Övriga valår har det främst varit SD som har sagt hur det ser ut och att vi behöver minska på migrationen radikalt. Och dessa valår var det inte en majoritet av männen som röstade på dem. Majoriteten av männen röstade då på M och sedan på S. Även kvinnor har röstat på SD under några valår.

Flertalet både män och kvinnor har inte röstat på SD. Inte ens i detta valet.

De män och kvinnor som röstar rött, gör det givetvis för välfärden. Precis som de som röstar grönt, gör det för miljön. Och de som röstar blått gör det för att slippa betala så mycket skatt. Alla har sina hjärtefrågor. Men även de som röstar efter sina hjärtefrågor kan anse att minskad migration är viktigt, men inte viktigast.
Citera
2022-10-06, 02:00
Avslutad
Självklart ska mor i det fall hon lever vill säga, försvaras av Ts.
Citera
2022-10-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Ren mundiarré i skriftligt format. Du har ff inte en susning vad du svamlar om och därför inte värt att bemöta. Ta din medicin och somna nu.
Hur ska ni " mön" klara av att skydda ett land ni inte har förmågan att förstå reglerna kring?
https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/hojd-beredskap-och-krig/totalforsvarsplikt

Intressant att ingen i tråden tycks veta att ALLA, även flickor och kvinnor mellan 16-70 ska stå till förfogande vid krig för landets räkning.

Ni planerar något istället som är väldigt skamligt, nämligen att överge sin nation och fly landet eller vägra tjänstgöring. Det är vad ni diskuterar, ingenting annat.

Vill ni absolut inte bära vapen, fine, det finns andra betydelsefulla uppgifter. Att däremot fega ur eller vägra stå upp för fosterlandet och skylla på dess kvinnor Jag hade haft mer respekt om ni sagt, min son/dotter är för ung och jag skickar hen ut ur landet. Men inte det här tramset.
Citera
2022-10-06, 02:01
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Inse att kvinnor har röstat som de har röstat för att de värnar välfärden. Dels för att de värnar barn, sjuka och äldre. Och dels för att flertalet av dem jobbar i välfärdsyrken. De har inte "aktivt röstat" för ökad invandring. De har aktivt röstat för bra välfärd.

Någonstans måste man ju ändå ifrågasätta resonemanget. Jo, jag vet att regimmedia gjort precis allt i sin makt att mörklägga massinvandringens konsekvenser men en fullt frisk svensk kvinna måste ju kunna se orsak och verkan.
Citera
2022-10-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Det är egentligen landet och infrastrukturen man försvarar i krig. Då det faktiskt är krigsbrott att ge sig på och döda civila. Även om det givetvis alltid sker mord på civila i krig. Dock kommer inte alla kvinnor mellan 16-70 räknas som civila, eftersom även kvinnor i det åldersspannet kommer behöv strida (om de inte ska vårda eller liknande).

Jag kommer iaf. sätta mina barn i säkerhet först, tillsammans med släktingar som kan ta väl hand om dem och som inte ska ut i strid. Sedan kommer jag strida. För vårt land.
Citera
2022-10-06, 02:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Det är egentligen landet och infrastrukturen man försvarar i krig. .

Det låter främmande för mig. Det är väl folket i första hand?
Citera
2022-10-06, 02:07
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Hur ska ni " mön" klara av att skydda ett land ni inte har förmågan att förstå reglerna kring?
https://www.krisinformation.se/detta-kan-handa/hojd-beredskap-och-krig/totalforsvarsplikt

Intressant att ingen i tråden tycks veta att ALLA, även flickor och kvinnor mellan 16-70 ska stå till förfogande vid krig för landets räkning.

Ni planerar något istället som är väldigt skamligt, nämligen att överge sin nation och fly landet eller vägra tjänstgöring. Det är vad ni diskuterar, ingenting annat.

Vill ni absolut inte bära vapen, fine, det finns andra betydelsefulla uppgifter. Att däremot fega ur eller vägra stå upp för fosterlandet och skylla på dess kvinnor Jag hade haft mer respekt om ni sagt, min son/dotter är för ung och jag skickar hen ut ur landet. Men inte det här tramset.

Just nu råder det ett utbrett hat mot svenska män i synnerhet. Ofta förklätt under antirasismens tunna slöja. Invandrare ska inkvoteras. Mer parten, ja jag överdriver inte, av de reklamannonser som dykrer upp på instagram har en svart man och en svensk kvinna. Vi har blivit tillsagda att vi inte finns, att det är samer som är Sveriges ursprungsbefolkning, inte vi etniska skandinaver och sedan efter allt piss så förväntas vi i värsta fall plikta med våra liv för ett land vars styre hatar oss öppet?

Den där matematiken får jag inte att gå ihop och jag säger helt öppet att jag vägrar försvara det multietniska Sverige, det feministiska Sverige, och jag vet att jag inte är ensam om att ha den uppfattningen. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2022-10-06, 02:15
Medlem
Citat:
Någonstans måste man ju ändå ifrågasätta resonemanget. Jo, jag vet att regimmedia gjort precis allt i sin makt att mörklägga massinvandringens konsekvenser men en fullt frisk svensk kvinna måste ju kunna se orsak och verkan.

