2022-10-01, 17:40
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, sniket drag.

Samtidigt börjar man införa kostnad för returer - till att börja med i Norge.
Konstigt. Den nya texten om klädinsamling försvann på hemsidan och jag skyndade mig in med två påsar påsar som jag fick 50 spänn för. Man får ha tre samtidigt enligt expediten. Det finns även andra sidor på hemsidan som hänvisar till den gamla nivån. 10 procent på en vara då är det inte värt besväret längre.

De kanske håller på att ändra detta men kommunikatörhororna har misslyckats med att synka alla sidor eller så kanske det är månadsskiftet som det ändras. Jag ska skynda in med en tredje säck. Jag planerar att inflationssäkra träningsshorts för hela 20-talet vid nästkommande rea.

Dessvärre har kvaliteten och tjockleken på de flesta klädtyper sjunkit så mycket på hm de senaste tre åren att det knappt är meningsfullt att köpa kläder där ens på rea längre.
Citera
2022-10-01, 18:52
Medlem
Raytheons avatar
Vilken jävla soppa, ska de ta emot begagnade kläder nu också.

De borde foka på lagret för 47 100 000 000 kr istället.

Men det är väl för att greenwasha sin fastfashionbusiness.

https://www.swedbank-aktiellt.se/telegram/wz9Danfx
Citera
2022-10-01, 20:54
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Vilken jävla soppa, ska de ta emot begagnade kläder nu också.

De borde foka på lagret för 47 100 000 000 kr istället.

Men det är väl för att greenwasha sin fastfashionbusiness.

https://www.swedbank-aktiellt.se/telegram/wz9Danfx
De hävdar ju att åttio procent av allt material de använder är återanvänt eller återanvändbart. Träningskläderna är ju mkt gammal plast.

Är inte deras inköp av en massa märken ett större problem på sikt? Jag fattar inte varför man skulle vilja köpa en massa överprissatta märkeskläder när man är inne på HM s sida liksom.

Jag kommer ta hand om shorts lagret sen.
Citera
2022-10-01, 21:08
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
De hävdar ju att åttio procent av allt material de använder är återanvänt eller återanvändbart. Träningskläderna är ju mkt gammal plast.

Är inte deras inköp av en massa märken ett större problem på sikt? Jag fattar inte varför man skulle vilja köpa en massa överprissatta märkeskläder när man är inne på HM s sida liksom.

Jag kommer ta hand om shorts lagret sen.

80% låter orimligt högt. Googlade och hittade information om barnkläder från H&M.

Citat:
Mer hållbara material
Våra barn förtjänar det bästa – under hela sin barndom och i sin garderob. Därför jobbar vi konstant på att öka vår användning av återvunna eller andra mer hållbart framtagna material. Nu ligger vi på 80% men vårt mål är att nå 100% senast 2023.

Har du sett information att det gäller alla kläder? Sen kan man undra hur stor del av de 80% som är återvunna och hur stor del som är "andra mer hållbart framtagna material" Om det mesta är "andra mer hållbart framtagna material" så är det bara listig greenwashing.

Hur lyckas du slita ut shorts?
Citera
2022-10-02, 01:10
Medlem
smoerreboms avatar
Jag har inte slitit ut några hm shorts än av de två jag ha, de ena är lite sjaviga nu efter nästan tio år. Nu ska jag säkra för ett helt decennium till men jag ska betala max halva priset. Man kan ju sabba dem också om man ramlar på rullskidor eller dylikt. Då är det bra att ha lite reserver man köpt för nån hundring.

Jag fattar dem som att de menar alla kläder. Deras plastkläder och de andra som de kallar conscious menar de är hundra procent återvunnet. Jag skiter i det där jag vill bara ha baskläder för en spottstyver så att jag kan lägga pengar på skidutrustning och gruvaktier
Citera
2022-10-03, 18:24
Medlem
Citat:
Oops, kan bli blodigt idag...

https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/09/29/hm-hms-justerade-rorelseresultat-betydligt-samre-an-vantat-i-q3-inleder-sparprogram-uppdatering.html

Och efter denna amatörprofetia är vi upp ca 5 %

Hm med Stefan P kommer aldrig aldrig aldrig droppa en kr under 100 sanna mina ord.
Citera
2022-10-04, 14:10
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Och efter denna amatörprofetia är vi upp ca 5 %

Hm med Stefan P kommer aldrig aldrig aldrig droppa en kr under 100 sanna mina ord.

