Citat:
Ursprungligen postat av
BRASKAMINSKI
Jag kan hålla med dig om det du skriver men hur ska man göra så att svenska kvinnor förstår vilket situation vi befinner oss i? Jag tror inte att man kan gömma sig bakom "Ojdå, jag visste inte att invandrarna gjorde X och Y. Hade jag vetat det så hade jag röstat och tänkt annorlunda."
Som jag skrev tidigare så har tyvärr SVT, SR, Expressen och Aftonbladet för stor makt och kan ge en socialdemokratisk verklighetsbeskrivning om dagens situation i Sverige och det är där kvinnorna antagligen köper allt de säger med hull och hår.
"Mångfald är en styrka"
"Bara lågutbildade och rädda röstar på SD"
"Vad är egentligen svensk kultur? Definiera det!"
"Hur kan man säga vem som är svensk eller inte. Vi har ju alla invandrat någon gång."
Det är bara i år, som andra partier, förutom SD vill ha hårdare tag: M, Kd, L men också sossarna.
Övriga valår har det främst varit SD som har sagt hur det ser ut och att vi behöver minska på migrationen radikalt. Och dessa valår var det inte en majoritet av männen som röstade på dem. Majoriteten av männen röstade då på M och sedan på S. Även kvinnor har röstat på SD under några valår.
Flertalet både män och kvinnor har inte röstat på SD. Inte ens i detta valet.
De män och kvinnor som röstar rött, gör det givetvis för välfärden. Precis som de som röstar grönt, gör det för miljön. Och de som röstar blått gör det för att slippa betala så mycket skatt. Alla har sina hjärtefrågor. Men även de som röstar efter sina hjärtefrågor kan anse att minskad migration är viktigt, men inte viktigast.