2022-09-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enheten Grova Brott i Stockholm är mycket professionella och duktiga så det här fallet har dom säkert lyckas lösa.

Tänk om det alltid vore så att alla fall blir lösta pga proffsig personal
Många fall blir tyvärr inte lösta pga brist på bevis
Citera
2022-09-10, 11:35
Medlem
svenskpappas avatar
Citat:
Enheten Grova Brott i Stockholm är mycket professionella och duktiga så det här fallet har dom säkert lyckas lösa.

Det håller jag med fler inte med om.
Citera
2022-09-28, 14:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har tyvärr inte svaret
Men enl familjen så har polisen sagt att det finns inga bevis för mord men ej heller säkra bevis för självmord
Anhöriga tror inte på självmord
Och vi är också några till som tvivlar på detsamma

Jag hoppas att anhöriga får svar i framtiden och att sanningen kommer fram

Det läggs en hel del energi för att lägga locket på. Det närmaste sanningen familjen kommer är spekulationer.

När det kommer ut vad Arda egentligen jobbade med så kommer kanske folk att börja kunna lägga pusslet.
Citera
2022-09-28, 16:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det läggs en hel del energi för att lägga locket på. Det närmaste sanningen familjen kommer är spekulationer.

När det kommer ut vad Arda egentligen jobbade med så kommer kanske folk att börja kunna lägga pusslet.

Vad jobbade Arda egentligen med?
Citera
2022-09-28, 16:20
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Vad jobbade Arda egentligen med?

Exakt. Ta reda på det.
Citera
2022-09-28, 16:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Exakt. Ta reda på det.

Jag trodde du visste.
Citera
2022-10-03, 23:13
Medlem
Citat:

Ja det är nog sant att locket har lagts på i detta tragiska fallet
Jag tror precis som familjen Arda att DA inte tog sitt egna iv

Risken är väldigt liten att allmänheten kan få någon info om viilket uppdrag Arda hade inom försvaret (om han hade nåt specialuppdrag?) eftersom allt hemlighetssstämplat
Citera
2022-10-05, 07:55
Medlem
Sluta tramsa.. Arda var en vanlig soldat som tog livet av sig… han var INTE någon superhemlig agent med hemlig information som blev mördad.. hans vänner och kollegor VET att han tog sitt liv.. att mamman och pappan har svårt att inse fakta kallas förnekelse.. att som förälder behöva inse att ens barn var så olycklig att den tog livet av sig är en fruktansvärd sanning och den är inte lätt att ta till sig…

Det enda locket som läggs på kallas integritetlock och det läggs på vid självmord!
Citera
2022-10-05, 08:11
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Sluta tramsa.. Arda var en vanlig soldat som tog livet av sig… han var INTE någon superhemlig agent med hemlig information som blev mördad.. hans vänner och kollegor VET att han tog sitt liv.. att mamman och pappan har svårt att inse fakta kallas förnekelse.. att som förälder behöva inse att ens barn var så olycklig att den tog livet av sig är en fruktansvärd sanning och den är inte lätt att ta till sig…

Det enda locket som läggs på kallas integritetlock och det läggs på vid självmord!

Ingen har påstått att han var någon hemlig agent. Kanske hade han via sitt arbete information för att få access till något system. När denna information tvingats ur honom så blev han en loose end.

Titta på vilka andra händelser som skedde dagarna king hans försvinnande.

I tidigare trådar har några varit och nosat på detta men de inläggen har försvunnit.

Detta är ett spännande pussel att lägga för den som är intresserad.
Citera
2022-10-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ingen har påstått att han var någon hemlig agent. Kanske hade han via sitt arbete information för att få access till något system. När denna information tvingats ur honom så blev han en loose end.

Titta på vilka andra händelser som skedde dagarna king hans försvinnande.

I tidigare trådar har några varit och nosat på detta men de inläggen har försvunnit.

Detta är ett spännande pussel att lägga för den som är intresserad.

Det enda pusslet som hör hit är bitarna från Ardas liv och de har blivit lagda! Han har sänt ut flera signaler men ingen förstod dessa förrän det var för sent..
Han var fruktansvärt ensam och olycklig…
Han hade heller ingen information om något viktigt då han EJ hade en sådan position i sitt arbete..och ingen har naturligtvis tvingat ur han något..

Andra händelser har inget med Ardas livskris/depression att göra sedan kan jag hålla med om myndigheter mörkar och bluffar om mycket.. ex Coronan, Estonia mm.. men Arda var bara en olycklig man..
Citera
2022-10-05, 09:28
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Det enda pusslet som hör hit är bitarna från Ardas liv och de har blivit lagda! Han har sänt ut flera signaler men ingen förstod dessa förrän det var för sent..
Han var fruktansvärt ensam och olycklig…
Han hade heller ingen information om något viktigt då han EJ hade en sådan position i sitt arbete..och ingen har naturligtvis tvingat ur han något..

Andra händelser har inget med Ardas livskris/depression att göra sedan kan jag hålla med om myndigheter mörkar och bluffar om mycket.. ex Coronan, Estonia mm.. men Arda var bara en olycklig man..

Jag säger inte att du har fel men det FINNS en del speciella omständigheter just dagarna innan och efter. Och stämmer det att Arda hade ett administrativt arbete och eventuellt insyn och inloggning till vissa servrar så är det högst misstänkt att det finns en alternativ sanning.
Citera
2022-10-05, 09:56
Medlem
Citat:
Jag säger inte att du har fel men det FINNS en del speciella omständigheter just dagarna innan och efter. Och stämmer det att Arda hade ett administrativt arbete och eventuellt insyn och inloggning till vissa servrar så är det högst misstänkt att det finns en alternativ sanning.

Nej, inte högst misstänkt. Det finns en mikroskopisk "vinna-på-lotto"-chans att det finns en alternativ sanning. Och den är jävligt mikroskopisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in