2022-10-05, 11:33
Medlem
Stod om en långtidsdömd mördare som nu går på Högskolan i Skövde, i SLA. Undrar om det har något samband med Andreas i Skara.
Citera
2022-10-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
22 år i fängelse är väldig kort för mord . Man skulle ha addera på 30 år här, så straffet verkligen känns.

Enligt vem? Är det subjektivt eller objektivt? 22 års fängelse (35 är effektiv tid, vilket alltså även det är en del av straffet) i ett rättssystem där man efter 10 år har rätt att ansöka om tidsbestämt straff - och därefter, vid avslag, har rätt att inkomma med en ny ansökan varje år. Är det då objektivt sätt "kort"?

Som ögonöppnare kan jag berätta om när Lisa Holms mördare ansökte om att avtjäna sitt straff i Litauen - och Litauen svarade de svenska myndigheterna med att dom ville omvandla hans svenska livstidsstraff till 15 års fängelse. Fundera du över det när du pratar om de korta svenska straffen...
Citera
2022-10-05, 11:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
R0land har massa jakttroféer hemma. Så sannolikheten att där finns grovkalibriga vapen i bostaden är stor.

Vet Polisen om detta tro?

Du verkar besatt utav denna man. Tror du på allvar han sitter och planerar nya polismord?
Citera
2022-10-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du verkar besatt utav denna man. Tror du på allvar han sitter och planerar nya polismord?

I så fall är min besatthet att jag lade 5min på google…. Haha
Citera
2022-10-05, 11:59
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Kan du inte berätta mera om din kontakt och samtal med Tony Bystöm ?😁
Vad vill du veta? Vi satt tillsammans, hade sysselsättning tillsammans men bodde på olika paviljonger. Jag visste inte vem han var när vi pratade första gången även om jag tyckte han såg bekant ut. Tänker inte hänga ut honom på något vis men vi pratade en del om våra barn, utsidan och hur vi tänkte oss framtiden. Det är därför jag är ganska säker på att han inte kommer att återfalla i kriminalitet.
Citera
2022-10-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Vad vill du veta? Vi satt tillsammans, hade sysselsättning tillsammans men bodde på olika paviljonger. Jag visste inte vem han var när vi pratade första gången även om jag tyckte han såg bekant ut. Tänker inte hänga ut honom på något vis men vi pratade en del om våra barn, utsidan och hur vi tänkte oss framtiden. Det är därför jag är ganska säker på att han inte kommer att återfalla i kriminalitet.

Okej då förstår jag, vart satt ni ihop då? Ja vill väl veta om de stämmer att han egentligen är en ganska skämtsam och trevlig person som jag fått till mej han egentligen ska vara, och inte är så som det sägs i media.
Vad hade han för tankar om framtiden då? 😁
Citera
2022-10-05, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
22 år i fängelse är väldig kort för mord . Man skulle ha addera på 30 år här, så straffet verkligen känns.

Citat:
Ursprungligen postat av Barabarnflicka
Stod om en långtidsdömd mördare som nu går på Högskolan i Skövde, i SLA. Undrar om det har något samband med Andreas i Skara.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Har Andreas Axelsson mördat någon? Det visste jag inte!

Vem/vilka har han mördat och hur gjorde han då?
Citera
2022-10-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
20 år av en människas liv är inte ”bara”. Det är väldigt lång tid. Ungefär 1/3 av en vuxen människas liv.

😂 jävla dåre!!!!

1/4 mer korrekt. Och det tycker du är ok!!! Att han har ett liv efter fängelset. Dödsstraff eller livstid är det som gäller!
Citera
2022-10-05, 12:52
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabarnflicka

Trodde det också först när jag såg artikeln, men han som började i högskolan satt inne för att ha styckat sin flickvän år 2006
Citera
2022-10-05, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
20 år av en människas liv är inte ”bara”. Det är väldigt lång tid. Ungefär 1/3 av en vuxen människas liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂 jävla dåre!!!!

1/4 mer korrekt. Och det tycker du är ok!!! Att han har ett liv efter fängelset. Dödsstraff eller livstid är det som gäller!

Malexanderrånare har släppts ur fängelset: Efter mer än 23 år bakom galler ... https://nyadagbladet.se/inrikes/malexanderranare-har-slappts-ur-fangelset/
Citera
2022-10-05, 12:58
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Okej då förstår jag, vart satt ni ihop då? Ja vill väl veta om de stämmer att han egentligen är en ganska skämtsam och trevlig person som jag fått till mej han egentligen ska vara, och inte är så som det sägs i media.
Vad hade han för tankar om framtiden då? 😁
Vill inte outa mig själv heller, men har inte hört att han skulle ha förflyttats sedan jag muckade. Jämfört med hur han beskrevs i tidningarna efter Malexander och efter hans rymning skulle jag säga att han förändrats ganska mycket. Han var en av de lugna, ”vuxna” på anstalten. Jag tycker också att han var skämtsam och trevlig och jag tror att de flesta som träffat honom skulle säga just det.
Citera
2022-10-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Enligt vem? Är det subjektivt eller objektivt? 22 års fängelse (35 är effektiv tid, vilket alltså även det är en del av straffet) i ett rättssystem där man efter 10 år har rätt att ansöka om tidsbestämt straff - och därefter, vid avslag, har rätt att inkomma med en ny ansökan varje år. Är det då objektivt sätt "kort"?

Som ögonöppnare kan jag berätta om när Lisa Holms mördare ansökte om att avtjäna sitt straff i Litauen - och Litauen svarade de svenska myndigheterna med att dom ville omvandla hans svenska livstidsstraff till 15 års fängelse. Fundera du över det när du pratar om de korta svenska straffen...
Ursäkta att jag lägger mig i men vad gäller Lisas mördare så var det ngn tuffing i fängelset i hemlandet som såg till att han togs av daga. HOPPAS det tog tid och var smärtsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in