Många har stuckit ut hakan på vägen ner från 360 kr. Vi får väl se hur det går för dig.
Citera
2022-10-04, 16:11
Medlem
Citat:
Många har stuckit ut hakan på vägen ner från 360 kr. Vi får väl se hur det går för dig.

Jag pratar om det uteblivna raset under 100 kr som du utlovade. Jag har redan sålt mina warranter med 50% upp.

La vinsten i Hm aktier och gick vidare mot nya "klipp".
Citera
2022-10-04, 17:23
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Jag pratar om det uteblivna raset under 100 kr som du utlovade. Jag har redan sålt mina warranter med 50% upp.

La vinsten i Hm aktier och gick vidare mot nya "klipp".

Skrev att det skulle gå ner från ca 106 kr vilket den gjorde. Nu går den inte upp på egna meriter utan allmän uppgång.. H&M går väldigt dåligt. Från ena katastrofen till den andra.
Citera
2022-10-04, 22:35
Medlem
Citat:
Skrev att det skulle gå ner från ca 106 kr vilket den gjorde. Nu går den inte upp på egna meriter utan allmän uppgång.. H&M går väldigt dåligt. Från ena katastrofen till den andra.

1,5 miljarder give and take återstår av återköpsprogrammet. (3miljarder tot)

Stefan Persson köpte HM aktier för 1,6 miljarder idag.

Sparprogram aktiverat. Går alltid med vinst. Alltid UTDELNING. Höga MARGINALER. Liten "free float" för sådant stort bolag. Får blankarna skrämselhicka och börjar återköpa kan HM stiga brant.

På nersidan: valutan. Ryssland (minskade intäkter)

Nästa år kommer HM ha fina jämförelsetal att rapportera emot, vilket är ovanligt för de. Jag rekar starkt köp för den långsiktige. 113 kr nu.
Citera
2022-10-05, 00:03
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
1,5 miljarder give and take återstår av återköpsprogrammet. (3miljarder tot)

Stefan Persson köpte HM aktier för 1,6 miljarder idag.

Sparprogram aktiverat. Går alltid med vinst. Alltid UTDELNING. Höga MARGINALER. Liten "free float" för sådant stort bolag. Får blankarna skrämselhicka och börjar återköpa kan HM stiga brant.

På nersidan: valutan. Ryssland (minskade intäkter)

Nästa år kommer HM ha fina jämförelsetal att rapportera emot, vilket är ovanligt för de. Jag rekar starkt köp för den långsiktige. 113 kr nu.

Marginalerna minskar
Den starka dollarn är katastrof
De dödade Kinamarknaden
De dödade Rysslandsmarknaden
Persson och H&M köper och köper aktier ändå går kursen ner
All onlinehandel går uselt med transportkonstnaderna
All butikshandel går uselt med elkostnaderna
H&M skulle vinna på att alla är fattigare och köper billigare kläder men så blev det inte
De är så woke så att klockorna stannar
Lokalhyrorna indexeras upp brutalt mycket vid årsskiftet över hela världen
De måste ta emot och återvinna smoerreboms gamla shorts

Starkt sälj
Riktkurs 50 kr om ett år
Citera
2022-10-05, 00:43
Medlem
Citat:
Marginalerna minskar
Den starka dollarn är katastrof
De dödade Kinamarknaden
De dödade Rysslandsmarknaden
Persson och H&M köper och köper aktier ändå går kursen ner
All onlinehandel går uselt med transportkonstnaderna
All butikshandel går uselt med elkostnaderna
H&M skulle vinna på att alla är fattigare och köper billigare kläder men så blev det inte
De är så woke så att klockorna stannar
Lokalhyrorna indexeras upp brutalt mycket vid årsskiftet över hela världen
De måste ta emot och återvinna smoerreboms gamla shorts

Starkt sälj
Riktkurs 50 kr om ett år

Bra argumentation. Vi får se vem som är riktkursk-kung framöver. Jag rekar köp p med riktkurs 170 nästa höst. Du säger 50 slantar. Förloraren springer Lidingöloppet i Smorreboms gamla shorts. OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in