En fullt frisk svensk kvinna jobbar också ofta inom tex. vård och omsorg, tillsammans med kollegor som har flytt hit. Som sköter sig och gör rätt för sig. Så en fullt frisk svensk kvinna ser mycket positivt av massinvandringen. Men är också medveten om de negativa aspekterna. Dvs.: en fullt frisk svensk kvinna ser nyanserat på invandringen: både de positiva effekterna (duktiga och bra kollegor på jobbet) av den och de negativa effekterna av den.

Ser man bara de negativa effekterna av massinvandringen, så är det förmodligen mycket lättare att vilja ha den väck.

Ser man både positiva och negativa delar av den, så är det inte lika självklart. Och har man dessutom välfärden som hjärtefråga, ja, då lär det bli en röd röst. SD hade kunnat vara betydligt tydligare (även om jag anser att Åkesson är en mycket tydlig partiledare) i att de har en del rött i sig och värnar delar av välfärden och att de inte är emot de invandrare som gör rätt för sig och vill behålla dessa. Istället har de tonat ner det röda och går ut med att de ska stötta och samarbeta med blått. Då kommer kvinnor som har välfärden som hjärtefråga och som ser både positivt och negativt med massinvandringen rösta: rött. I synnerhet på sossarna, då de faktiskt för en restriktiv invandringspolitik sedan flera år tillbaka och dessutom kommit med bra lagförslag kring kriminaliteten. Detta tycks många ha missat...
Citera
2022-10-06, 02:17
Medlem
Citat:
Just nu råder det ett utbrett hat mot svenska män i synnerhet. Ofta förklätt under antirasismens tunna slöja. Invandrare ska inkvoteras. Mer parten, ja jag överdriver inte, av de reklamannonser som dykrer upp på instagram har en svart man och en svensk kvinna. Vi har blivit tillsagda att vi inte finns, att det är samer som är Sveriges ursprungsbefolkning, inte vi etniska skandinaver och sedan efter allt piss så förväntas vi i värsta fall plikta med våra liv för ett land vars styre hatar oss öppet?

Den där matematiken får jag inte att gå ihop och jag säger helt öppet att jag vägrar försvara det multietniska Sverige, det feministiska Sverige, och jag vet att jag inte är ensam om att ha den uppfattningen. Som man bäddar får man ligga.
Desertörer har alla krig.

Känner mig inte taggad själv varken på konflikter, att slåss eller kriga och tänker att jag gärna skulle dra. Känner jag mig själv blir det snarare jag som sticker sist. Blir väl den som försvarar dina barn.
Citera
2022-10-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det låter främmande för mig. Det är väl folket i första hand?

Vilket folk? De civila som fienden inte får döda i krig, eftersom det räknas som krigsbrott? De civila som flyr? Nej. Det är landets gränser och infrastrukturen och landet i sig man försvarar. Och därmed indirekt folket, så att folket ska kunna bo kvar och leva i landet. De som ska försvara landets gränser om det blir krig, är män och kvinnor mellan 16-70 (vissa av dem kommer givetvis jobba med vård och liknade). Så de människor (om vi nu ska tala om människorna) som då försvaras är pojkar och flickor mellan 0-15 och tanter och gubbar mellan 71 och uppåt. Men som sagt: det är ytterst landets gränser som försvaras. Så att vi alla ska kunna leva i det här landet.
Citera
2022-10-06, 02:23
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
En fullt frisk svensk kvinna jobbar också ofta inom tex. vård och omsorg, tillsammans med kollegor som har flytt hit. Som sköter sig och gör rätt för sig. Så en fullt frisk svensk kvinna ser mycket positivt av massinvandringen. Men är också medveten om de negativa aspekterna. Dvs.: en fullt frisk svensk kvinna ser nyanserat på invandringen: både de positiva effekterna (duktiga och bra kollegor på jobbet) av den och de negativa effekterna av den.

Ser man bara de negativa effekterna av massinvandringen, så är det förmodligen mycket lättare att vilja ha den väck.

Ser man både positiva och negativa delar av den, så är det inte lika självklart. Och har man dessutom välfärden som hjärtefråga, ja, då lär det bli en röd röst. SD hade kunnat vara betydligt tydligare (även om jag anser att Åkesson är en mycket tydlig partiledare) i att de har en del rött i sig och värnar delar av välfärden och att de inte är emot de invandrare som gör rätt för sig och vill behålla dessa. Istället har de tonat ner det röda och går ut med att de ska stötta och samarbeta med blått. Då kommer kvinnor som har välfärden som hjärtefråga och som ser både positivt och negativt med massinvandringen rösta: rött. I synnerhet på sossarna, då de faktiskt för en restriktiv invandringspolitik sedan flera år tillbaka och dessutom kommit med bra lagförslag kring kriminaliteten. Detta tycks många ha missat...

Det är möjligt att det är en av anledningarna till att kvinnor röstar som de gör, men fortfarande en motsägelsefull förklaring då sossarna inte velat stoppa massinvandringen. Man har inte ens velat utvisa våldtäktsmän och andra kriminella.

Diskrepansen mellan män och kvinnor är ändå intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in